Gå til innhold

Hvor kan man få tak i Gigabyte I-RAM

Anbefalte innlegg

Vi har vel alle lest tester om den i øst og vest, og siklet på den... men er det noen som vet hvordan man kan få tak i en?

Jeg vurderer sterkt å importere inn en fra utlandet nå, er det noen som vet om noen gode utenlandske nettbutikker som fører denne?

Endret av cryptc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Et raskt søk i Froogle.

Men jeg kjenner ikke til butikkene der.

Hilsen,

efikkan.

6938372[/snapback]

ja funker vel det ja... kjipt at jeg med moms og tollavgifter og lignende kommer opp i nesten 5 ganger prisen den var orginalt forespeilet koste når de viste den frem første gang (rundt 50 dollar mener jeg ha lest)

spørsmålet er om man skal vente på iram 2 :hmm:

Lenke til kommentar
Det står ikke hvor mange gb det er.

6945014[/snapback]

Ikke rart, da du må kjøpe lagringsplassen for seg selv.

Dette er en ting, som du kan plugge RAM brikker i (sånne vanlige DDR brikker som brukes som hurtigminne i PCer), og så har den også en S-ATA port, som gjør at du kan koble den til harddiskkontaktene på hovedkortet, slik at den vil fungere som en harddisk.

Som Cryptc sier, mister den ikke dataene når du slår av maskinen, men den vil likevel være veldig lite sikker, da ethvert strømbrudd, eller hvis du drar ut kontakten, vil slette all informasjon. Ville neppe brukt denne som OS disk, eller lagringsplass mao. Bruksområdene er nok litt vel begrenset grunnet dette, men den kan nok bli en god plass for sidevekslingsfiler, og helt fantastisk bra for videoredigering, hvis du lagrer ett annet sted med gjevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte mine på ebay, jeg skulle bruke dem på mitt nye P965 system, men det ser ut som iram ikke er kompatibel med ich8 kontrolleren.

6945037[/snapback]

så det virker ikke for du har prøvd? for jeg vet listen over hva som skal virke på hjemmesiden til gigabyte er bare hva de garanterer virker, det meste burde klare kjøre den...

Lenke til kommentar
Det står ikke hvor mange gb det er.

6945014[/snapback]

... men den vil likevel være veldig lite sikker, da ethvert strømbrudd, eller hvis du drar ut kontakten, vil slette all informasjon. Ville neppe brukt denne som OS disk, eller lagringsplass mao. Bruksområdene er nok litt vel begrenset grunnet dette, men den kan nok bli en god plass for sidevekslingsfiler, og helt fantastisk bra for videoredigering, hvis du lagrer ett annet sted med gjevne mellomrom.

6945078[/snapback]

vel og merke etter batteriene på kortet tar slutt... så tilfeldige strømbrudd er heller ingen stor fare... men det er klart at man må jo ikke lagre noe viktig å ta vare på på den... min plan er å bruke den som solid state lagring i en htpc som skal være mest mulig stillegående, med nettverk lagring for mediafiler... og norton ghost kopi av driven i tilfelle den mister dataene (muligens til et eget compact flash kort så jeg kjapt kan kjøre tilbake til fungerende stand hvis den blir borte)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte mine på ebay, jeg skulle bruke dem på mitt nye P965 system, men det ser ut som iram ikke er kompatibel med ich8 kontrolleren.

6945037[/snapback]

så det virker ikke for du har prøvd? for jeg vet listen over hva som skal virke på hjemmesiden til gigabyte er bare hva de garanterer virker, det meste burde klare kjøre den...

6945293[/snapback]

Jeg prøvde dem på et Asus P5B dlx, maskinen stopper opp under oppstart når dem er kobla til ICH8, men de funker på JMicron kontrolleren.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde dem på et Asus P5B dlx, maskinen stopper opp under oppstart når dem er kobla til ICH8, men de funker på JMicron kontrolleren.

6945645[/snapback]

aha, det er bare i raid mode det er problem eller? for jeg har lest at raid på i-ram er litt ymse enda, blant annet så bruker de 0,5-1 gb overhead på kortene for raid 0 (!)

og hvis du ikke har 1.3 revisjonen er det vel enda mere problemer med det tror jeg

heldigvis er det ikke store ytelsesbedringen som er årsaken å kjøre to stk da, men heller lagringskapasiteten hehe...

Lenke til kommentar

Beklager, har oppdatert det nå...

Selv om jeg må innrømme det var skrevet som det var nettopp fordi at jeg ville ha flest mulig I-Ram enthusiaster inn på tråden for en felles diskusjon rundt problemet, mens jeg er nå redd at mange unngår tråden fordi de allikevel ikke har svaret til hvor man kan få tak i en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...