Gå til innhold

Grunnleggende innføring i FL Studio

Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oj...Her har visst nettet jobbet, mens jeg trodde det var nede.

Dette er bildet:

post-59685-1173119454_thumb.jpg

Det er automation tror jeg, men jeg veit ikke hvordan jeg samkjører en sample med den tingen. Litt vanskelig å forklare i og med at jeg ikke helt veit hva jeg prater om :blush:

Endret av password
Lenke til kommentar

er automation clip ja :)

I filteret bare høyreklikker du på det du vil styre, så velger du creat automation clip så kommer det en slik som du viste under, så er det bare å leke seg med det :)

Skal du bruke til å fade opp eller no? i så fall er det bra å begynne på null og på den 5te ruta kan den nå toppen(bare ett eksempel)

Er ikke vanskelig i hele tatt omtrent alt kan automeres, men etter du er ferdig med klippet pass på å sett den på toppen igjen slik at neste gang sampelet ditt kommer at det ikke er noe effekt på den.

Lenke til kommentar
Oj...Her har visst nettet jobbet, mens jeg trodde det var nede.

Dette er bildet:

post-59685-1173119454_thumb.jpg

Det er automation tror jeg, men jeg veit ikke hvordan jeg samkjører en sample med den tingen. Litt vanskelig å forklare i og med at jeg ikke helt veit hva jeg prater om :blush:

8084807[/snapback]

jeg vil ha sånn bred skjerm jeg og :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanskje jeg har glemt noe her men jeg lurer på.. Jeg har et lydkort(line6 toneport hvis dere lurer) som jeg kobler gitaren inn i for å spille via høytalere osv.. (skaffer cubase snart så jeg kan ta opp snart) Men kan jeg ta opp direkte i fl studio med gitarlyden jeg får via toneporten? Toneporten kobles til pc-en via usb, hvis det hjelper. Og kan jeg eksportere det jeg har laget i fl studios inn i cubase? Med andre ord lurer jeg på om Cubase kan ta lydfilene til fruity loops og ha det som *backingtrack*. Hvis noen vet om dette går så drar jeg fram Fruity loops med en gang. Mulig jeg formulerte feil :hmm:

Lenke til kommentar

Du kan fint ta opp med fruity loops ja =) aner ikke helt ossen det er med el gittar, men er vel en ingang på lydkortet ditt du kobler den til? så er det vel bare å spille å recorde i fruity loops det :)

Og ja du kan eksportere det fra fruity loops å bruke det i cubase, eller du kan rewire det med cubase å spille av det du har lagd i fl studio gjennom cubase.

^^OFFTOPIC^^

Men hvorfor i all verden skal du ha cubase? hva er grunnen lissom? fl studio kan gjøre akkurat det samme. Eneste fordelen cubase har er at den assigner hver ny lyd kanal til sin egen mixer channel. så det blir lettere å holde styr på å mastre osv....

Men skal du bare sette sammen lyder justere volum putte på reverb delay osv, hvorfor gidde å punge ut for cubase? =P

Sorry måtte bare spørre bare skjønner ikke hvorfor folk som har fl vil gå over til cubase bare for at de har hørt det er bra =P den gjør jo ikke noe nytt fantastisk med lyden eller no lissom =P

Endret av petterbaa
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg skal bruke Cubase er at jeg får det fra fetteren min og at det er enklere(mener nå jeg). Skjønte ikke hvordan jeg skulle ta opp med gitaren. Lydkortet er sånn, kobles og strømforsynes via usp til pc-en, har inngang til to mikrofoner og to gitar/bass inganger. På rec programmer(cubase o.l.) så velger man bare hvilken ingang man skal ta lyden fra(står det : line6 tomeport input 1,2,3 osv..). Hvordam funker det med fruity loops?

Man kan da lage en trommerytme i fruity loops og eksportere til mp3 eller wav og importere fra cubase til et spor, hvis jeg ikke tar feil. Sorry hvis jeg er treig, men jeg liker å få det inn med teskje..

Og hvis man kan eksportere osv.. Er det vits å invistere i EZdrums eller noe for å få bra trommer på fl, eller er det mye bra gratis ting. Jeg har ikke hatt tid til å skjekke dettte for mye, men skal kanskje senere..

Endret av GothicGuy
Lenke til kommentar

Tror det står på forrige side hvordan du rekorder i fruity loops forklart med bilde å greier ;)

Oki men da er det jo en helt annen sak om du syns det er enklere og får det =) bruker jo det man syns er best ;)

Du kan lage det i fruity loops og så importere det til cubase ja ;)

Lenke til kommentar
Tror det står på forrige side hvordan du rekorder i fruity loops forklart med bilde å greier ;)

Oki men da er det jo en helt annen sak om du syns det er enklere og får det =) bruker jo det man syns er best ;)

Du kan lage det i fruity loops og så importere det til cubase ja ;)

8224748[/snapback]

Takk for et godt svar!

Lenke til kommentar

Når jeg eksporterer til .Mp3, gjelder også .WAV så blir det ganske lav lyd.

Har justert opp volumet på alle instrumentene, men det blir fortsatt ganske lavt volum.

Har dere noen teknikk på dette med volumet ved eksportering til ferdig fil?

Takker for svar.

Lenke til kommentar

har du justert på volumet inne i fruity loops da? den som er til høyre for file og alt det. den skal stå på 100 %

I tillegg kan du sjekke inne i mimxern hvor høyt lydnivået på sangen er, for at den skal være så høy som mulig bør du prøve å holde lyden rundt 0dB på master. Er den mindre enn det kan du bare skru litt på fadern på master helt til lyden kommer opp til 0dB ;)

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...