Gå til innhold

Grunnleggende innføring i FL Studio

Cuneax

Anbefalte innlegg

Du kunne ikke lagt til hvordan man bruker main automation og hvordan man bøyer toner og vel? Finner ikke utav det. Er sikker på at musikken min ville blitt bedre om jeg hadde fått det til :)

På forhånd takk  :wee:

7069453[/snapback]

Hvis du med bøying mener sliding (portamento), så kan du gjøre det ved å trykke på knappen i hjørnet av piano-rollen.

slidewv1.th.png

Dessverre er det et fåtall VST'er som støtter dette, men mange støtter som oftest sliding via VST'en, som vist under her.

vstslideba3.th.png

Main automation har jeg aldri brukt, og forsåvidt aldri forstått hva er til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Kan man bruke tastaturet som keyboard? Eller må man ha et midi keyboard. Virker tungvindt å lage melodier med musa.  :p

7151486[/snapback]

Du kan bruke tastaturet som keyboard ja. Huker av på use keyborad ettellerannet i optrions menyen.

Kan man bruke tastaturet som keyboard? Eller må man ha et midi keyboard. Virker tungvindt å lage melodier med musa.  :p

7151486[/snapback]

Der har du forskjellen mellom sequenser og trackerere

7152133[/snapback]

Hva er hva?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

det er masse video tutorials da for de som har KJØPT fl. på flstudio.com tror jeg det var. men skal kjøpe det snart så skal se gjennom alle de tutorialsene så skal jeg hjelpe deg litt hvis det mangler noe :)

EDIT: kjøpt det nå. en del fine tutorials. har ikke rukket og se på alt sammen men skal det snart. for de som ikke har kjøpt det enda anbefales det sterkt. laster ned en del samples til det nå. fra samplefusion. du får 2 gb og noe gratis med forskjellige lyder.

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Grunnleggende innføring i FL Studio

Det går ikke an å spille inn vokal i FL Studio.

6936531[/snapback]

ikke? hmm da vet du bare ikke hvordan man gjør det. tar opp audio hele tiden jeg. stemmen min eller noe annet. se på tutorialene som er på www.flstudio.com. trodde ikke det gikk men det gjør det allikevel gett :D noe som er en pluss.

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

Det går i FL Studio 7 Beta? Går det i tidligere versjoner, som f.eks. FL Studio Producer Edition 6, som guiden tar utgangspunkt i? Jeg har ikke funnet det ut i alle fall (gidder ikke å lese tutorials), så om du kunne bekrefte om det går an i versjon 6 som jeg benytter meg av, hadde det vært fint.

Lenke til kommentar

se på tegningen som er med så skjønner dere noe :p

før noe som helst kan tas opp må mixeren og slikt gjøres klart.

Punkt 1:

trykk her og gå på disk recording. kryss av for det du vil ha. lurt med 32 bit krysset.

punkt 2:

velg en ledig kanal. velg input. lydkortet ditt bør ha minst en ledig input. om det er mikk eller gitar koblet til. er ikke 100 % sikker men tror du MÅ HA asio driver så sett riktig driver på i audio settings.

punkt 3:

når du har gjort punkt to så kan du se på ounkt 3. der jeg har markert punkt 3 bør det lyse gult rett etter input valget. hvis ikke trykker du der og så velger du hvor du vil fila skal lagres.

punkt 4:

ha på song IKKE pattern. trykk på record and ure ready 2 go.

kan hende jeg har utelatt noe men er ikke sikker. og håper den var forståelig

post-92779-1168362148_thumb.jpg

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...