Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Passord på ruter [*LØST*]

dup

Anbefalte innlegg

Hvordan setter jeg passord på ruteren? Når man bruker "telnet 10.0.0.1" så blir man jo spurt om brukernavn og passord, som er "Administrator" og blankt passord. Jeg vil gjerne at passordet ikke skal være blankt...Hvordan??

Endret av dup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Logg deg på routeren med nettleser din, der kan du endre passord veldig enkelt.

6935180[/snapback]

Nå ble det bare galt her. Gikk inn på 10.0.0.1 på nettleseren som vanlig. Med den nye ruteren min har jeg aldri blitt spurt om passord der før. Men når jeg prøvde å forandre passord, ble jeg først spurt om navn og passord. Prøvde med "Administrator" og blankt passord, prøvde også med det tilsendt kundenr og passordet.. men ingenting av dette fungerer. Så nå kommer jeg ikke inn på ruteren i det hele tatt??! :cry:

Hva er det de spør etter a? Hvilket brukernavn og passord er det? Hjelp!

Lenke til kommentar

Nei glem det. Problemet er løst. Av en eller annen grunn ble det nye passordet registrert, selv om jeg fikk tilbakemelding på at jeg ikke hadde rettigheter uten det gamle passordet?!? Jaja.. merkelig, men det fungerer nå i alle fall! :D

Lenke til kommentar

er du sikker på at det routeren du logger deg inn på med den adressen? Den pleier å være forbehold modem, evnt. kombirouter/modem.

De aller fleste rene routeradressene er: 192.168.1.1 og 192.168.0.1.

Kan alltids finne dette ut ved å høyreklikke på nettverkikonet ved klokka, velge Status så fanen Støtte. Standard gateway viser den rette adressen.

Edit:

..sent ute :p

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...