Regor Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Tenkte jeg skulle inst. Mandrake 9.0, så jeg lasta ned ISO og brente de med Nero, virka ikke, cd burna men ikke noe kom på disken, ubrukelig. Ok, satt på ei hurtig linje lasta ned hele dritten på HD laga hd.img med rawwrite, boota alt gikk bra, finner dir. der jeg har lagra MD9.0. Men... derfra vil den ikke mer. har hele filstrukturern nedlasta, men problemet mitt er.. må man oppgi eksakt bane til fila som starter inst. eller holder dir.? Og i så fall hvilken katalogg igger den i? Jeg har prøvd alle og får bare samme beskjed om at den ikke kan finne Directory eller ISO. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Noen tanker om Mandrake 9.0 Nå har jeg prøvt å installlere Mandrake 9.0 4 (fire) ganger, og fremdeles så sitter jeg med 8.2. Det virker som at uansett hva jeg gjør så "ødelegges" installasjonen. Når jeg skriver "ødelagt" så er det ikke det jeg mener, men det bøgger, og det er merkelige bugs også. Førstegang så hang booten seg med 9720 meldinger om at den ikke fant usb-en min, som jeg hadde disablet, og hvis service jeg ikke lastet. Andre gang så insisterte X på død og liv å kjøre i 800x600 samme fan hva jeg sa i konfigurasjonsfila eller med verktøy Tredje gang så gikk strømmen. Selvfølgelig ikke Mandrake sin feil, men **** så irriterende. Nå sitter jeg med 1000ms (NØYAKTIG) pingtime på 10mbit lokalnett, og det funker DÅRLIG. Så IMHO bør du ligge laangt unna 9.0, og heller installere 8.2. Nå hører det til historien at jeg mener mye rart, men det er nå iallfall den erfaringen jeg sitter igjen med. - Terje "BlueEAGLE" Monsen Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Jeg sleit med akkurat det samme problemet første gang jeg skulle installere fra harddisk. Når du får spørsmål om hvor installasjonfilene ligger må du: 1) fortelle hvilken partisjon de ligger på 2) fortelle hvilken directory filene ISO-filene ligger i. IKKE navenet på filene. Husk å få med store og små bokstaver! Linux skiller mellom disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå