Rois Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hei Jeg lurer på om noen har Ip telefon fra Telenor med TECOM GW1000ST adapter? Jeg har en linksys BEF sr 41 trådbunden router, problemet er at jeg kan ringe ut men kan ikke motta samtaler, det må åpnes porter i routeren men jeg sliter litt med å få dette til. Har noen hatt samme prob og løst dette? Isåfall hadde det vært fint om noen kunne tipse meg eller sende en link til noen guider om dette. Mvh Rois. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Har du et thomson546 rutermodem er det bare å plugge inn VoIP adapteret der. Evt. kan du sette adapteret i DMZ inne i linksys ruteren, men da må du i såfall deaktivere ruteren i modemet til TN. Lenke til kommentar
Rois Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Har du et thomson546 rutermodem er det bare å plugge inn VoIP adapteret der. Evt. kan du sette adapteret i DMZ inne i linksys ruteren, men da må du i såfall deaktivere ruteren i modemet til TN. 6934364[/snapback] Hei og takk for innspill. Har et alcatel adsl modem (Ikke med router innebygget) og egen router, det jeg er ute etter er en guide for oppsett i linksys routeren. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Problemet er at TN's BBT bruker stun, dvs at det ikke er noen spesifikke porter du egentlig kan forwarde. Ville forsøkt å sette Tecom'en i DMZ på ruteren dog, det kan være nok til å få det til å funke. Mye enklere er det dog å bestille et rutermodem fra telenor som fungerer som det skal.. Lenke til kommentar
Rois Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Problemet er at TN's BBT bruker stun, dvs at det ikke er noen spesifikke porter du egentlig kan forwarde. Ville forsøkt å sette Tecom'en i DMZ på ruteren dog, det kan være nok til å få det til å funke. Mye enklere er det dog å bestille et rutermodem fra telenor som fungerer som det skal.. 6941528[/snapback] Ok, lurer på hvorfor ikke TN bruker Rema 1000 filosofien? (det enkle er........) Takk for tips Mvh Rois. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Du er ikke den enste som har lurt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Har også problemer med å ringe inn, men bare av og til. Bruker en Smoothwall router. Telenor sier de ikke vet hva problemet er, kan bare tilby å bytte til sin router. Jeg har heller bestillt bytte til analog telefon. Lenke til kommentar
Rois Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Har også problemer med å ringe inn, men bare av og til. Bruker en Smoothwall router.Telenor sier de ikke vet hva problemet er, kan bare tilby å bytte til sin router. Jeg har heller bestillt bytte til analog telefon. 6942169[/snapback] Da er analog telefon bestilt her og Mvh Rois. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå