Gå til innhold

Grunnleggende innføring i FL Studio

Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det fremdeles er noen som lurer hvordan man bender toner så gjøres det slik.

Åpne piano roll

Høyreklikk innenfor den røde rammen og gå på channel pitch

post-92843-1183360022_thumb.jpg

Så tegner du inn under om tonen skal stige eller synke

Endret av Erelend
Lenke til kommentar

hvis noen ikke har ekte lisens i fl studio, men vil ha det kan jeg ordne 10 % discount ^^ hvis det høres ut som noe kan du sende meg pm ^^ husk at man får 2 gb gratis samples i tillegg når man hjar ekte lisens og får tilgang til forumet og beta av fl's neste versjon før den blir offisiell.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg kjøpte Fruity Loops for rundt et halvt år siden og har ikke brukt det mye.

Nå har jeg flyttet og har mistet Lisensen som jeg printa ut.

Jeg har også byttet mail og lurer derfor på. Er det noen som vet hvor jeg kan finne den igjen? Noen snarveier i programmet som viser til at det er jeg som eier det?

Skal lage filmmusikk på skolen og læreren ber om en lisens på programmet.

6965832[/snapback]

når du starter prg så ser du opp til venstre lisensen. som på bildet til cun. de som er lastet opp. så ser du øverst til venstre lisensen hans.... i dette tilfellet pirat kopiert :p

Lenke til kommentar
En ting jeg lurte på.

Går det ann å bruke keyboard(midi) på FL, og sånn at når jeg spiller på keyboardet så kommer det i piano roll? Hater å bruke musen, blir ikke noe bra melodi ut av det  :wallbash:

9242671[/snapback]

går det ja.

midi options

velg keyboard og sørg for at den er på enable

Lenke til kommentar
Forresten er det mulig å få tak i usbkeybords? Tviler på jeg har midi inngang på pcen :) Noen som har noen rimelige å anbefale? Helst veldig rimelige, trenger ikke være noe supert , så lenge det virker :)

9324569[/snapback]

de fleste midi keyboard kobles som regel til via usb :) men du har også midi ut som du kan koble til lydkortet. men som sakt du kan bare koble det til pc'n via usb porten :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
importering av .mid filer går som smurt i fl det :)

9444620[/snapback]

Men er ikke .mid filer bare et lydspor i en annen kvalitet? Det kan såvidt jeg vet, ikke editeres.

Det jeg tenker på er å kunne skrive eller laste ned noter til f.eks. piano, og importere de inn i fruityloops, og på denne måten være istand til å få et lydspor av dette. På denne måten kan man også endre typen piano osv.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er det mulig å gjøre så man plasserer tonene i piano roll slik at de starter der hvor rutene starter? Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener, men jeg har samme problemet med Playlist. Jeg vil at det jeg legger inn skal starte på en strek i rutenettet, slik at jeg slipper å gå inn og justere flere ganger helt til det passer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...