Gå til innhold

Tiltak imot account hacking, boter og farmere

Anbefalte innlegg

Jeg har en god venn, en hunter-bot som farmer black dragonkin. Den gjør AKKURAT det samme på hver eneste mob, og svarer ikke på whispers eller hva det måtte være. Jeg lar den være i fred, fordi den er satt opp slik at den alltid venter 3 sek før den skinner dragene. Det er god tid for meg til å "låne" litt Black Dragonscale av han ;) Av og til får jeg faktisk til å angripe en mob som den har tenkt til å ta, før han, slik at jeg også får looten.

Kjedelig å farme penger med resto druid :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Digidice, For de som ikke har tid til en hest til 1000gull finnes det et alternativ som koster 80gull. Bruker du omtrent 20gull til på å oppgradere hesten vil hesten løpe med 179% av vanlig fart.. Hesten som gullkjøperene ikke klarer å leve uten løper med 200% fart.

6938294[/snapback]

Vel.. Har du prøvde å spille pvp med en 60% mount? Da har du tapt lenge før du har startet siden alle tar deg igjen. F.eks paladin og warlocks som får 100% mount mye billigere enn 1000g.

I tillegg syns jeg det er ganske fordomsfullt når du mener at alle med epicmount har kjøpt gull som du presterer å si.

Lenke til kommentar
Jeg har en god venn, en hunter-bot som farmer black dragonkin. Den gjør AKKURAT det samme på hver eneste mob, og svarer ikke på whispers eller hva det måtte være. Jeg lar den være i fred, fordi den er satt opp slik at den alltid venter 3 sek før den skinner dragene. Det er god tid for meg til å "låne" litt Black Dragonscale av han ;) Av og til får jeg faktisk til å angripe en mob som den har tenkt til å ta, før han, slik at jeg også får looten.

Kjedelig å farme penger med resto druid :/

6938780[/snapback]

Joda. Sikkert en bot du har møtt på. Men huntere gjør som regel alltid det samme på hver mob. Jeg vet i hvertfall at jeg har en spesiell rekkefølge jeg skyter i.

I tillegg er det ikke alle som gidder å svare på whispers fra folk som skal stikke nesa si borti alt hva alle andre gjør. :p

Men uansett, drit artig å finne en bot og tagge alle mobsa han skal drepe. Du bare tagger og sitter og ser på at han dreper den for deg. :)

Lenke til kommentar
Digidice, For de som ikke har tid til en hest til 1000gull finnes det et alternativ som koster 80gull. Bruker du omtrent 20gull til på å oppgradere hesten vil hesten løpe med 179% av vanlig fart.. Hesten som gullkjøperene ikke klarer å leve uten løper med 200% fart.

6938294[/snapback]

Vel.. Har du prøvde å spille pvp med en 60% mount? Da har du tapt lenge før du har startet siden alle tar deg igjen. F.eks paladin og warlocks som får 100% mount mye billigere enn 1000g.

I tillegg syns jeg det er ganske fordomsfullt når du mener at alle med epicmount har kjøpt gull som du presterer å si.

6939178[/snapback]

Har spilt litt PvP i battlegrounds, syntes ikke det var helt det store.. Det er andre PvP-spill som er mere variert og moro, syntes jeg.

I tillegg syns jeg det er ganske fordomsfullt når du mener at alle i pvp har kjøpt gull til epicmount som du presterer å si.

Anyways, gullkjøp er en dårlig løsning på et problem du ikke burde hatt. Kjøp ikke gull, søk heller terapi :)

Lenke til kommentar
En enkel måte å stoppe behovet for å kjøpe gull :

Fjern Protection potions og behovet for X antall consumables i high end raiding.

6940856[/snapback]

Ja. Helt enig. Encounters som krever litt skills, ikke bare en haug med Protection Potions.

Forhåpentligvis har Blizzard begynt å skjønne dette og gjør noe med det i Burning Crusade. Leste hvertfall noe med at de skulle gjøre at folk ikke trengte å bruke så mye tid på spille for å kunne nyte det.

Lenke til kommentar
Synes det er tragisk at folk spekulerer i at Blizzard lar dem holde på fordi de tjener penger på dette.. Blizzard vil nok stoppe dem, alle kjenner vell til da Hunters holdt på i Dire Maul North? Det ble stoppet og det gjør dette også...

(Smeagold, hva for grunnlag har du for si at de ikke banner for kjøp av gold?)

6935347[/snapback]

Har du sett noen bli bannet for å kjøpe gull? :p

6935362[/snapback]

Faktisk JA, er en grunn til at jeg nevner at man blir bannet både for kjøp og salg.

Lenke til kommentar

Folk som raider highend tviler jeg faktisk mye på at de er storkjøperne av gull.

Jeg betaler sikkert rundt 100-200g per uke i wipes samt en hel haug med pots, klarer meg fint på penge fronten. Farmer ikke akkuratt mye utenom raiding generellt. Problemet tror jeg mer ligger i casual som vil ha seg fet epic tiger/hest/+

Det finnes kun èn protection potion som kan være litt herk farme mye av Greater Shadow Prot. De resterende er jo lett som bare det, og folk klager, ere mulig?

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Synes det er tragisk at folk spekulerer i at Blizzard lar dem holde på fordi de tjener penger på dette.. Blizzard vil nok stoppe dem, alle kjenner vell til da Hunters holdt på i Dire Maul North? Det ble stoppet og det gjør dette også...

(Smeagold, hva for grunnlag har du for si at de ikke banner for kjøp av gold?)

6935347[/snapback]

Har du sett noen bli bannet for å kjøpe gull? :p

6935362[/snapback]

Faktisk JA, er en grunn til at jeg nevner at man blir bannet både for kjøp og salg.

6941338[/snapback]

Nope du blir ikke bannet for å kjøpe av enkle grunner.. Rett og slett av Blizzard ikke vet hvor gullet kommer fra.. Hadde det vært slik så kunne du bare kjøpt 2000 gull til en du hater slik at han ble bannet :thumbup:

Lenke til kommentar

Det var svært til besserwisser takter fra deg da, klart de gjør. Desverre føler jeg ikke for diskutere videre med folk som er totalt blottet for sunnfornuft. Som det blir skrevet i andre poster også blir accounten bannet om blizzard finner ut at det er kjøpt gull, EOD.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

å banne farmere blir litt å ta i siden alle selger ikke gullet, dessuten vil blizzard tape penger på å banne kontoer over tid, så de kommer neppe til å gå så hardt ut i mot de som kjøper gull. De burde heler gå ut i mot de som sender i fra seg store mengder gull.

Lenke til kommentar
Anyways, gullkjøp er en dårlig løsning på et problem du ikke burde hatt. Kjøp ikke gull, søk heller terapi :)

6940521[/snapback]

Nå begynner jeg å bli en smule lei av "korstoget" ditt. Greit, vi vet at du ikke liker at folk kjøper gull. Er det virkelig nødvendig å pøse ut alt dette "hatet" hele tiden.

Jeg vil heller si at de som bruker uhorvelig mye tid for å farme gull burde søke terapi. Jeg er medlem av et highend guild og jeg har rett og slett ikke tid eller krefter til å farme gull. I motsetning til mange "uber wow nerder" så klarer jeg ikke noe så monotont arbeid gull farming er, ja arbeid. Det er arbeid i mine øyne. Jeg spiller wow for å raide og ha det gøy, ikke ha det som min andre jobb.

Hvis du ikke vil kjøpe gull, greit bare farm i vei. Men ikke rett den moralske pekefingeren mot oss som ikke har så jævlig mye tid.

/rant

Lenke til kommentar
Jeg vil heller si at de som bruker uhorvelig mye tid for å farme gull burde søke terapi. Jeg er medlem av et highend guild og jeg har rett og slett ikke tid eller krefter til å farme gull. I motsetning til mange "uber wow nerder" så klarer jeg ikke noe så monotont arbeid gull farming er, ja arbeid. Det er arbeid i mine øyne. Jeg spiller wow for å raide og ha det gøy, ikke ha det som min andre jobb.

Nå er det da faktisk ikke nødvendig å farme for å få gull ... jeg har et setup med en alchemist alt, en tailor alt, og en miner, og jeg har mer enn nok gull - men hater farming - eneste farmingen jeg gjør er å samle noen herbs nå og da, eller stikke til azshara og farme noen felcloth eller AC hvis jeg trenger det, og da er det ikke snakk om flere timer ... - i tillegg er det ufattelig lett å tjene penger i AH hvis du følger med litt..

Lenke til kommentar

Nå er det da faktisk ikke nødvendig å farme for å få gull ... jeg har et setup med en alchemist alt, en tailor alt, og en miner, og jeg har mer enn nok gull - men hater farming - eneste farmingen jeg gjør er å samle noen herbs nå og da, eller stikke til azshara og farme noen felcloth eller AC hvis jeg trenger det, og da er det ikke snakk om flere timer ... - i tillegg er det ufattelig lett å tjene penger i AH hvis du følger med litt..

6941587[/snapback]

For å ha noe nytte av tailoring, osv. så må man farme rep istedet. Så man må være veldig dedikert for å kunne tjene bra på "proffesions". Altså få tak i sjeldne recipies. Felcoth har en latterlig lav droprate, du må være heldig. For jeg bruker lang tid. Etter 2 timer har jeg kanskje 1. Så det ga jeg opp for lenge siden.

AH er veldig kjipt på min server, så der er det ikke så enkelt å tjene gull.

Lenke til kommentar
Det var svært til besserwisser takter fra deg da, klart de gjør. Desverre føler jeg ikke for diskutere videre med folk som er totalt blottet for sunnfornuft. Som det blir skrevet i andre poster også blir accounten bannet om blizzard finner ut at det er kjøpt gull, EOD.

6941389[/snapback]

Man blir bare ikke bannet for å kjøpe gull så enkelt er det. Vis blizz skulle satt perm ban på deg, måtte det ha vært noen ulovlig du har gjort som har gått i mot EULA. Det står faktisk ikke noe om i EULA om at det er lov/ikke lov til å kjøpe gull.

Lenke til kommentar
For å ha noe nytte av tailoring, osv. så må man farme rep istedet. Så man må være veldig dedikert for å kunne tjene bra på "proffesions". Altså få tak i sjeldne recipies. Felcoth har en latterlig lav droprate, du må være heldig. For jeg bruker lang tid. Etter 2 timer har jeg kanskje 1. Så det ga jeg opp for lenge siden.

AH er veldig kjipt på min server, så der er det ikke så enkelt å tjene gull.

6941695[/snapback]

Tja, vil tro du er rett og slett lat jeg da. Jeg er holy priest og jeg klarer da å skaffe mer enn en felcloth i timen...

Trenger heller ikke rep farming med tailoring, bare å få 300 i tailoring og lage mooncloth. Samle mooncloth og lage 16 eller 18 slots bagger (du kjenner sikkert noen som kan lage), eller bare selg mooncloth rett på AH. Da snakker vi en grei andel gull inn i forhold til innsatsen du må yte. Siden det er 4 dager cooldown på å lage en mooncloth må du altså prestere å skaffe 2 felcloth hver 4 dag... det er ikke så veldig vanskelig.

Eller så tar du å kjøper runecloth (eller skaffer noe via noen 5 manns run du sikkert gjør en gang iblant) og lager med tailoring, for så å disenchante med en level 5 alt og selge f.eks. dream dust på AH.

Dette er bare eksempler, om AH er så kjipt som du sier så klarer du sikkert å finne andre muligheter om du bare gidder.

Lenke til kommentar
å banne farmere blir litt å ta i siden alle selger ikke gullet, dessuten vil blizzard tape penger på å banne kontoer over tid, så de kommer neppe til å gå så hardt ut i mot de som kjøper gull. De burde heler gå ut i mot de som sender i fra seg store mengder gull.

6941502[/snapback]

Blizzard kommer til og tape mye mere penger på og ikke banne dem over tid.
Lenke til kommentar
En enkel måte å stoppe behovet for å kjøpe gull :

Fjern Protection potions og behovet for X antall consumables i high end raiding.

6940856[/snapback]

Ja. Helt enig. Encounters som krever litt skills, ikke bare en haug med Protection Potions.

Forhåpentligvis har Blizzard begynt å skjønne dette og gjør noe med det i Burning Crusade. Leste hvertfall noe med at de skulle gjøre at folk ikke trengte å bruke så mye tid på spille for å kunne nyte det.

6940929[/snapback]

Enig med deg der, en av de beste eksemplene må nesten være Cthun. Bedre encounter skill-messig har jeg enda ikke sett.

Lenke til kommentar

Skal vi se. En aldri så liten Q&A section.

Q: Hvorfor banner ikke Blizzard botene umiddelbart når de blir rapportert?

A: Blizzard må overvåke brukeren i underkant av to måneder før de faktisk kan banne kontoen for botting eller lignende, såfremt ikke Warder (Spywaren deres) sender meldinger om at tredjeparts software er brukt for å automatisere spillet. Dette for å ha tilstrekkelig bevismateriale hvis det skulle bli problemer.

Q: Hvorfor banner ikke Blizzard folk som kjøper gull?

A: Fordi det rett og slett er for vanskelig å bevise, såfremt ikke Warder sender indikasjoner på at du surfer sider som selger gull. Får de rapporter om dette, kan de søke seg frem til om du har handlet basert på infoen om den som sender deg gullet. Veldig ulendt terreng dette, så det er ikke mange som faktisk blir banna for kjøp.

Powerleveling er en helt annen ting, og det er mange som har blitt banna for dette.

Å tro at de ikke gjør det fordi de vil tape penger på det, er passelig naivt. Men husk at de må ha klare beviser på at brudd med EULAen er gjennomført før de kan faktisk kan igangsette tiltak.

Noe som igjen er grunnen til at du til tider ser ting som "50 000 accounts banned, and 100 million gold removed from the game system" på WoW sidene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...