Gå til innhold

Ny Vista-build kan lastes ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-gjmTLx

Oppgraderte fra build5600 her...det gikk jo som forventet :D

 

Rett opp i en blåskjerm før pålogging.

 

Gikk heldigvis fint å ta Rollback Setup, så nå er build5600 oppe å går normalt igjen.

 

Anbefaler å ta Clean Install på denne, men for de som har et par timer til overs....for all del, prøv oppgraderingsfunksjonen. :D

Lenke til kommentar
Oppgraderte fra build5600 her...det gikk jo som forventet :D

 

Rett opp i en blåskjerm før pålogging.

 

Gikk heldigvis fint å ta Rollback Setup, så nå er build5600 oppe å går normalt igjen.

 

Anbefaler å ta Clean Install på denne, men for de som har et par timer til overs....for all del, prøv oppgraderingsfunksjonen. :D

6940459[/snapback]

Jeg oppgraderte fra XP og fikk blåskjerm rett før den skulle gjøre ferdig installasjonen.

 

Da jeg kjørte en clean install, fungerte den fint. Men fikk blåskjerm da jeg prøvde å installere Daemon Tools 3.46 - Man får ikke lov å installere 4.06. Vista sier at det er på grunn av "kjente kompatiilitetsproblemer".

 

Er det noen som vet hvordan man får den 3D skiftingen av vinduer som man ser på så mange screenshots?

Endret av Mental
Lenke til kommentar
Kan man installere drivere for fks Lydkort, GPU og HK på vista selv om de egentlig er beregnet på XP etc?

6943583[/snapback]

Ja, men det anbefales ikke. Alle driverne jeg har installert som ikke har vært beregnet på vista har ført til blåskjerm og at jeg må gå tilbake til siste kjente gode konfigurasjon ved å trykke F8 i oppstarten. Driverne må vistnok være WDDM Drivere eller noe slikt for å fungere med Vista. Jeg finner for eksempel ingen drivere til mitt Logitech webkamera.

 

Og noe av det "viktigste": Kan man installere spill på Vista? :p

6943583[/snapback]

Ja, man kan installere spill. Jeg kjører BF2, C&C Generals og Warcraft 3 under vista. Har ikke prøvd noen andre ennå.

 

-Gidder ikke laste ned 3 gig om jeg ikke kan bruke det til noe. :)

6943583[/snapback]

Det skaper selvfølgelig flere problemer enn det er å beholde XP til Vista er modent.

 

Jeg installerte Vista i går, men kan ikke si at det imponerer spesielt. Slår meg som XP med et litt oppgradert GUI og mange irriterende funksjoner og ekstra blåskjermer. Om du vil unngå problemer, så er det kanskje like greit å bare skaffe seg et nytt tema til XP.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordan man får den 3D skiftingen av vinduer som man ser på så mange screenshots?

6942691[/snapback]

Jepp.. Windowstast + TAB

 

Og når det gjelder drivere så har jeg ikke hatt noen problem med det, jeg har lagt inn drivere for et Creative Webcam. Har også en eldre maskin hvor jeg måtte legge inn XP drivere for RAID og 3Com nettverkskort. Alt fungerer utmerket på Build 5728.. så nå er det den bærbare som står for tur.. :p

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Hva trenger man av hardware for at Vista skal fungere brukbart?

 

Altså ikke minimumskrav som det er mulig å kjøre den på , men som fungerer brukbart.

 

 

Mvh

 

Otte

6946650[/snapback]

Jeg ville ikke kjørt det på mindre enn P4 3GHz, 1GB minne og grafikkort som hvertfall støtter DX9 fortrinsvis GeForce 7 serien eller tilsvarende ATI kort.

 

Det kreves mye minne til den fine nye grafikken. Og siden det er RC så er nok ikke koden helt optimalisert enda. Tipper du får bedre resultat på den endelige utgaven.

Lenke til kommentar
Jeg vet at det kommer med i den endelige utgaven, men tenker på beta versjonen som kan lastes ned, følger det med mediacenter i den versjonen?

6982700[/snapback]

Jepp. Beta/RC1 utgaven er Ultimate Edition. Så den har alle funksjoner som kommer i den endelige Ultimate utgaven. Jeg har ikke fått testet det, siden jeg et utrolig dårlig TV-kort av typen Pinnacle. Håper det kommer bedre TV-kort nå som mediacenter blir vanligere. Må bare passe på å kjøpe dette før NRK får tvunget på kontroll av hvem som kjøper TV kort også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...