Vikers88 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Hvordan kan jeg skru ned hastigheten på cpu vifta? Den går nå i 4500rpm, og ikke akkuratt stille:S har prøvd speedFan, uten hell... Hovedkort: Asus p4s8x-x Endret 26. september 2006 av Vikers88 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Du har vel koblet den til hovedkortet med en tre-pins kontakt og ikke med en fire-pins kontakt til PSUen? Kanskje et litt dumt spørsmål, men alle kan gjøre feil. Hvilken CPU-vifte er det snakk om, forresten? Lenke til kommentar
Vikers88 Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Den er kobla til tre pin kontakten på hovedkortet ja Trur det er en vifte som fugte med Pentium 4 "Northwood" prosessoren, er ikke sikker altså Men det er en 70x70mm vifte i hvertfall, som går på full guffe i 4500rpm Det ser ut som at 3-pin kontaktene på hovedkortet ikke regulerer hastigheten med gradene De går 100% uansett Noen som kan hjelpe meg med det? Endret 26. september 2006 av Vikers88 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Den er kobla til tre pin kontakten på hovedkortet ja Trur det er en vifte som fugte med Pentium 4 "Northwood" prosessoren, er ikke sikker altså Men det er en 70x70mm vifte i hvertfall, som går på full guffe i 4500rpm Det ser ut som at 3-pin kontaktene på hovedkortet ikke regulerer hastigheten med gradene De går 100% uansett Noen som kan hjelpe meg med det? 6938681[/snapback] Har du koblet den til "rett" kontakt? Den som heter cpu_fan... Lenke til kommentar
Vikers88 Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Den er kobla til tre pin kontakten på hovedkortet ja Trur det er en vifte som fugte med Pentium 4 "Northwood" prosessoren, er ikke sikker altså Men det er en 70x70mm vifte i hvertfall, som går på full guffe i 4500rpm Det ser ut som at 3-pin kontaktene på hovedkortet ikke regulerer hastigheten med gradene De går 100% uansett Noen som kan hjelpe meg med det? 6938681[/snapback] Har du koblet den til "rett" kontakt? Den som heter cpu_fan... 6954738[/snapback] Jepp Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Da er det jo bare å gå i BIOS og sjekke om du har noe som heter Smart Fan eller QFan eller noe sånt. Der kan du sikkert også definere temperaturfølsomhet, og dermed på hvilken CPU-temperatur vifta skrur seg opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hvis ingenting funker går det vel ann og kjøpe en viftestyring, eller eventuellt lage en selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå