Gå til innhold

Ny PC men SLI /CrossFire og fremtidig oppgraderin

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til ny pc, den skal brukes til BF2s ( se neste innlegg nedenfor)

utover det har ikke så mye mere å komme med at vil den passe til det meste jeg holder på med.

Min erfaring begrenser seg til hvilke komponenter som ligger på topp og hva jeg leser om på (forum). Men vil allikevel en bra pc i dagens krav.

Har nå hatt en amd2,6 XFX6800GT 2GB-ram osv. men midels på spill instillinger, nå vil jeg ha full oppløsning.

xx1. Kabinett Cooler Master Mystique 631, Sort Aluminium, Vindu (Uten Strømforsyning)

xx2. Minne Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's eller C4

xx3. H-kort Gigabyte GA-965P-DS3, P965, Socket-775, ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, 1xPCI-Ex16

xx4. HPU Hiper Type-R 580W Blå, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

xx5. Prossesor Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

xx6. HDD Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA2 16MB 7200RPM

xx7. Serial ATA cable 50 cm vinklet SATA/SATA2 (for 1 harddisk)

xx8. Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 478/775/754/939/940

xx9. Zalman viftestyring

x10. Akasa 120mm Blå LED Vifte, 4 x Blå LED

x11. Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram

x12. Microsoft Windows XP Media Center 2005 Norsk, OEM

x13. Microsoft Remote Keyboard for Windows XP Media Center Edition, 4XAA batteri

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=35058

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er best å justere på for å få en fornuftig pris (listet opp nedenfor).

xx1. Kan spare 900 kr på prossessor 6400/6600

xx2. Hovedkort, usikker på crossfire, for vil enn kjøpe kort som ikke har siste verjon DX om noen månder ? eller ta en oppgradere til samme pris om

1,5 år isteden for den hastigheten en vil få ut av crossfire ? http://www.diskusjon. no/index.php?showtopic=623035&hl=

xx3. Kabinett, skulle ha hatt mulighet til å dra på CS-Lan annen hver måned. USB2

xx4. Vil gjerne ha radiosyyrt tastatur, da slipper jeg å ha den i stua.

xx5. PSU: Mist500 ? potensiale å spare: 4-500kr på andre. 580W som er i liste er dette litt vel "over-kill"

xx6. Kan / bør en velge kritisk her også, tenker da på evt. litt klokking kontra bedre skjerkort, hvis også minne og h-kort er bra iht. overklokking ? Skjermkort XT1900XT / XFX 7900GT / 7950GT 1700kr/ 2300kr/ 2600kr ? Skjermkort hva med HDMI siden vi har LCD tv ?

xx7. Hva trenger jeg av kabler uten om Takker for tips...slik at jeg har absolutt alt jeg trenger ved montering. Bør ha mulighet for 2 stk. HDD

xx8. PC som bråker for mye er jeg litt lei av, men trenger hjelp til forslag. Går litt vil i alle tråder på netsidene her, vil jo ha best mulig.

xx9. Tillegg: Trådløst nettverk kan være greit og ha med(for meg, slik at jeg har muligheten)

x10. Kan jeg montere dempere til HDD i dette kabinettet 5,25 brønnen

x11. Kabinett bør ha en del USB2

x12. Evt. et bra gaming lyd-kort.

;)

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

Takker, tar med meg disse hintene, hva mener du med / om media center..er det ikke like gått og gå for denne og desuten ha en ikke altfor kranglete XP-pro som ikke liker oppdateringer !

Tastatur da tenker jeg mest på å strekke en dvi-5-meter til tv'et fra et annet rom og sitte med et radiostyrt-tastatur.

Men trenger et inspill på de andre komponetene hvordan de passer i sammen osv. kjøling og pris som er i maks grense allerede.

Lenke til kommentar

Liten aktivitet her så jeg leser påfølgene andre innlegg som strømer på og prøver og danne meg et bilde. Og derfor spør jeg meg selv om jeg bør jeg skift ut

Hovedkort

P5W DH Deluxe S775 crossfire

PSU

skifte til Mist500 pga. støy reduseres, men er det nok til crossfire

Ram

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. for evt. overklokking i fremtiden.

Corsair Twin2X2048-5400C4.

Possesor

Gå ned til 6400 og heller ta med et lydkort Soundcard Sound Blaster X-Fi

Skjermkort

Hvilket 7900XT eller X1900XT

eller X1950 XTX og ta vekk lydkortet ?

Kabinett

Tenker på best mulig kjøling, Gigabyte 3D Aurora

Når er det vi snakker om DX10 minst et 1/2 år eller hva ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...