arna Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Debian, kjerne 2.6 Jeg ønsker å stoppe at kjernen prøver å starte/enable min PCMICA. Hvordan gjør jeg dette ? (Ønsker å gjøre dette fordi den henger seg heeeeeeelt i starten slik:) Starting PCMCIA services: cardmgr[3618]: watching 1 socket cs: IO port probe 0x0100 - 0x04ff: excluding 0x3b0 - 0x3df cs: IO port probe 0x0800 - 0x08ff: _ <- HENGER SEG Gjorde "hw-detection/start_pcmcia=false" i starten ved installasjonen og da fungerte det bra, så spørsmålet mitt er hvordan jeg stopper den nå ETTER installasjonen (evt legger til kommando i boot/GRUB slik at den aldri starter/prøver å starte) Endret 25. september 2006 av arna Lenke til kommentar
huf Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 No har eg ikkje mykje peiling på Debian, men korleis ser /etc/discover.conf ut? Mulig du kan blackliste den der? Skal vel ikkje vere nødvendig å gjere endringar i grub no i etterkant av installasjonen. Snus også rundt i /etc/pcmcia.conf og/eller /etc/init.d/pcmcia. Lenke til kommentar
arna Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 No har eg ikkje mykje peiling på Debian, men korleis ser /etc/discover.conf ut? Mulig du kan blackliste den der? Skal vel ikkje vere nødvendig å gjere endringar i grub no i etterkant av installasjonen. Snus også rundt i /etc/pcmcia.conf og/eller /etc/init.d/pcmcia. 6937177[/snapback] Jeg sa i filene: /etc/init.d/pcmcia /etc/default/pcmcia Og klarte aa faa det disablet! takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå