Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar starter ikke uten strøm

Anbefalte innlegg

Har en bærbar PC med ca 10 minutter batterilevetid. Men det har alltid holdt til å starte opp PC-en før jeg setter i strømforsyningen. Nå vil derimot ikke PC-en starte opp uten å ha ekstern strøm tilkoblet. Og når jeg trykker på av/på knappen skjer det ingenting. Jeg klikker en gang til og det begynner å lyse i masse lapmer som slår seg på når den starter. Viften begynner å gå, men så slår PC-en seg av igjen.

Slik holder den på 2-4 ganger. SÅ, endelig, kommer det opp et skjermbilde med masse BIOS greier og PC-en skrur seg på. Det er slik hver gang. Hva kan være galt? Før startet PC-en uten ekstern strøm og da startet den med en gang, men også da hadde jeg problemer hvis jeg koblet til strøm før jeg skrudde den på. Nå må jeg sette i strøm først, så nå mp problemet løses.

Siden ikke en gang BIOSen kommer opp regner jeg med at det er verken en bugs i Windows (XP SP2) eller et virus. Så hva kan det være? En BIOS bug som kommer etter 2 1/2 år? ;)

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du må skifte batteri for å fikse det. Ved oppstart så finner strømforsyningen ut at batteriet er helt flatt og prøver å lade det litt.

BIOS har også mistet alle innstillingen når det ikke er batteri.

Det fungerer sikkert å starte opp hvis strømmen har stått i hele tiden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...