Nilsen Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Nettverk og strøm er to essensielle temaer rundt LAN-et. Vi har snakket med gutta som har ansvar for dette. Les mer Lenke til kommentar
ttt Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Kjekt å få vite meir om kva som skjer bak kulissene. Det ser ut som Tech har kontroll i alle fall før det braker laus. Får håpe at LANet klarer seg utan dei alt for store problema. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) En ting jeg har lurt på: Kommer alle deltagerne til å få en offesiell ip uten brannmur? (ser da bort fra SMTP porten) Hvis det er slik så tror jeg burde invistere i en softwarebrannmur... EDIT: Innlegg nr. 600 Endret 25. september 2006 av Kurume Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 klar for egen ip altså, man trenger ikke brannmur, men det er jo alltids smart å ha. jeg har ekstern ip, men ingen viruskontroll/firewall. har ikke skjedd noe enda Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Da håper jeg at du kjører noe annet en windows. Hadde en test-maskin stående med clean win xp install direkte mot internett i 3-4 timer. Så instalerte jeg antivirus og fikk meg en stor overraskelse... Endret 25. september 2006 av Kurume Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Windows XP Pro Sp2. merker ingenting Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Windows XP Pro Sp2.merker ingenting 6939989[/snapback] Kjør en spyware/malware-scan og en virus/worm-scan og post resultatet her *Edit* Det tar deg i underkant av 2 minutter fra du er påkoblet nettet til de første "angrepene" skjer, selv om du har lagt inn en WinXP SP2-CD med alt av hotfixes slipstreama... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 kjørte ad-aware nå. noen tracking cookier kommer man seg aldri unna uansett Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Ser i allefall ut som dere har ting under kontroll Lenke til kommentar
endless Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 - Spillserverne vil for det meste kjøre på Debian, disse er lånt av Gameguard. Serverne som drifter nettverksfunksjonene er i all hovedsak lånt inn av SUN Microsystems. Her vil vi benytte en blanding mellom Windows og Linux forteller Leif Egil, leder for crewet. Likte denne jeg. dette betyr jo at noen har forstått det og at det blir bra servere.. Lenke til kommentar
elfkin Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Alle brukere får egne offisielle ip'er ja. Tør ikke forestille meg det kaoset det ville vært å NAT'e/PAT'e så mange deltakere på et lan. Når det gjelder brannmur vil jeg si det holder å skru på windowfirewallen og kjøre windows update. Dersom dere må reinstallere under lanet så koble fra kablen mens dere installerer og ikke koble til før dere har skrudd på windows firewallen. Utover dette gjelder bare vanlig nettvett (ikke kjøre filer du ikke vet hva er, huske administratorpassord, etc). Skal prøve å få lagt ut noen tentative tegninger ASAP. Endret 26. september 2006 av elfkin Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hvordan fungerer denne spillsnifferen, det blei jeg litt interessert i! Lenke til kommentar
elfkin Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Hvordan fungerer denne spillsnifferen, det blei jeg litt interessert i! 6942327[/snapback] Den blir koblet til en trunkport som har alle deltakervlan'ene hvorpå den sniffer all broadcasttrafikk og forwarder det den kjenner igjen som spillbroadcast til alle vlanene. Edit: Det er viktig å merke seg at en trunk port kan bety to ting; i Cisco-sammenheng er det en port som tillatter at flere vlan traverserer, mens mange andre produsenter mener en trunk er flere porter bundlet sammen til én (dette heter i ciscoverdenen etherchannel). Endret 26. september 2006 av elfkin Lenke til kommentar
kjaras Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Hmm, lurer på en ting: Var det ikke meningen at folk skulle få 500W til rådighet? Har nemlig skjermkort som trekker 360W alene når jeg spiller (Sapphire Radeon X1900) Endret 26. september 2006 av kjaras Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Skjermkortet ditt trekker ikke 360W, derimot krever det en strømforsyning på minst 360 grunnet stabilitet etc. Lenke til kommentar
L.. Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Skjermkortet ditt trekker ikke 360W, derimot krever det en strømforsyning på minst 360 grunnet stabilitet etc. 6943381[/snapback] BINGO Bare tenk deg strøm regningen ellers da. Mams kommer og sier at du må kutte ut all den spillingen. Det koster for mye strøm. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Skjermkortet ditt trekker ikke 360W, derimot krever det en strømforsyning på minst 360 grunnet stabilitet etc. 6943381[/snapback] BINGO Bare tenk deg strøm regningen ellers da. Mams kommer og sier at du må kutte ut all den spillingen. Det koster for mye strøm. 6945006[/snapback] Men hva om folk har en pc som trekker over 230W med skjerm og alt inkludert da? Kan de da ikke melde seg på HW-Lan 06? Mener jeg leste at man skulle få 500W til rådighet? Eller har dere trekt det tilbake? Edit: Jeg kjenner kjaras, og han har følgende pc: Skjermkort: Sapphire Radeon X1900 512 mb HDD: 1 x 320GB S-ATA. 1 x 250 GB IDE CD-ROM: 1 dvd-brenner, 1 cd-brenner og 1 dvd-rom (Viss jeg husker riktig, men det er 3 stk.) CPU: AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz (Er litt usikker på om det er 4600+, men det er det nærmeste jeg fant, er over 4000+) HK: Et eller annet MSI Minne: 4 x 1 GB Er dere HELT sikre på at den ikke trekker mer enn 230W under heavy load? Har nesten samme pc viss du bytter ut skjermkortet med et Sapphire Radeon X800 256 mb og at jeg har "kun" 2 GB ram, 1 dvd-brenner og at jeg har 3800+ istedet for 4600+, min bruker nok ikke mer enn rundt 140-150W eller noe i den dur (Har ikke giddi å sjekka) Endret 26. september 2006 av malmern Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Som det står i artiklen, er det dette TG bruker som mal, og har fungert hittil. Selvom strømforbruket på enmaskin såklart øker, så er ikke dette ett problem. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Som det står i artiklen, er det dette TG bruker som mal, og har fungert hittil. Selvom strømforbruket på enmaskin såklart øker, så er ikke dette ett problem. 6945600[/snapback] Ja, ok da, men du skjønner problemstillingen min viss mange hadde hatt samme pc? Ok, skal gi meg da, men vi får se hva som skjer under HW-LAN (Skal jobbe som Security, så har ikke tid til alt for mye spilling! Bare 8-9 timer i døgnet kanskje) Lenke til kommentar
L.. Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Som det står i artiklen, er det dette TG bruker som mal, og har fungert hittil. Selvom strømforbruket på enmaskin såklart øker, så er ikke dette ett problem. 6945600[/snapback] Ja, ok da, men du skjønner problemstillingen min viss mange hadde hatt samme pc? Ok, skal gi meg da, men vi får se hva som skjer under HW-LAN (Skal jobbe som Security, så har ikke tid til alt for mye spilling! Bare 8-9 timer i døgnet kanskje) 6945628[/snapback] Om det blir enkelte rekker som faller ut pga av høyt strøm forbruk og det ikke er noe musikk annleg ol. Kommer vi nok til å utvide det med en ekstra kurs. Vårt mål er at det skal bli 99 % stabilt. Det er alltid den 1% jeg ikke tørr å love. Men vi har en pc med ca 650 watt forsyning. 11-12 harddisker. Den trekker ikke mer enn 250 watt i bruk. MEN om 16 pc'er starter samtidig! DA vil nok ikke sikringen holde seg inne. I starten er det såpass høy startstrøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg