Neppe Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Driver for tiden å setter opp en side. Hva det er har ingenting med saken å gjøre her så skal ikke forklare. Uansett så er det noen ting jeg lurer på. 1. Hvordan begrenser jeg teksten til å være i en usynlig rute (Frames ?) 2. Hvordan lager jeg en klikkbar meny der kunn den andre delen av siden oppdateres (Frames) 3. Hvordan lage tekstbokser som man kan redigere så det lagres 4. Er det mulig å ha en knapp der man kan legge inn en ny boks med tekst ? Hvordan ? Om noen kan hjelpe på et eller flere punkt så er jeg evig takknemlig. Som sagt er ikke dette min sterke side. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Driver for tiden å setter opp en side. Hva det er har ingenting med saken å gjøre her så skal ikke forklare. Uansett så er det noen ting jeg lurer på. 1. Hvordan begrenser jeg teksten til å være i en usynlig rute (Frames ?) 2. Hvordan lager jeg en klikkbar meny der kunn den andre delen av siden oppdateres (Frames) 3. Hvordan lage tekstbokser som man kan redigere så det lagres 4. Er det mulig å ha en knapp der man kan legge inn en ny boks med tekst ? Hvordan ? Om noen kan hjelpe på et eller flere punkt så er jeg evig takknemlig. Som sagt er ikke dette min sterke side. 6934877[/snapback] Sjekk www.webmonkey.com, under Authoring->HTML. Der finner du svarene du er ute etter. Hvis du skal ha tekstbokser du kan redigere så teksten lagres må du ha et scriptspråk liggende under, dette kan ikke løses med HTML alene. Endret 25. september 2006 av spitz Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Hvis du skal ha tekstbokser du kan redigere så teksten lagres må du ha et scriptspråk liggende under, dette kan ikke løses med HTML alene. 6934885[/snapback] Hva må gjøres da ? Eventuelt finnes det ferdig scrips jeg kan bruke ? Lenke til kommentar
spitz Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Hva må gjøres da ? Eventuelt finnes det ferdig scrips jeg kan bruke ? 6934921[/snapback] Det gjør det helt sikkert, sjekk www.hotscripts.com, for eksempel. Endret 25. september 2006 av spitz Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 1. Hvordan begrenser jeg teksten til å være i en usynlig rute (Frames ?)2. Hvordan lager jeg en klikkbar meny der kunn den andre delen av siden oppdateres (Frames) 3. Hvordan lage tekstbokser som man kan redigere så det lagres 4. Er det mulig å ha en knapp der man kan legge inn en ny boks med tekst ? Hvordan ? 6934877[/snapback] 1. Bruk <div style="height: XXXpx; width: XXXpx;">Det som skal være i boksen</div> 2. Ikke bruk frames. Det er lite å hente på å kun laste inn en liten del av websiden hver gang du trykker på en link. Bruk <?php include("meny.filendelse") ?> for å legge til samme meny på flere sider. 3. Hva mener du her? Logge inn på en webside og oppdatere tekst på en del av websiden din? PHP er fint og lett å bruke til dette. 4. Igjen, utdyp det du spør etter. Det er mulig å trykke på en knapp for å legge til mer tekst på siden din fra et skjema. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Til punkt 3 ,4 teddy. 3. Jeg har nå laget tekstbokser, synes det ser greit ut <textarea rows="10" cols="10> Det jeg lurer på om er følgende: Hvordan redigere teksten i boksen for så å få lagret den uten å bruke noe annet enn en browser. Php er egentlig litt uaktuelt, siden der er jeg 100% hjernedød. 4. Til dette mener jeg en knapp som automatisk genererer en nyte tekstboks av typen i punkt 3, for så å bli lagret uten å måtte forandre manuelt på kildekoden. Lar det seg gjøre, eller må jeg hive meg på PHP ? Endret 25. september 2006 av Neppe Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 HTML er bare et markupspråk som gir innhold til en webside, og kan ikke brukes til å lage script som kan endre innhold fra en browser. Man må altså over på PHP eller andre språk. PHP er relativt enkelt å bruke til dette. Jeg kan sikkert fikse litt på noe av den PHP'en jeg kodet til en annen side for å tilpasse den til ditt behov, men jeg lurer på.. Er det du egentlig trenger et CMS? Cutenews er fullt brukanes til å legge til nyheter o.l. på sider om det er det du har tenkt deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå