Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen blir ikke bedre av polering

aklla

Anbefalte innlegg

jeg kar lenge slitt med stygt panser, har gjort en del forsøk med diverse kjemikaljer, men det blir ikke bedre, sist forsøk bestod av silikonfjerner, så rubbing, så silikonfjerner igjen, panseret ble blankt og fint, så skulle jeg polere det, fjernet polish igjen, og det ble like stygt som før jeg startet...

har polert bilen LENGE, brukte maskin, har aldri gjort det så grundig som jeg gjorde det da, og FORTSATT LIKE STYGT...

noen som har forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd og fått panseret ditt lakkrensa på et proffesjonelt bilpleiesenter av fagfolk? Grunnen til at jeg spør er at jeg jobber i bransjen sjøl og ser den enorme forskjellen på å rubbe hjemme i garansjen kontra med maskin, kunnskap og utstyr. I tillegg så veit jeg hvilke underverker det kan gjøre. :-)

Hva legger du i "panseret er stygt"? Er det matt? Ripete? Flekkete? Skjoldete? Farge? Er så sykt mange variabler som spiller inn under "stygt", så litt mer utfyllende info hadde vært fint. :)

Lenke til kommentar

det ser ut som om det er polert, men polish ikke fjernet, altså tilfeldig grått/hvitt, er også veldig matt...

Virker som om lakken suger til seg polish...

har gjort det samme mange ganger på andre biler, aldri sett noe slikt...

Brukte forresten vanlig lakk-rens også...

har ikke prøvd proffe folk nei, regner uansett med at bilen skal lakkeres om eller byttes etterhvert, har ikke bestemt meg enda, men har uansett lyst på å ha litt penere panser...

resten av bilen blir bra etter polering...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Høres på meg ut som om du har et matt panser. Symptomene du beskriver har jeg vært borti mer enn èn gang og lakken er rett og slett såpass tørr at det er tilnærma umulig å få dette bra for hånd. Jeg tipper at bilen er lakkert i ei basefarge uten metallic?

Anbefaler på det sterkeste og få dette lakkrensa med maskin. Kan umulig tenke meg at noe sånt vil koste mer enn en 3-400 kr, litt avhengig av hvor du bor i landet.

Lenke til kommentar
snakket med en type på thorshov, han skulle ha peiling på slikt..

brukte turtle produkter...

6936099[/snapback]

turtle kan u glemme her i grunn.. må nok hardere lut til

turtle er for folk som bryr seg lite om bilen og vil legge et lag med voks på bilen, aldri opplevd av bilen har blitt noe bedre av turtle, så blei autoglym på meg

Lenke til kommentar
tja.. å rubbe og bruke silikonfjerner/avfettning etterpå har lite forseg, fjerner bare laget du nettopp har lagt!

bør nok brukes maskin her

torshov ansatte har en en døyt med peiling! desverre! ta kontakt med bilpleie firma i stedet! DE veit hva de gjør

6936198[/snapback]

når jeg rubber, fjerner jeg da noe fra lakken eller noe?

trodde ikke at jeg fjernet rubbing med å ha på silikon-fjerner...

de har sånn passe peiling på noe, jeg pleier å dra dit hvis det er noe med lyd, handler skjeldent noe der, men pleier å snakke med dem...

pleier også å ha mer peiling enn de som jobber der, men polering har jeg ikke peiling på, utenom standard polering..

Lenke til kommentar
når jeg rubber, fjerner jeg da noe fra lakken eller noe?

trodde ikke at jeg fjernet rubbing med å ha på silikon-fjerner...

de har sånn passe peiling på noe, jeg pleier å dra dit hvis det er noe med lyd, handler skjeldent noe der, men pleier å snakke med dem...

pleier også å ha mer peiling enn de som jobber der, men polering har jeg ikke peiling på, utenom standard polering..

6936275[/snapback]

i rubbingen så ligger det jo også voks/polish da.. som gir en beskyttende hinne før den virkelige voksen kommer på.. så jo.. du fjerner det jo igjen da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...