Gå til innhold

Asus P5B DLX driverproblemer - ethernet

cozmo_

Anbefalte innlegg

For det første var driverCD'en fra Asus knapt lesbar på 3 ulike CD-ROM'er. Men men.

Installerte Windows Media Center i går på nytt hovedkort. Lastet ned siste driver for Gigabit ethernet kontrolleren fra Asus sine sider. Når jeg prøver å installere denne avslutter den bare med beskjed om at den ikke klarte å konfigurere eller kompilere driveren :cry: (eller hva pokker den sier :mad: )

Andre som har slitt med drivere til ethernetkontrolleren ?

cozmo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme hovedkort selv, bare i WIFI utgave.

1) Driver CD, er den ripete eller liknende? Funket helt fint hos meg i to forskjellige billig Nec'er.

2) Alle driverne smekket helt perfekt inn i Windows XP 64bit edition hos meg(også for ethernet kontrolleren) og har heller ikke driverproblemer i 64bits utgaven av Vista, rart om du skulle ha problemer. Sikker på at du innstallerer riktig driver og for riktig OS?

Du har ikke noe PCI kort eller liknende som kan forårsake konflikter?

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Har samme hovedkort selv, bare i WIFI utgave.

1) Driver CD, er den ripete eller liknende? Funket helt fint hos meg i to forskjellige billig Nec'er.

2) Alle driverne smekket helt perfekt inn i Windows XP 64bit edition hos meg(også for ethernet kontrolleren) og har heller ikke driverproblemer i 64bits utgaven av Vista, rart om du skulle ha problemer. Sikker på at du innstallerer riktig driver og for riktig OS?

Du har ikke noe PCI kort eller liknende som kan forårsake konflikter?

6934272[/snapback]

Hei og takk for svar!

CD'en er ikke ripete - helt perfekt. Leste om en annen her på forumet som også hadde fått en driverCD som han ikke klarte å lese...Prøvde den i et par andre pc'er som også sleit seriøst med å lese den.

Anyway - jeg er sikker på at jeg installerer riktig driver ja. 32 bits driver for windows XP skal vel også være den driveren som benyttes i xp media center edition...Sleit også med soundmax driveren -men fikk den til å virke til slutt...

Foreløpig sitter det bare et ekstra kort i maskinen - nemlig et MSI Geforce 7600 GT i en pci-e slot. Har ikke installert driver for dette enda - kan det forårsake konflikt ?...

cozmo

Lenke til kommentar
Hmm, har asus lagd masse ulesbare cder eller? Min driver cd ville heller ikke leses.. måtte laste ned alt fra nett.. Prøvde på 3 forskjellige pc'er jeg også. CD'en var helt ripefri.

6934990[/snapback]

Merkelige greier.....Men du hadde ingen problemer med å installere driverene når du først fikk lastet dem ned ?...Hvilken rekkefølge installerte du dem i ?...

Lenke til kommentar

Det svarer seg vel uansett å laste ned de siste driverne, men rart at CDene ikke fungerer, det må være en produksjonsfeil på en serie eller liknende.

Jeg vet ikke om det er en selvfølge at WinXP Pro drivere skal funke i MSE, trodde MSE er en senere build? Jeg har aldri prøvd MSE selv, men har hørt at andre har slitt med denne utgaven av Windows.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...