Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DGL 4300 og DNS feil ved DHCP tildeling

Anbefalte innlegg

Er det andre som har samme problem med at D-Link DGL4300 etter en viss tid ikke registrerer DNS server på klientene ved DHCP tildeling.

Jeg har satt opp ruteren med DNS Relay og DHCP på LAN. Dette funker fint i lenge perioder, men etter at ruteren har vært online i over 1 uke, vil den plutselig ikke registrere DNS server ved DHCP tildeling til nye klienter som kobler seg opp. Eneste kur for dette, er å restarte ruteren, da funker DHCP tildeling av bl.a. DNS server igjen.

Er det noen som har løst dette?

BWT: Ruteren er oppgradert med fw1.6, og feilen er lik både med Telenor ADSL samt BN-TV Kabelmodem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har samme problemet selv. Har satte manuell DNS-adresse på klienetene til routerens IP-adresse og resten blir tildelt via DHCP.

Mener dette kom etter en Windows-update, så jeg tror det ligger i XP for min del.

6935294[/snapback]

Nei, dette opptrer likt også for mine maskiner som kjører Linux (Gentoo), så jeg tror ikke det er relatert til noe Windows-update endring.

Å sette DNS servere statisk er jo selvsagt en mulighet, men da må jeg endre dette hver gang jeg kobler opp andre steder med bærbar når jeg er på reise, noe som igjen blir stress....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...