Boralis Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Har i årevis vært kunde hos If skadeforsikring og for ca 1 år siden fikk jeg trøbbel med kloakken, dette skulle vise seg å bli et langt lerret å bleke da IF satte seg på bakbeina fra første dag og kom med alle mulige teorier om årsak. Jeg tilbakeviste disse og da kom det nye teorier/pålegg,disse kostet meg flere tusen kroner for å gjennomføre uten at de hjalp.If nektet også å dekke disse til tross for at det var de som påla meg disse. Etter ca 1 år er saken avsluttet og det oppgjøret jeg fikk var meget dårlig, derfor begynte jeg å sjekke andre forsikringsselskaper og forundringen var stor når jeg oppdaget hva det var å spare her. jeg har villaforsikring,innboforsikring og bilforsikring og ved å flytte disse fra IF til postbanken sparte jeg hele 50% Så mitt råd er , sjekk hva du betaler og hva du får og styr inna slike pengegriske selskaper som IF . Endret 25. september 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Det er mye penger å spare på å flytte bilforsikring fra IF til gjensidige eller posten, spesilet for ungdom. Faren min har også dårlig erfaring med IF, for da han etter 10-12år med skadefri kjøring ødela hjulopphenget på høyre fremside, gikk IF bare med på å dekke den felgen som var ødelagt, selv om denne ikke lengre var å få tak i. Dvs. de mente han måtte ut med 3 nye felger selv hvis han skulle ha like felger på alle hjulene. Men etter et par ukers kranglig gav de etter og gav han et sett billigfelger i stede. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg har det som fast regel å ha en ringerunde hvert år for å høre priser. Nå har jeg fått en veldig gunstig avtale gjennom Vesta, fordi jeg gjennom arbeidsgiveren min får gunstige betingelser. Men hvis jeg får billigere annet sted neste år, nøler jeg ikke med å bytte! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Jepp,ver også obs på at det er nye regler for å si opp forsikringen,før var det ved hovedforfall,nå er det kunn 1 mnd oppsigelse uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå