pgdx Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Har et spørsmål om en skjerm jeg lurte på å kjøpe meg... Spesifikasjoner: 32" widescreen LCD TFT-display 1366 * 768 px 16.7 Mio colours Viewing angle 176 grader / 176 grader brightness: 550cd/m^2 kontrast: 1000:1 Respos: 8ms Hva mener dere om kontrasten? Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Få heller vite hva skjerm det er snakk om. Spesifikasjoner er ikkje alt... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 En Fujitsu-Siemens Myrica V32-1 Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Aldri stol på kontrast forholdet de oppgir, det er så mange forskjellige metoder å måle dette på slik at en TV som kanskje egentlig bare har 500:1 står egentlig oppgitt med 3000:1 fordi de bruker en annen måle metodet. Jeg vil STERKT råde deg til å gå og se på TV'n i en butikk før du kjøper. Ellers vil jeg anbefale deg en LG Tv av nyere modell da disse bruker ny og forbedret teknologi i bildet som bare de har. Jeg har selv en 37" LG LP1 og jeg er strålende fornøyd. Edit: Og alle LG tv'r klarer å fylle HELE skjermen uten problemer hvis du kobler den mot en PC. Endret 25. september 2006 av betebete Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Så dette er den samlede diskusjonsgjengens mening? Ingen som har vært borti denne typen før? Grunnen til at jeg vurderer denne, er at jeg kan få den for under 7000 kroner. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Det er jo alltid en risiko å kjøpe usett, og smaken er som baken, så du kan jo ikke gå ut fra at det en annen synes er bra/dårlig vil bli oppfattet på samme måte av deg. Uansett hva du ender opp med å kjøpe vil du tilbringe den første tiden med å se på bildet - deretter vil du se på filmen .......... Og du får ikke 30 dagers returrett - no questions asked? Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Så dette er den samlede diskusjonsgjengens mening? Ingen som har vært borti denne typen før? Grunnen til at jeg vurderer denne, er at jeg kan få den for under 7000 kroner. 6943927[/snapback] 30 dagers retur rett er jo knall, derfor ville jeg kanskje handla LCD TV hos elkjøp.. Hvis du ikke er 100% fornøyd så bare leverer du den tilbake eller bytter med en annen tv . Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Så dere sier at kontrasten og responstiden ikke har så mye å si? Jeg kan også få en 40" med samme spesifikasjonene ganske billig... Lurer på om jeg skal gå for den istedenfor... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jo større, jo bedre ... (sa jenta.) Responstiden betyr ikke så mye hvis du skal se på TV eller film, og selv for spilling burde vel 8ms holde. Kontrasten betyr jo en del, men det gjør også belysningen i rommet der TV'en skal stå. Men hva som utgjør et "godt bilde" er ikke alltid så lett å konkretisere med tall. Jeg ville ikke steilet på grunn av noen av de tekniske spesifikasjonene du oppgir, men det kan godt hende jeg hadde sett et eller annet jeg ikke likte og dermed endt opp med å ikke kjøpe akkurat den modellen/merket. Mange som synes de har dårlig bilde har også TV'en feil innstilt - det er noen fallgruber å gå i der også. Og uansett hva du velger - om et år vil det finnes bedre og billigere apparater. Og året deretter ... osv. Det er bare å hoppe i det. Men som nevnt, det er en fordel å se før du kjøper. Jeg ville også sett litt på hva som finnes av innganger på TV'en. Kan du f.eks. både koble til DVD-spiller og PC og få maks oppløsning via begge inngangene? (Hvis det er aktuelt å koble til noe slikt, da.) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Er utrolig interessert i denne modellen. Skal primært bruke den til Windows MediaCenter, og det hadde vært veldig bra om noen som har denne skjermen kunne ha fortalt litt om den. Hvordan er kontrasten og etterslepet. Er det mye flimring i bildet, og hva fungerer best av tilkoblingene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå