spock84 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Har nettopp bytta til Linux (ubuntu) og savner muligheten til å se bitrate som en kolonne i nautilus, sånn som i explorer. Bruker VLC til å spille musikk (eneste jeg har fått til å fungere så langt), men der vises ofte ikke riktig bitrate, spesielt på filer med variabel bitrate, hvor det ofte bare står 64kbit, noe som åpenbart ikke stemmer. Hadde vært greit å kunne se bitraten til alle filene i ei mappe samtidig sånn at jeg slipper å sjekke én og én fil for å se om det f.eks. er samme bitrate på alle sangene fra et album. Noen tips? Lenke til kommentar
9001 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 mp3info for i in *.mp3; do mp3info -p "%f: %r KB/s \n" "$i"; done Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Du har ikke installert codecer. http://ubuntuguide.org/wiki/Dapper#How_to_...ltimedia_Codecs Da skal du kunne spille MP3 i alle programmer. Jeg liker Rhythmbox. Hvordan du skal kunne se bitrate i Nautilus vet jeg ikke, men jeg er ganske sikker på at Rhythmbox viser riktig bitrate. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Fikk ikke til mp3info. Lasta det ned. Skriver jeg den tekststrengen i et terminalvindu? Men hadde ikke lagt inn kodeker. Trodde jeg hadde gjort det, men men.. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Finnes det med andre ord ingen muligheter for dette? Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 xmms viser korrekt variabel bitrate Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Okei, fatta det nå, men det jeg også spurte om var om det var mulig å få nautilus, eller en annen sånn file manager til å vise bitraten, sånn som i windows explorer, sånn at jeg slipper å gå gjennom én og én fil for å sjekke. Er det mulig? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Etter det jeg vet så er d ikke mulig i en standard nautilus setting nei. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Tusen takk for tipset. La inn easyTag nå. Ikke fullt så effektivt som jeg ville, men det duger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå