Gå til innhold

Tiltak imot account hacking, boter og farmere


Anbefalte innlegg

Anyways, gullkjøp er en dårlig løsning på et problem du ikke burde hatt. Kjøp ikke gull, søk heller terapi :)

6940521[/snapback]

Nå begynner jeg å bli en smule lei av "korstoget" ditt. Greit, vi vet at du ikke liker at folk kjøper gull. Er det virkelig nødvendig å pøse ut alt dette "hatet" hele tiden.

Jeg vil heller si at de som bruker uhorvelig mye tid for å farme gull burde søke terapi. Jeg er medlem av et highend guild og jeg har rett og slett ikke tid eller krefter til å farme gull. I motsetning til mange "uber wow nerder" så klarer jeg ikke noe så monotont arbeid gull farming er, ja arbeid. Det er arbeid i mine øyne. Jeg spiller wow for å raide og ha det gøy, ikke ha det som min andre jobb.

 

Hvis du ikke vil kjøpe gull, greit bare farm i vei. Men ikke rett den moralske pekefingeren mot oss som ikke har så jævlig mye tid.

 

/rant

6941567[/snapback]

 

Det er ikke nødvendig med et diskusjonsforum i det hele tatt, når det først er det ikke så dumt med litt motvekt til forskjellige meninger så det blir noe å diskutere. Tenk om alle var samme klassen med samme talent-build og var medlem av samme guild?

I helgene sover min andre halvdel noen timer mer enn meg, da står jeg opp til vanlig skoletid og samler gull mens jeg leter etter gruppe til en instance om jeg rekker det.

For meg er "uber-wow-nerdene" de som raider ofte eller farmer ranks og sånt. Er enig i at noen som farmer mye eller enhver som spiller mye burde søke terapi, ingen har godt av å leve livet i et spill. At noen har dårlig tid til å spille er ikke klanderverdig, men at noen har et sug på virtuelle ting og må betale ekte penger for det syntes jeg er ille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor langt i Naxx tror dere Nihilum hadde vært om dem måtte farme alt gullet til repeairs selv?

Uten goldfarmers hadde ikke high-end guild hadd samme fremgang, og folk ville blitt lei og sluttet å spille....

6945954[/snapback]

 

Er ikke det bra da?

 

Virker som at du syntes de skulle ha kjøpt mer gull for å få fremgangen til å gå raskere.

Lenke til kommentar

rapporterte en bot, GM sa takk, 3 uker senere, boten farmer fortsatt.

Får nesten lyst til å fame selv med bot og fortelle blizz det, de synnes det jo er gret alikevel.

 

Og for å få orden på trade svindel burde man kunne trykke trade 2 ganger, grønn grønn

så grønn grønn , da kan man ikke slette pengene mens noen trykker trade.

Endret av War
Lenke til kommentar

men om alle disse bots og goldselgerne faktisk ble bannet, ville ikke da bare dem som trenger gull grinde de samme stedene? om dem hadde gidda vel og merke. Ville jo uansett blitt trangt om plassen der er bra å grinde penger rimelig fort. Og for dem som snakker om inflasjon dersom det ble solgt gull av Blizz lovlig; ettersom mye av kjøpt gull brukes til vendorkjøp (ala epic mount) ville ikke inflasjonsgraden vært like stor som mengden gull kjøpt.

 

Om blizz eksempelvis gav alle chars 1000g, ville ikke priser på ah osv steget like mye prosentvis som hver enkelts formue

 

Kos dere med spillet da gutter å jenter :D

Lenke til kommentar
Et tiltak som Blizzard snart burde iverksette, er å hver dag eller uke banne en rekke kontoer det er kjøpt gull til

 

Same old discussion....

 

Hvis du tror Blizzard banner folk pga moral og etikk så tar du skammelig feil. For Blizzard er dette ren foretning. Gullselgerne utnytter Blizzards produkt for å tjene penger, og det er det Blizzard tar dem for. Gullkjøperne derimot gjør de ikke så mye med siden dette er "legitime" kunder som av 1000 forskjellige årsaker velger å kjøpe gull i spillet.

 

I alle diskusjoner jeg har vært med på det siste året rundt dette har det kun -1- gang vært nevnt et konkret (men ubekreftet) tilfelle der en kar ble tatt av Blizzard for å kjøpe gull. Denne karen skrøyt hemningsløst av hvor mye gull han hadde kjøpt og det endte med at han fikk strippet kontoen for alt gull og verdier som var tilført kontoen. Han ble -ikke- permanbanned for dette.

 

De to eneste måtene Blizzard kan gjøre noe med dette fenomenet er;

 

1) redusere avhengigheten av gull i spillet. Feks gjøre epic mount til en quest istedenfor 900g.

 

2) begynne å selge gull selv til en billigere pris enn hva "konkurentene" gjør.

 

Personlig ville jeg helst sett alternativ 1.

 

Og som andre har sagt er ikke dette fenomenet med kjøp/salg av "ingame valutta" noe nytt. Dette startet allerede med de gamle MUD'ene og fulgt sjangeren og hvert eneste MMOG spill som er gitt ut.

Lenke til kommentar
For å ha noe nytte av tailoring, osv. så må man farme rep istedet. Så man må være

 

Neida, holder lenge å selge Mooncloth :)

 

Felcoth har en latterlig lav droprate, du må være heldig. For jeg bruker lang tid. Etter 2 timer har jeg kanskje 1. Så det ga jeg opp for lenge siden.

 

Akkurat som for f.eks elemental earth er det veldig variabel drop.rate på disse. - noen ganger kan du få 1 i timen, andre ganger kan du få 10 i timen ... i snitt er det altså akseptabelt.

 

F.eks kan du sette av en 3-4 timer en lørdag og bare farme Felcloth (i tillegg fåpr du bra med runecloth, penger og endel grønne drops (+ librams i aszhara)) - antagelig vil du ha 20+ felcloth på denne tiden, da har du nok til 10 mooncloths over 40 dager, noe som bør gi deg en fortjeneste på 80-100g + alt det andre du fikk.

 

Nå er ikke dette noen super-fortjeneste på 3-4 timer (kjenner folk som enkelt farmer 100g i timen, men har ikke satt meg inn i dette :)) - men det er enkelt og greit, samt at du skaffe mats til din egen profession..

Lenke til kommentar

Alltid morsomt å se folk som ikke har peiling på økonomi komme med forslag. Ikke at jeg er en økonomisk-guru, men tilogmed jeg ser hva som kommer tilå skje hvis Blizzard øker gold mengden som bossene dropper eller hvis droppraten på x tiem øker.

Øker Blizz goldmengden til bossene så fører det til økte priser. Øker de dropraten på x item så faller prisen på det itemet som en stein. Se på f.eks Pristine black diamond. I starten av spillet så droppet den så sjeldent at folk ikke trodde den fantes. På AH så lå slike på 700g. Så økte de droppraten og prisen ligger nå på 1g. Samme med Black diamond. Før 50g pr stk, nå får du 5 stk for 2g.

 

Som jeg ser det så er det ingen effektive tiltak mot bots og goldselgere. Blizz rekker ikke å banne de før 2 nnye har kommet. Og banne de som kjøper er iallefall døfødt, ettersom de betaler penger til blizz for å spille. Da vil blizz tape penger, og ettersom Blizz vil tjene penger så kommer de ikke til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Alltid morsomt å se folk som ikke har peiling på økonomi komme med forslag. Ikke at jeg er en økonomisk-guru, men tilogmed jeg ser hva som kommer tilå skje hvis Blizzard øker gold mengden som bossene dropper eller hvis droppraten på x tiem øker.

Øker Blizz goldmengden til bossene så fører det til økte priser. Øker de dropraten på x item så faller prisen på det itemet som en stein. Se på f.eks Pristine black diamond. I starten av spillet så droppet den så sjeldent at folk ikke trodde den fantes. På AH så lå slike på 700g. Så økte de droppraten og prisen ligger nå på 1g. Samme med Black diamond. Før 50g pr stk, nå får du 5 stk for 2g.

 

Som jeg ser det så er det ingen effektive tiltak mot bots og goldselgere. Blizz rekker ikke å banne de før 2 nnye har kommet. Og banne de som kjøper er iallefall døfødt, ettersom de betaler penger til blizz for å spille. Da vil blizz tape penger, og ettersom Blizz vil tjene penger så kommer de ikke til å gjøre det.

6949054[/snapback]

Men hva om de gjør begge deler samtidig? Folk får mer penger, men prisene når nye bunnnivå. Det høres jo ut som en god ide. :p

 

Tror ikke Blizzard gjennomfører andre sanksjoner mot folk som kjøper gull enn å fjerne gullet de har kjøpt og items de har kjøpt med gullet. Det er i og for seg straff nok etter min mening.

Lenke til kommentar
"Runecloth weekend! Only 99s per stack!"

6960125[/snapback]

 

 

Sånn er det på alle serveret, gjerne på items man kjøper mange av om gangen, de håper på lag eller uoppmerksomhet , selv har jeg nesten kjøpt noe til 99g som skulle være 99s, men de er ikke så smarte da for de skulle ha satte 99g bid, da byr vi med en gang man trykker, men på BO får vi en advarsel og set 99g i et eget vindu.

Endret av War
Lenke til kommentar

på en annen side så kjenner jeg et par folk som fremdeles spiller wow pga at de har fått kjøpt gull.. dem sier dem aldri hadde giddet å spille wow hvis dem ikke hadde fått "litt" hjelp.... og det er jo også noe blizzard burde tenke på... ikke alle gidder å spille dersom det skal ta 3 uker før du må spare.. og det taper blizzard også på.

Lenke til kommentar

Folk blir ikke bannet for å ha kjøpt gull, eller hvertfall i veldig få tilfeller blir folk bannet for det. Som Smealgoldfish har skrevet, så kan ikke blizzard vite hvor gullet kommer fra, derfor har de ingen grunn til ban. Med mindre det kommer 100k gull i banken fra en som heter "kasldksajd", og blizzard ser det, så kan ikke de finne ut av det...

 

Synes også det er en god ide å ha passord på items, for disenchant... Det hadde vært konge! :)

 

Når det gjelder bot-farmers, synes jeg det er helt greit.. Masse billig stash på AH osv. Skal ikke klage... :p

Endret av Kjobben
Lenke til kommentar
Zepticon said:
Hvor langt i Naxx tror dere Nihilum hadde vært om dem måtte farme alt gullet til repeairs selv?

Uten goldfarmers hadde ikke high-end guild hadd samme fremgang, og folk ville blitt lei og sluttet å spille....

6945954[/snapback]

Nihi har solgt BWL Epic en god stund, og dratt inn bra med penger på dette...

Altså når det gjelder andre highend guilds, det ekke hardt ordne GXPP Titans Mongoose Nightfin Soup, Mageblood osv. Dessuten har repairs aldrig vært noe problem, det pots som koster penger.. *LER*

Endret av ugotabanana
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...