stiffie Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Se screenshot. Den starter ikke opp, henger i bios og kommer ikke videre. Masse rare tegn under IDE Master og IDE Slave. Screenshot Hva tror dere kan være galt? IDE-kontroleren? Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 ser den klager på chipset vifta. Har du sjekket at denne faktisk går rundt, ikke er full av støv og slikt? Mulig er chipsettet skadet pga varme. Prøv å koble vekk diskene/cdromene og plugg dem tilbake en etter en. Lenke til kommentar
stiffie Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 ser den klager på chipset vifta. Har du sjekket at denne faktisk går rundt, ikke er full av støv og slikt? Mulig er chipsettet skadet pga varme. Prøv å koble vekk diskene/cdromene og plugg dem tilbake en etter en. 6935632[/snapback] Har byttet ut chipset vifta med en kjøleribbe, men feilen var der før jeg gjorde det.. Tar jeg ut dvdromen forsvinner tegnene. Lenke til kommentar
jakz Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Hei. Kan være kontrolleren på DVDrom'en som er defekt. Prøv med en annen DVDrom eller lignende. Agående Feilmeldingen om vifta kan denne disables i BIOS oppsettet. Endret 25. september 2006 av jakz Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Du får antydning til feil her, når det gjelder tegn. Jeg velger å tro på at ,Jumper setting på enheter som er tilkoplet på IDE, er feil her. At den starter ikke løser du etter at problemet der er borte. Det er i hvert fall enkel å teste ut. Det er ikke noe automatic at man kan velge CS for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå