Howard Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Det finnes mange ulike harddisker på markedet, men hva bør du velge? Vi gir deg råd og tips i vår anbefaling. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 High-endFor den som vil ha den IDE-harddisken med best ytelse er valget greit: Western Digital Raptor X. Denne harddisken er basert på SATA-grensesnittet, har 10000 rpm og 16 MB cache. Lagringskapasiteten er på 150 GB. Dette er den perfekte harddisken for operativsystem og andre krevende programmer. Harddisken kommer også i en versjon uten vindu som også er priset lavere, nemlig Raptor 150 GB. Som et siste alternativ kan nevnes den nye utgaven av Raptor 74 GB, som bare har én plate. Det kan nevnes at den siste utgaven på 74GB har samme ytelse som storebroren grunnet mer cache, NCQ og ikke minst: 1 plate i stedet for 2 som på tidligere modeller. Jeg tror ikke det varer så veldig lenge før 400GB harddisker dukker under 1000kr og blir ett av de valgene som gir lavest kostnad per GB. Jeg tipper også at det tar mindre enn 6 måneder før man finner harddisker til under det runde tallet 2 kr/GB. Ellers så synes jeg det var litt rart å se at artikkelen er skrvet av Rolf B Wegner (RBW) mens tråden er startet av Howard (Håvard Røste). Det mangler også en lenke fra artikkelen til denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå