Gå til innhold

Valg av skjerm 20" 5000,- maks

flogieboogie

Anbefalte innlegg

hey

Trenger litt hjelp her og trenger svar litt kjapt siden det skal bestilles og ordnes i dag. Jeg har lenge sett på 20" skjerm, og jeg bestilte Dell 2007WFP men ble litt skuffa da jeg så to pixel feil og noe backlight bleeding.

Da har jeg samlet det ned til å stå mellom tre skjermer:

dell 2007WFP (hvis jeg orker å gå igjennom samme greia igjen)

Nec MultiSync LCD20WGX2 (problemet er at jeg har veldig lyst rom)

Samsung SyncMaster 215TW (noen har nevnt problemer med input lag)

Hvilken skal jeg velge?? Trenger en skjerm som det skal gå ann å spille med fra FPS spill til strategi spill, og noe som jeg kan jobbe med skolearbeid.

Noen som kan anbefale den ene mot de andre? Noen andre skjermer og anbefale?

Takker for svar! :thumbup:

mvh

jurgeeen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har forgjengern til den dell skjermen og jeg er ekstremt fornøyd. jeg bruker den til film skole og spilling. Den fungerer veldig bra til alt. Har ingen døde piksler eller gjennomlysing. Alt i alt. den tingen med pc' n jeg er mest glad i.

eneste minus er at bf2 ikke støtter 1680 x 1050. men det er jo strengt tatt ikke skjermen sin skyld.

Lenke til kommentar

tja, såvidt jeg vet så skal det gå ann å få til BF2 på widescreen med litt triksing. sjekk widescreengamingforumang. det.

Må si at jeg synes at Dell skjermen passet meg best, var ikke noe annet å sette fingeren på annet enn pixelfeil.

Samsungen har jo antagelig vis de beste farger men siden denne skjermen skal brukes til fps spill så tviler jeg litt.

Lenke til kommentar

Problemet med baklys på NEC'en er sterkt overdrevet etter min mening.

Alle skjermer får problemer hvis du har vinduet rett bak deg, det er jo det som gir refleksjoner. Et sterkt opplyst rom har ingenting å si for refleksjonene du får, det er kun hvis vinduet/lampa kan sees i skjermen det blir vanskelig, men det gjelder alle skjermer.

Lenke til kommentar

hehe, ok tenkte meg det egentlig. Kommer vel egentlig ikke til å se så alt for mye på film heller. Da stikker jeg ned i kjellern i steden hvor anlegget i signaturen står.

Men, før jeg bestiller noe som helst tenkte jeg at jeg burde se skjermene i virkeligheten først :D Bare for å avklare at det glossy panelet ikke er så ille allikavel.

Forresten, har sett at mange synes at denne gateway skjermen er utrolig bra. Er det noen som har noen formening eller erfaring av denne skjermen? Kan ikke se at noen norske nettbutikker fører denne skjermen.

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar

Samsungen har ikke kommet til Norge ennå såvidt jeg vet. Er såvidt 205BW har nådd butikkene. Viewsonicen er jeg litt mer usikker på. Trenger å lese et par tester til før jeg kan bestemme meg. (pokker, hvorfor må jeg være så nøye :D ). jaja, ender vel opp med en fet skjerm uansett! Likte egentlig den Gateway skjermen. MYE å velge mellom, men tror ikke den er å få kjøpt her til lands.

Edit: et par anmeldelser av Gateway FPD2185W.

extremetech.com

PCmag

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar
Gateway har jeg aldri sett til salgs i Norge. Ser at det er en del i amerikanske forumer som synes den er bra - så du får prøve eBay da, hvis du vil ha den.

6947218[/snapback]

ja, muligens jeg må det, men ingen ting er bestemt ennå. Nec skjermen er ikke dårlig den heller, eller samsungen, men men. Tror faktisk at det går ann å bestille den fra Gateway sine sider for 499$ men så er det jo det med moms og tollavgift og shit her i norway.

Nei, skal sjekke mer rundt i morgen så får jeg se om jeg finner min skjerm da :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vet bare at det er mange i diverse forumer som er begeistret for Apple sine skjermer i Cinema-serien. Og Apple er generellt dyre, fordi de er...Apple :cool: Har inntrykk av at mange som driver mye med bildebehandling, men som ikke har råd til de "ekte" proff-skjermene, gjerne foretrekker Apple, Dell eller de litt dyrere Samsung eller NEC. Som sagt er det samme panel i Apple's 20 tommers widescreen som det er i Dell sin, men annen elektronikk inni.

Lenke til kommentar

Enig med deg der EasyRider ang. Samsungen. Tror det blir et problem jeg alltid vil ha i bakhuet hvis jeg velger den skjermen.

204B er en knall skjerm, men jeg er ute etter Widescreen.

Akkurat nå heller jeg mest mot Nec skjermen, men tror jeg må se den før jeg får bestemt meg helt.

Gateway'en virker som et bedre valg, bortsett fra at jeg må bestille den fra USA, så kommer porto, moms, frakt osv i tillegg. Sikkert ikke så enkelt å levere tilbake heller hvis man oppdager en død pixel.

Noen som har Nec skjermen og kan si litt om det er sjenerende eller ei med glossy panel? og om det er noe annet feil? Takker :w00t:

Edit: forresten, er det noe som vet om det kommer noen ny teknologi innen LCD skjermer i nærmeste fremtid? Synes å ha lest etellerannet om det men er ikke sikker.

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...