Gå til innhold

Tiltak imot account hacking, boter og farmere


Anbefalte innlegg

Et tiltak som Blizzard snart burde iverksette, er å hver dag eller uke banne en rekke kontoer det er kjøpt gull til. De kan ikke ta alle, men det er nok ikke vanskelig for dem å plukke ut en håndfull i ny og ne som helt sikkert har kjøpt gull.

Bannen trenger ikke å være permanent, men den skal svi hardt nok, en måned omtrent utestengelse fra serveren gullet er kjøpt på bør få de fleste til å tenke seg om.

 

Årsaken til at det er storstilt organisert farming på servere, at det er kommet boter som stadig blir mere avansert og at hacking av kontoer er blitt et så stort fenomen er gullkjøpere. Gullkjøpere er roten til alle disse problemene. Dersom færre kjøper gull vil alle disse problemene eller ulempene reduseres kraftig i omfang. Dessuten råder det neppe mye tvil i Blizzard om at det er bedre at en gullkjøper lar være å kjøpe en item eller gå på et raid enn at kontoen blir hacket og alle items disenchanted - noen i Blizzard burde vurdere et slikt tiltak.

 

Dersom ingen kjøpte gull ville det ikke lenger være lønnsomt å farme på samme måte som før, boter ville bli langt mindre utbredt, hacking av kontoer et svært begrenset problem ettersom alt du hacker bare vil kunne brukes på din egen konto til personlig bruk.

 

Gullkjøpere har skapt et million dollar market for mange, slutter spillere å kjøpe gull forsvinner hele markedet som så mange ulemper i spillet er bygget på. Samtidig får spillerbasen kanskje et mildere rykte på seg for å faktisk ha et liv ved siden av spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det er tragisk at folk spekulerer i at Blizzard lar dem holde på fordi de tjener penger på dette.. Blizzard vil nok stoppe dem, alle kjenner vell til da Hunters holdt på i Dire Maul North? Det ble stoppet og det gjør dette også...

 

(Smeagold, hva for grunnlag har du for si at de ikke banner for kjøp av gold?)

6935347[/snapback]

 

Har du sett noen bli bannet for å kjøpe gull? :p

Lenke til kommentar

Tenk litt over hvor mange det egentlig er som kjøper gull. De koster ikke mer enn en 100 lapp for 500+ gull på de fleste serverene. Farme 500 gull selv tar vel deg 5 timer med gathering. Eller en liten time på jobb... Folk gidder ikke spille et spill som om det var en ekstra jobb. Farming er kjedelig! Viss Blizzard kan fikse det, gjøre tradeskills mer innbringende, så kanskje folk kjøper mindre gull, og ergo mindre gullfarmere!

Lenke til kommentar
Tenk litt over hvor mange det egentlig er som kjøper gull. De koster ikke mer enn en 100 lapp for 500+ gull på de fleste serverene. Farme 500 gull selv tar vel deg 5 timer med gathering. Eller en liten time på jobb... Folk gidder ikke spille et spill som om det var en ekstra jobb. Farming er kjedelig! Viss Blizzard kan fikse det, gjøre tradeskills mer innbringende, så kanskje folk kjøper mindre gull, og ergo mindre gullfarmere!

6935401[/snapback]

 

Det er farming/grinding som gjør at folk betaler igjen og igjen, i mmo spill. Hvis Blizzard skulle fjerne dette måtte de diske opp med en mengde nytt content. Farming har alttid eksistert og vil nok eksistere en god tid framover. Med mindre Blizzard hyrer inn tusenvis av programmerere, artists, script writers osv slik at de kan pøse ut content i en vannvittig fart. Farmingen/grindingen er der for å holde på folkene til de klarer å diske opp med noe nytt.

 

Per i dag er det "lov" å kjøpe gull. Det er ikke skrevet klart at det ikke er lov å kjøpe gull. Derimot, å selge er det skrevet klart om. Derfor banner Blizzard nok ikke så mange for kjøp. Jeg personlig har aldri hørt at noen har blitt bannet for å kjøpe.

 

Jeg mener Blizzard burde gjøre det klart at det ikke er lov å kjøpe gull, slik at de har et bra grunnlag for å banne folk. Etter det må de begynne å virkelig banne eller suspende folk.

 

Tiltak mot mail osv vil ikke funke siden folk bare går over til å gjøre det i Trade. Å kutte ned på muligheten til å overføre gull i Trade ville jo være litt dumt :p

 

Kanskje man skulle gjøre gull soulbound på en måte, og bare gi lov til å kvitte seg med gull i trade hvis personen du trader med ikke heter "Dgsdgsdfg"? :w00t:

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar

Problemet med å banne folk for å kjøpe gull er veldig simpelt:

 

Altfor lett å misbruke.

 

Har du noen du veldig sterkt misliker? Bare kjøp et et par hundre gull til dem, og vips så er den guildkrangelen over.

 

Hva med overføring av penger fra f.eks en AH-mule du har til din main? Eller om du vil låne bort noen penger til en guildmate eller annen bekjent?

 

Øystein

Lenke til kommentar
Kanskje Blizzard selv skulle startet å selge gull? Kunne tjent bra med penger på det. De trenger ikke en gang å farme for å få gullet. :p

 

Og nei, Guildbank er ofte ikke på samme konto som de som får penger.

6936499[/snapback]

 

Jeg leste sist at evequest som sony har var plaget av så mye gullsalg at di nå selger penger og items selv man kan kjøpe fra di.

 

For og ver erlig så har jeg kjøpt gull en gang selv for og komme meg litt opp da jeg ikke har tid eller tolmodighet for og farme det.

 

Forstår mangen er mot dette men den gullsalgen kommer aldri til og slutte for

det er noe som altid høre hjemme i sånne mmorpg´s.

 

Men jeg er ikke serlig glad når jeg er ute og queste nede i shimmering flats som di ofte står og i tanaris rundt en plass der fuglene spawner som jeg trengte til cooking questet og okkuperer hele plassen.

 

Så muligt di kunne fikset det med og kansje selge litt items feks epic mount osv.

for folk flest har ikke tid som lever et vanlig A4 liv til og skaffe seg nermere 1k

gull for en grei mount osv.

 

Men jeg respekterer di som er mot det, da jeg er det selv men man kan fort bli lokket til det.

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...