Gå til innhold

Litt mer info om Olympus nye E-series kamera

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.letsgodigital.org/en/10485/olympus_esystem/

Virker interessant :)

6934361[/snapback]

Ja Olympus kommer seg. Jeg tror det er plass til 3 merker på speilrefleksmarkedet:

1. Canon

2. Nikon

3. Olympus

Noen vil sikkert skrike ut nå, men beklager, jeg tror faktisk ikke Sony kommer seg inn på dette markedet. Ihvertfall ikke blant de høyeste. Jeg har litt mer tro på Samsung da, de satser alt! De har sagt at hvis ikke de er blant topp 3 innen 2 år, så legger de ned produksjonen på speilrefleks. Blir spennende å se med Samsung fremover.

Endret av Bache83
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Mja. "Tredjeplassen" må nok deles av mangle fler enn Olympus.. Dette med bakgrunn i 4/3 standarden disse kameraene er basert på... En strålende platform for mange av de "små" å kaste seg på. Er jo tross alt en åpen standard hvor hvem som helst kan produsere hus/objektiver.

Kai Thon fra digit.no omtaler jo dette som dagens beste digitale system, med best utvalg av "designed for digital" objektiver. Selv har han uttrykt at Oly E-1 er hans "yndlingskamera" - et DSLR han har brukt daglig over 3 år...

:)

Lenke til kommentar
Mja. "Tredjeplassen" må nok deles av mangle fler enn Olympus.. Dette med bakgrunn i 4/3 standarden disse kameraene er basert på... En strålende platform for mange av de "små" å kaste seg på. Er jo tross alt en åpen standard hvor hvem som helst kan produsere hus/objektiver.

Kai Thon fra digit.no omtaler jo dette som dagens beste digitale system, med best utvalg av "designed for digital" objektiver. Selv har han uttrykt at Oly E-1 er hans "yndlingskamera" - et DSLR han har brukt daglig over 3 år...

6934629[/snapback]

Jeg rangerte ikke merkene etter hva som er best. Men etter hvilket merke som er størst og selger mest og som alltid kommer til å overleve :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

6934629[/snapback]

Jeg rangerte ikke merkene etter hva som er best. Men etter hvilket merke som er størst og selger mest og som alltid kommer til å overleve :)

6934633[/snapback]

Jeg gleder meg ihvertfall en hel haug, og har beina godt planta i 4/3-land (som noen sikkert allerede har forstått) :) Har 7-14mm samt et batterigrep på veg i posten :)

Er ganske stilig å dekke 14-400mm med 3 objektiver må jeg si.. :)

Lenke til kommentar
Noen vil sikkert skrike ut nå, men beklager, jeg tror faktisk ikke Sony kommer seg inn på dette markedet. Ihvertfall ikke blant de høyeste. Jeg har litt mer tro på Samsung da, de satser alt! De har sagt at hvis ikke de er blant topp 3 innen 2 år, så legger de ned produksjonen på speilrefleks. Blir spennende å se med Samsung fremover.

Blir også spennende å se hvordan Pentax klarer seg i markedet. Satsningen deres for tiden virker meget lovende, og hvis tallene deres stemmer i praksis blir dette meget bra... (Tenker først og fremst på kamerahus som K10D, og objektivserien DA*.)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...