Gå til innhold

Hvilken musikk er du flau over?

medlem-102525

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal man bli flau over at man liker musikk?..

Men ontopic, kommer ikke på noen sanger\grupper jeg har likt eller liker som jeg burde være flau over... :roll:

EDIT; Men kan si at jeg ikke forstår hvordan folk hører på feks radio-musikk... :p

Ta meg ikke feil, en sjelden gang kommer det noen gode klassikerer, enda sjeldnere så dukker det opp en ny bra sang....

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Mange synes sikkert jeg burde være flau over å like Lene Marlins første album, Maria Mena(liker i hvertfall en sang), Dimmu Borgir - Progenies...., Tatu - All The Things She Said, Slipknot, en sang av Bullet for my Valentine, en sang av og mye annet.

Men jeg liker dem faktisk, og nei... jeg er ikke flau.

Har forøvrig også likt Britney Spears, Spice Girls, og mye sånt når jeg var yngre. Jeg var nok ikke flau da heller, er ikke flau over det nå heller. (Men synes den dag i dag at det er fanatastisk dårlig musikk...)

EDIT: Dette kan muligens oppfattes litt frekt, men jeg har litt intrykk av at folk som er flaue over å like ditten eller datten ofte bryr seg mer om imaget musikken gir dem enn selve musikken.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Er ikke flau over musikk jeg har likt eller liker. Hvorfor skal man?

6936408[/snapback]

Fordi det er untr00.

Oversettelse: Fordi det ikke er "kult" i det gitte miljø man er i. For noen handler musikk tydeligvis mye mer om å være kul, å høre på det rette bandene enn å faktisk digge den musikken man selv liker uavhengi av hva andre måtte mene.

Dette kan være en situasjon der Per hører på alt på VG-lista for å være "kul" vel som at Ole hører på tr00 black metal som IKKE har blitt populære via reklamer for å være "kkvlt".

Faen i helvete jeg hater den "høre-på-rett-musikk-kulturen".

Seriøst, alle dere som EGENTLIG bryr dere mer om dette enn musikken. (Dere vet jævla godt hvem dere er.) Dra til helvete. Forsvinn. Opphør å eksistere. Jeg hater dere så sterkt for dere forsøpler alt som er av musikkdiskusjoner, musikkkultur osv.

(Jeg får sikkert warn for dette men det driter jeg i. NOEN må få sagt det.)

EDIT: Mener ikke å angripe alle som fks. er flaue over fordi de liker noe før som de ikke likte nå, men de som hører på de "rette" bandene for sosial status, osv...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Jeg tenker først og fremst på musikk man likte da man var litt yngre. Typisk musikk å være flau over er vel 90-tallsmusikk, som boyband osv. Tenkte det kunne komme mye morsomt ut av det. Hvis dere ikke kommer på noe, er det jo egentlig ingen vits i å poste da. Eller dere kan fortelle om dårlig musikk dere likte. :p

TLZ: Det handler ikke om image eller hva du enn tror. Jeg må bare si at jeg synes det er komisk at jeg noengang har hørt på det, og synes det er flaut fordi jeg synes musikken er så dårlig nå. Så enkelt som det. Derfor tenke jeg at det kunne være morsomt å høre hva de andre her hadde å si. :p

EDIT: Man er vel ikke flau over det man liker .

Endret av Young Lust
Lenke til kommentar

Er ikke flau over noe som helst. Musikksmak modnes og forandres over tid. Det man hører på nå er gjerne en konsekvens av det man har hørt på tidligere. Jeg er kanskje ikke kjempestolt over at jeg var tidenes Linkin Park-fan for 7-8 år siden, men uten de hadde jeg kanskje ikke kommet over band som Die Apokalyptischen Reiter, Anaal Nathrakh eller The Mars Volta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...