Gå til innhold

Tiltak imot account hacking, boter og farmere


Anbefalte innlegg

"Runecloth weekend! Only 99s per stack!"

6960125[/snapback]

 

 

Sånn er det på alle serveret, gjerne på items man kjøper mange av om gangen, de håper på lag eller uoppmerksomhet , selv har jeg nesten kjøpt noe til 99g som skulle være 99s, men de er ikke så smarte da for de skulle ha satte 99g bid, da byr vi med en gang man trykker, men på BO får vi en advarsel og set 99g i et eget vindu.

6962334[/snapback]

 

Disse folka som spekulerer i dette er utrolig plagsome. På Burning Blade er det nå så mange som gjøre dette med runecloth, wool, silk osv.... så nesten alle på AH er 99g buy out. Skulle gjerne gitt de en real omgang deng, men de gjør jo ikke noe galt så det er ikke så mye å få gjort med det. Men det suger uansett. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor langt i Naxx tror dere Nihilum hadde vært om dem måtte farme alt gullet til repeairs selv?

Uten goldfarmers hadde ikke high-end guild hadd samme fremgang, og folk ville blitt lei og sluttet å spille....

6945954[/snapback]

 

 

Jeg kjenner et guild som er ganske langt ute i naxx, de har 15000 g i banken, tror ikke gull er de store problemet. Det verste er at de ikke har vert spesiselt aktive for å opparbeide denne summen.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner et guild som er ganske langt ute i naxx, de har 15000 g i banken, tror ikke gull er de store problemet. Det verste er at de ikke har vert spesiselt aktive for å opparbeide denne summen.

6963611[/snapback]

 

15k Gull er borte på kun kort tid om guild bank skal betale for Flask of Titans på alle 40 i raidet, nature res potions, fire res potions, frost res osv.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner et guild som er ganske langt ute i naxx, de har 15000 g i banken, tror ikke gull er de store problemet. Det verste er at de ikke har vert spesiselt aktive for å opparbeide denne summen.

6963611[/snapback]

 

15k Gull er borte på kun kort tid om guild bank skal betale for Flask of Titans på alle 40 i raidet, nature res potions, fire res potions, frost res osv.

6963919[/snapback]

Som sagt 15k er ikke mye. Vi brukte ca 10-12k for pots når AQ40 åpnet. Men da brukte vi ikke penger på flasks unntatt titans til tanks.
Lenke til kommentar
Nihi har solgt BWL Epic en god stund, og dratt inn bra med penger på dette...

Altså når det gjelder andre highend guilds, det ekke hardt ordne GXPP Titans Mongoose Nightfin Soup, Mageblood osv. Dessuten har repairs aldrig vært noe problem, det pots som koster penger.. *LER*

6962905[/snapback]

 

 

Salg av BWL epics er ikke noe særlig bedre enn å kjøpe gull. :thumbdown: Hvordan tror du folk skaffer alt gullet som de bruker til å betale med?

 

Det stinker at guilds som driver på i Naxx har begynt å selge BWL epics.

Mange andre guilds som ikke bruker like mye tid på å raide, jobber fremdeles hardt med å skaffe seg tier 2 epics. Da er det ikke spess moro å se en eller annen ebay-fjott løpe rundt med sitt nykjøpte tier 2 gear.

 

For å sette det i perspektiv, så er jeg sikker på at folk som er i Naxx nå hadde blitt rimelig fortvila om det plutselig hadde gått an å kjøpe tier 3 gear hos vendor.

 

 

Forresten så har jo blomsterjon (nihilum) sagt at han synes gullkjøp er helt greit, fordi det gir et par timer ekstra på sofaen.

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter BWL epics og har noen tusen gull som kan brukes til dem.

Det går mye fortere å raide og farme dkp enn det går å farme gull og så kjøpe seg plass i et raid, så jeg syntes ikke det er urettferdig på noen måte. Dessuten vil epicsene jeg vil kjøpe ha kostet meg minst like mange timer som hva en raider har brukt på å skaffe de samme tingene. Men raideren vil ha den fordelen i å få tak i itemene mye kjappere enn meg, det har tross alt tatt meg et år å skaffe så mye gull som jeg har nå.

Altså, jeg som grinder gull vil ha brukt mere tid på å "jobbe" meg til itemene som raideren får tak i, raideren får tak i itemene mye tidligere enn meg. En kan vel ikke mene at dette er urettferdig da, unntatt om en vil at gode items skal være forbeholdt kun dem som har minst mulig sosialt liv utenom spillet.

 

Liker uansett dårlig at du generaliserer, ikke alle som har tusener på tusener av gull og flere epic mounts har noen gang kjøpt gull eller svindlet det til seg. Selv har jeg nærmere 15 BoE epics, kanskje enda fler, mangfoldige mounts, noen epic mounts, og har enda tusener av gull igjen. Hva er hemmeligheten? Tenk om du hadde farma gull istedenfor å raide og spille PvP? Dersom det artigste du gjør på i WoW er å farme gull blir du naturligvis rik av det.

 

Dersom noen mener at å kjøpe gull er fint for da får de mere fritid, syntes jeg svært synd på vedkommende. Stakkars person.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det, så burde de som har lært seg å mestre en boss være de som er forbeholdt å bruke looten den dropper.

 

Det er jo helt klart noe av poenget i spillet. Eller så kunne jo bosser like gjerne bare droppet gull, og så kunne alle items vært tilgjengelige hos vendor istedenfor.

 

Uansett, så tar du det jeg sier for personlig Pycno. Langt fra alle som kjøper BWL epics tjener inn gullet ved å farme det selv.

 

Salg av BWL epics frister naturligvis folk til å kjøpe gull, det er jo rimelig innlysende.

 

Har man lyst og råd til det, så kan man i teorien betale for å få bottet opp en character til lvl60, kjøpe gull og så bruke gullet for å kjøpe seg komplett tier 2 utstyr i løpet av noen uker.

 

Du sier at raidere har "minst mulig sosialt liv utenom spillet", samtidig sier du at du selv bruker lengre tid til å farme opp gull til å kjøpe epics enn det tar å få dem ved å raide... Har du hørt om å kaste stein når man sitter i glasshus eller? Haha.

Lenke til kommentar

Marti, Omtrent noe slikt ja, dess mere "suksessfull" dess færre timer ute i det virkelige liv. Det er stort sett omvendt proporsjonalt med hvor bra utstyr en har og hvor mye tid en tilbringer borte fra spillet. PvP-rank farmere står det omtrent like dårlig til med.

Poenget med spillet ser ut til å ganske enkelt spille det mest mulig og være minst mulig utenfor rommet sitt, iallefall hvis en vil holde seg i teten. Dette er ikke nødvendigvis noe negativt, spillet ble jo en suksess fordi det er bra.

Gullet har jeg forresten stort sett sanket sammen tidlig på morgningen, jeg er litt av en morgenfugl mens kjæresten liker å sove lenge.

 

Uansett, spille og iløpet av et år eller mer samle sammen nok gull til å kjøpe ting en har lyst på, eller spille like mye og oppnå omtrent det samme men iløpet av bare noen uker - for så å bare fortsette å spille like mye og ofte? Da trives jeg med å sanke sammen gull, mye fordi jeg kan logge ut når jeg vil og at jeg slipper å ha en guild som bestemmer når og hvor jeg skal spille, samt hva jeg skal gjøre på (raids).

 

Rata101, Du har selvsagt rett. Det er mange som lar seg friste til å kjøpe gull, BWL-item salg bidrar sikkert også til at flere kjøper. Men det er fortsatt nok av dem som har mye gull men som ikke kjøper.

 

Forresten, jeg har bare 13 BoE epics, 2 epic mounts og 5 vanlige hester, har for tiden rundt 3000 gull. Har gitt bort 2000 gull i alt, det angrer jeg litt på nå for nå er målet mitt å skaffe 5000 gull og så til enhver tid holde meg over det beløpet.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...