Gå til innhold

Trenger hovedkort til Aspire X-QPACK!

Anbefalte innlegg

Hello

Jeg har et lite problem, jeg har ikke så stor greie på Shuttle Pcer så jeg lurte på om noen kunne anbefale meg et hovedkort jeg kan kjøpe.

Det må kunne tåle AMD2(x2 5000) og over 2bg ram. Jeg har planer om et 1950XTX skjermkort. 2x DVD-brennere.

Her er et bilde av den: Her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

men pass på at det er pci-e port.

er litt usikker på om den strømforsyninga takler det skjermkortet

6934657[/snapback]

Har fått vite, at det skal takle ditta skjemkortet, men hva mener du med Pci-e port?

6954688[/snapback]

Han mener at hk'et må ha PCI-E dvs. en "Port" (spor) som du kan sette ditt XT1950XTX-kort i. :)

Jeg mener dette DFI hk'et er noe av det beste du kan velge for A64 og m/Atx hk.

Lenke til kommentar

men pass på at det er pci-e port.

er litt usikker på om den strømforsyninga takler det skjermkortet

6934657[/snapback]

Har fått vite, at det skal takle ditta skjemkortet, men hva mener du med Pci-e port?

6954688[/snapback]

Han mener at hk'et må ha PCI-E dvs. en "Port" (spor) som du kan sette ditt XT1950XTX-kort i. :)

Jeg mener dette DFI hk'et er noe av det beste du kan velge for A64 og m/Atx hk.

6955128[/snapback]

Ser bra ut ditta, men tror ikke det der støtter en AMD2 prosessor. (x2 5000)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva tror dere om dette kortet: Her (Abit NF-M2 nView)

Er litt usikker på om dette kortet støtter skjemkortet og rammen jeg har valgt.

hva tror dere??

6955868[/snapback]

Ser lovende det kortet der... Kunne godt tenkt meg det selv..

Må vel "google" litt for å finne noen reviews/tester... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

takk for PM :yes: , svarer her

hvis det sies at den psu takler kortet gjør det nok det.... men det er litt i grenseland. og du ser ganske fort om det ikke funker for da kommer det beskjed om at kortet kjokkes ned.

angående hovedkort har jeg aldri vært borti noen som har m-atx på am2 sokkel..så har ikke noen bra tips. men ABIT bruker o ha fine kort.

det kortet TL1000S, er et heeelt rått kort. men som du sier er det fei sokkel.

hva med intell conroe? er det uaktuellt? TL1000S tipsa meg om et m-atx kort der som jeg har glemt hva var...... hvis det er aktuellt linker han sikkert en gang til

The original jumperless motherboard design allows for CPU setting changes completely through the BIOS. For GigaOverclocking! Boost your PC's Performance by up to 50%. Convenient and easy-to-use fine tuning from within a self-explanatory BIOS menu.

fra hjemme siden til ABIT. det lover godt hvis du får lyst og klokke.

noe anna er at den vifta som er ombord sies og være veldi hissig. så det kan lønne seg og kjøpe ei ny der. NEXUS er meget bra vifter jeg ville kjøpt 1stk 8cm til psu og 1stk 12cm til kabinett. hvis du ikke bryr deg om lydnivå kan du self droppe det ;)

fikk litt tro på det hovedkortet du har funnet der

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
takk for PM  :yes: , svarer her

hvis det sies at den psu takler kortet gjør det nok det.... men det er litt  i grenseland. og du ser ganske fort om det ikke funker for da kommer det beskjed om at kortet kjokkes ned.

angående hovedkort har jeg  aldri vært borti noen som har m-atx på am2 sokkel..så har ikke noen bra tips. men ABIT bruker o ha fine kort.

det kortet TL1000S, er et heeelt rått kort. men som du sier er det fei sokkel.

hva med intell conroe? er det uaktuellt? TL1000S tipsa meg om et m-atx kort der som jeg har glemt hva var...... hvis det er aktuellt linker han sikkert en gang til

The original jumperless motherboard design allows for CPU setting changes completely through the BIOS. For GigaOverclocking! Boost your PC's Performance by up to 50%. Convenient and easy-to-use fine tuning from within a self-explanatory BIOS menu.

fra hjemme siden til ABIT. det lover godt hvis du får lyst og klokke.

noe anna er at den vifta som er ombord sies og være veldi hissig. så det kan lønne seg og kjøpe ei ny der. NEXUS er meget bra vifter jeg ville kjøpt 1stk 8cm til psu og 1stk 12cm til kabinett. hvis du ikke bryr deg om lydnivå kan du self droppe det ;)

fikk litt tro på det hovedkortet du har funnet der

6956237[/snapback]

Så det hovedkortet jeg har linket burde holde??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det Abit kortet er så nytt at de kan se ut som ingen har testet det ennå. Ser ihvertfall at mange nettsteder skriver om kortet som en god nyhet for de som skal bygge HTPC.

Når det gjelder "Leifeinar's" henvisning til Conroe-alternativ har jeg skrevet noe pent om Asrock Conroe945G-DVI tidligere. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
det er  1 stk 12cm kabinett vifte, og 1 stk 8 cm i strømmforsyning

6964372[/snapback]

Kan jeg ikke putte inn noe mere?

Er de der fra før av?

6974894[/snapback]

Jeg har litt problemer med å forstå en som har bestemt seg for ett kabinett og åpenbart ikke har sjekket noesomhelst?

Hva med å sjekke specs/bilder hos produsenten?

Så slipper du å spørre om ting som er helt innlysende..

PS og edit:

Har du (trådstarter) lest reviews i prisguiden?

Har kabinettet selv.. og kan bekrefte at original 120mm i bakkant best passer som "monster-vifte" til ekstrem kjøling (av radiator), alternativt til en som er døv og ikke vil høre den uansett. Så den "åkte rakt ut" i mitt. :) (Erstattet med en Mist 120mm LED).

PSU blir svært varm pga. teknisk løsning med regulator montert på sidedeksel, med dårlig kjøling av den lille 80mm vifta. Det er vanskelig å gjøre noe med dette uten å bytte PSU. Det er *svært* begrenset med plass til en annen PSU, så jeg bruker PSU'et som fulgte med. Sjekket om det lot seg gjøre å bytte/regulere vifte, men det kan ikke anbefales da kjøling allerede er marginellt. Ikke tenk på å montere ett "monster" grafikk-kort som ATI's verstinger (XT1800, 1900, 1950) i ett slikt kabinett. Det vil trolig bli problemer med PSU og kjøling. (PSU-vifte/innsug ligger rett over skjermkort og vil dra inn meget varm luft fra dette).

Selv har jeg ett 6600GT med VF900cu som går meget kjølig så det blir ikke noe problem i så måte i mitt X-QPACK. Med en Core 2 Duo og ellers lite strømkrevende komponenter holder PSU seg (relativt) stille og blir ikke altfor varm (Den ble "glovarm" og vifta "hylte" da jeg drev og klokket en vannkjølt X2 4600 i det).

Til tross for disse ankepunktene er jeg godt fornøyd med kabinettet. Det er praktisk, lett og ser bra ut (men smak og behag..etc).. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

bra du bekrefter mine mistanker ang psu. mente jeg leste en del om at det er diverse probs ute og går......men leste flere steder at folk bruker annen psu. noe som kommer litt ann po bedreå lengden av dvd spiller. selvfølgelig, jo kortere jo bedre self.

men er kommet en drøss med slike kabinettern ute i verden min ingen ting i norge nesten. LINK HER

shg.no har dette kabb men det kommer jo aldri på lager.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...