Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk i garagen?


Anbefalte innlegg

hallo

 

 

Jeg har planer om å utvide nettverket så jeg får nett i garagen. Det trådløse systemet vi har hjemme rekker ikke bort, får ikke noe signal der inne. Er ca. 20 meter fra husveggen til garagen, og regner med det ca. er 30 meter i luftlinje fra routeren. Men får intet signal. Så hva bør jeg gjøre for å få det billigst mulig? Lurer på å bare legge en TPkabel, men hvor lange kan disse være før det blir tap?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alternativt så kan du kjøre det via strømnettet. Gjorde det hos naboen og det funket fett. Smatt inn en adapter i veggen inne og en i garasjen. Wips... 14Mbit.

 

PS: Prøvde å få tak i deg i helga da jeg var i skien, men kom til en liten unge og til bestefaren din. Kan du slutte å gi bort nummerene dine :p

Lenke til kommentar
Alternativt så kan du kjøre det via strømnettet. Gjorde det hos naboen og det funket fett. Smatt inn en adapter i veggen inne og en i garasjen. Wips... 14Mbit.

6934635[/snapback]

Vel, det anbefales ikke, da det som oftest er dårlig utbredt teknologi, det er dyrt, og det er tilfeldig hvilke rom du får i (ihvertfall ifølge flere tester)

 

TPKabel er nok det beste ja. Kan være en liten tanke å vurdere å grave den litt ned elns, hvis det skal kjøre over litt biler o.l.

Blir ikke like kos på vinteren når du får på piggdekk, eller skal skuffe snø.

 

 

Btw, hvorfor skal du ha internett i garasjen? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...