Durac Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hei, ny her på bruket! Jeg har da kjøpt meg ny pc, men får ikke bilde fram på skjermen...virker som om det er noe galt med skjermkortet mitt(sapphire 1950 xtx) da jeg booter pc, så starter alt fint, untatt skjermkortet mitt... vifteten på den starter og går normalt, men etter 1-2 sekunder, så slower den ned...samme skjer med et lys, det lyser i 2 sek, så slukner det! her er komponenten jeg bruker: mist500w(strømforsyningg), MSI 975X platinum PowerUP ed(hovedkort), Intel core 2 duo E6600(CPU), OCZ DDR2 2048MB Gold GX XTC Dual Channel PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (5-5-5-12)(ram), Sapphire Radeon X1950XTX 512MB GDDR4(skjermkort) hjelp?! Lenke til kommentar
............... Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 har du satt ekstra strøm til skjermkort? Nødvendige vifter så alt ikke blir for varmt? Dobbeltsjekka alle koblinger? Lenke til kommentar
Durac Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 har du satt ekstra strøm til skjermkort? Nødvendige vifter så alt ikke blir for varmt? Dobbeltsjekka alle koblinger? 6934167[/snapback] ekstra strøm til skjermkortet er plugget inn ja sjekket det meste av koblinger, alt ser ut til å vare på riktig plass! Lenke til kommentar
............... Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 har du satt ekstra strøm til skjermkort? Nødvendige vifter så alt ikke blir for varmt? Dobbeltsjekka alle koblinger? 6934167[/snapback] ekstra strøm til skjermkortet er plugget inn ja sjekket det meste av koblinger, alt ser ut til å vare på riktig plass! 6934192[/snapback] hvordan er det med kjølinga? Lenke til kommentar
Durac Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 har du satt ekstra strøm til skjermkort? Nødvendige vifter så alt ikke blir for varmt? Dobbeltsjekka alle koblinger? 6934167[/snapback] ekstra strøm til skjermkortet er plugget inn ja sjekket det meste av koblinger, alt ser ut til å vare på riktig plass! 6934192[/snapback] hvordan er det med kjølinga? 6934484[/snapback] kjølinga er over gjennomsnittet, så den er ok begynner å tru at det er noe galt med selve skjerm kortet... Lenke til kommentar
............... Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 men er rart at dataen "stopper" da. Prøv et annet skjermkort, kamerat eller et du har selv Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Har du mulighet til å teste med et annet skjermkort? Jeg hadde akkurat samme problem som deg, og såklart tenker man skjermkort når skjermen ikke viser noe men resten går bra. Men så testet jeg med et annet skjermkort, og det gikk like dårlig. Så feiltestet jeg hovedkortet, og de som testet det fant feil på det. Så jeg ville ikke vedda på at skjermkortet er problemet. Hva mener du forresten med "stopper" ? Slår den seg av? Eller bare roer viftene seg ned mens maskina ikke går videre i oppstarten? Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 har du husket å sette inn strømkabelen til CPU'en? Jeg glemet det en gang og hadde lingnene problemer. Lenke til kommentar
Durac Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Testet det med et annet pci kort nå, og ingen forbedringer strøm til cpu, jupp, det har vi det jeg mener med at den stopper er at går på fullt de 2 første sekundene, så slower vifta på skjermkortet seg ned så dere tror det er hovedkortet som er noe feil med? Endret 25. september 2006 av Durac Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 men siden du ha kjøpt hele dtan som det høres ut som så kan du da sende/levere den inn til de og spørre om hva som er galt, men hvis du har bygd den del og del så må du sende deler. prøv og teste et annet GPU Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 men siden du ha kjøpt hele dtan som det høres ut som så kan du da sende/levere den inn til de og spørre om hva som er galt, men hvis du har bygd den del og del så må du sende deler.prøv og teste et annet GPU 6936323[/snapback] Han har jo testet en annen GPU.. Har du husket å sette på spacer'ne da du satt sammen maskina? Hvis ikke har du funnet feilen.. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) men siden du ha kjøpt hele dtan som det høres ut som så kan du da sende/levere den inn til de og spørre om hva som er galt, men hvis du har bygd den del og del så må du sende deler.prøv og teste et annet GPU 6936323[/snapback] Han har jo testet en annen GPU.. Har du husket å sette på spacer'ne da du satt sammen maskina? Hvis ikke har du funnet feilen.. 6936362[/snapback] Det kan være ram.Sjekk en og en ram. Endret 25. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
Durac Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 men siden du ha kjøpt hele dtan som det høres ut som så kan du da sende/levere den inn til de og spørre om hva som er galt, men hvis du har bygd den del og del så må du sende deler.prøv og teste et annet GPU 6936323[/snapback] Han har jo testet en annen GPU.. Har du husket å sette på spacer'ne da du satt sammen maskina? Hvis ikke har du funnet feilen.. 6936362[/snapback] Det kan være ram.Sjekk en og en ram. 6936424[/snapback] Done that Lenke til kommentar
Durac Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 men siden du ha kjøpt hele dtan som det høres ut som så kan du da sende/levere den inn til de og spørre om hva som er galt, men hvis du har bygd den del og del så må du sende deler.prøv og teste et annet GPU 6936323[/snapback] Han har jo testet en annen GPU.. Har du husket å sette på spacer'ne da du satt sammen maskina? Hvis ikke har du funnet feilen.. 6936362[/snapback] Hva mener du med "spacer'ne"? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 men siden du ha kjøpt hele dtan som det høres ut som så kan du da sende/levere den inn til de og spørre om hva som er galt, men hvis du har bygd den del og del så må du sende deler.prøv og teste et annet GPU 6936323[/snapback] Han har jo testet en annen GPU.. Har du husket å sette på spacer'ne da du satt sammen maskina? Hvis ikke har du funnet feilen.. 6936362[/snapback] Hva mener du med "spacer'ne"? 6948146[/snapback] Skruer som du først setter i kabinettet,deretter setter du HK på disse slik at de blir synlige i hvert hull i Hk.Deretter nye skruer som skrues i hullene gjennom Hk i de skruene du monterte i kabinettet.Pass på at alle skruene du har montert i kabinettet blir synlig gjennom HK.Ellers vil du antaglig HK få kortsluttning. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 men siden du ha kjøpt hele dtan som det høres ut som så kan du da sende/levere den inn til de og spørre om hva som er galt, men hvis du har bygd den del og del så må du sende deler.prøv og teste et annet GPU 6936323[/snapback] Han har jo testet en annen GPU.. Har du husket å sette på spacer'ne da du satt sammen maskina? Hvis ikke har du funnet feilen.. 6936362[/snapback] Hva mener du med "spacer'ne"? 6948146[/snapback] Spacerne er små silynderformere ting med hull i begge ender, skal stå mellom hovedkort og kabinett. Har du ikke brukt dem, har du kortsluttet hovedkortet. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 det jeg mener med at den stopper er at går på fullt de 2 første sekundene, så slower vifta på skjermkortet seg ned 6936266[/snapback] det er normalt... Lenke til kommentar
Durac Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Ok, no har jeg testet og prøvd å fikset maskina mi i mange uker.. fant ut til slutt at hovekortet var defekt, fikk nytt, men ingen forandringer...så har no sendt inn pc'en til netshop og fått dem til å fikse pc'en. Så får den vell tilbake om et par uker Takk for alle hjelpende svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå