Gå til innhold

Panasonic - overføring til PC

Anbefalte innlegg

Hallo!

Sliter med å overføre video fra kamera til PCen. Vet at det er mange andre som har/ har hatt slike problemer, og har derfor tatt et søk, men uten å bli spesielt klokere. Kanskje noen kan hjelpe:

Jeg har et Panasonic NV-GS 140. Prøvde først med medfølgende motionDV og USB, men uten at PCen fikk kontakt med kamera. Dvs: jeg kunne overføre fra minnebrikke, men ikke fra tape. Fant så ut (som vanlig etter å ha prøvd en god stund) at firewire er saken for overføring av video.

Så, i helgen gikk jeg til innkjøp av kort med kabel. Installerte, og windows fant kortet og bekreftet at det fungerte. Men resultatet ble det samme. :( Får opp at det ikke er koblet til noe DV-utstyr til PCen.

Har prøvd både med kamera i "PC"-mode samt å kjøre filmen på kamera og "ta opp" på PCen, uten hell. Prøvd å slå på kamera både før og etter oppstart av program. Prøvde også å installere et program som fulgte med firewire-kortet, men med samme resultat.

Hvordan kan man teste at firewire-kortet virkelig fungerer? Har (såvidt jeg vet) ikke noe annet utstyr med firewire...

Kan det være utgangen på kamera som ikke fungerer?

Noen andre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt oppdatering:

Etter å ha oppgradert det meste jeg fant av drivere, så fikk jeg til slutt til å "ta opp" på PCen fra kamera via USB (til tross for at det allerede var driver for USB 2.0?). :)

Men firewire fungerer fortsatt ikke. Og da det sies at kvaliteten er bedre via firewire, OG jeg tross alt kjøpte utstyret for å kunne få dette til, så VIL jeg få det også til å funke! :cry:

Skal sjekke utgangen på kamera mot en annen PC en dag.

Lenke til kommentar

Tvilsamt, då det står ikkje noko om problemløysing i høve til firewire-kort o.l. som ikkje fungerer i den tråden. (Det burde kanskje gjort det...)

Det du kan gjere er å prøve kameraet ditt på ein annan PC, og eit anna kamera på din PC. Om det kameraet ikkje verkar på andre PCar (der eigaren veit at porten fungerer), kan det tyde på at firewireporten på kamera er øydelagd. Om andre kamera (ditto) ikkje fungerer på din PC kan det tyde på at det er noko gale med firewire-porten på maskina di. Dette er ikkje med å løyse problemet, men er med å lokalisere det.

Du kan prøve å sjekke firewirekontrollaren einheitsbehandling i Windows. Høgreklikk på min datamaskin --> Eigenskapar (eller berre trykk windowstast + Pause/Break) og gå til fanen "Hardware". Heiter kanskje maskinvare på norsk, eg hugser ikkje. Trykk so på Enhetsbehandling/Device manager, og sjå om det står nokon advarslar ved firewire-kontrollaren. Står kanskje IEEE1394 pluss noko meir, ikkje firewire.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...