pentimoss Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg trenger en driver til Panasonic LC50S (TX-D5L31F). Det som er installert nå er fra Microsoft 5.1.2001.0 Dato: 06.06.2001. Jeg har problemer med å få klar nok bilde. Vet noen hvor jeg kan skaffe en oppdatert driver til denne skjermen som funker på Windows XP Pro (Service pack 2). Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Det er vel driveren til skjermkortet du må oppdatere. Hvilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
pentimoss Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Det er vel driveren til skjermkortet du må oppdatere.Hvilket skjermkort har du? 6936820[/snapback] Min maskin er en Siemens Scenic S2. Den er fra 2002. Jeg har et skjermkort som er integrert i hovedkortet. Fra enhetsbehandleren og chipset Identification Utility fra Intel, fant jeg ut dette: Chipset: Intel® 845 chipset family Memory controller: 82845G/GE/GL/GV I/O Controller: 82801DB (ICH4) Integrated Graphics: Intel ® 82845G graphics controller Har oppgradert driveren til skjermkortet. Den som er istallert nå er versjon nr. 6.14.10.4020 fra 23.01.2005. Jeg ser ingen forandring på skjermen. Fra Fujitsu-Siemens sin side fant jeg ut hel masse info om forskjellige oppgraderinger som kan gjøres for PC'en. De lister dem etter hverandre og det er litt vanskelig å finne ut hva som er hva om hvordan man skal gjør det man trenger. Den eneste problemet mitt er at skjermen er uklar etter en ren installasjon av windows. Den klarer ikke å viser noen fete skrifter klare nok og nå ser jeg at alle PDF dokumenter er veldig uklare. Maskinen fungerer veldig fin ellers. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Problemet ligger i signalkvaliteten fra det innebygde skjermkortet og har ingenting med drivere og gjøre, greier ikke LCD skjermen å få synkronisert signalet skikkelig så blir bildet uskarpt, du kan prøve å resynkronisere skjermen ved å trykke på auto knappen, men hvist signalkvaliteten er dårlig så blir det neppe å hjelpe. Lenke til kommentar
pentimoss Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Problemet ligger i signalkvaliteten fra det innebygde skjermkortet oghar ingenting med drivere og gjøre, greier ikke LCD skjermen å få synkronisert signalet skikkelig så blir bildet uskarpt, du kan prøve å resynkronisere skjermen ved å trykke på auto knappen, men hvist signalkvaliteten er dårlig så blir det neppe å hjelpe. 6938189[/snapback] Det er ingen knapp som heter auto på skjermen. Kan justere nesten alle egenskapene fra en meny. Skjermen fungerte helt fint inntil jeg reinstallerte windows. Det var derfor jeg tenkte at det har noe med softwaren å gjøre. Både skjermen og maskinen er gamle. Jeg fikk ikke en driveren til skjermen fra han som jeg kjøpte den og windows har installert en standard driver til den. Siden den har fungert bra har jeg ikke tenkt på det heller. Men, nå må nok noe byttes ut, fordi jeg ser at grafikken også ser litt dårlig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå