_KroSjefen_ Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 problem solved... Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Da blir det 299kr ekstra i prisen bare for og kunne se ting i 1080P i tillegg til HD-DVD spillren.. men VGA kabelen er vel kjekk og ha viss du skal spille på pc monitorer og lignende.. 6934847[/snapback] Nei det blir ikke det. For filmer er lagret i 1080P native på HD-DVD platene. Og da går det helt fint. Begrensningene ligger i mulighetene til å oppskalere vanlige DVD-plater. Men dette tar jo TVen seg av uansett. 6934902[/snapback] du tar feil! SNIP Component: HD DVD - 1080i resolution maximum, limited by AACS SNIP Min utheving... AACS er ikke lagt inn i noen titler i dag og det er heller ikke ventet med det første. Ergo så får du 1080i overføring via komponentkabel av hele 1080p matrialet fra HD-DVD plata til 1080p-TV'n som feilfritt fletter linjene det sammen til det orginale 1080p matriale. Ser akkurat ut som det skal. (Faktisk så lager de første BlueRay spillerne 1080i signal som så går via en Faroudja linjedobler for å lage det berømt 1080p signalet som så overføres via HDMI. hehe. Faroudja kretsen finnes jo i mange projektorer/(TV'er) også så man kunne like gjerne gjort linjeflettingen der. Dr Peedee Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Er jo bare å skaffe seg VGA-kabelen... Da kan man kjøre alt i 1080p vettu. 6934811[/snapback] Jau, gitt at TV-en din har VGA-inngong. Men dette tar jo TVen seg av uansett. Njaaaaaaaa...den skalerar opp i den forstand at biletet fyller heile skjermen. Men der er nok ein viss skilnad på biletekvaliteten du får frå ein brukbar oppskalerande DVD-spelar, og det du får når du let TV-en ta seg av jobben sjølv. Kay Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Er jo bare å skaffe seg VGA-kabelen... Da kan man kjøre alt i 1080p vettu. 6934811[/snapback] Jau, gitt at TV-en din har VGA-inngong. Men dette tar jo TVen seg av uansett. Njaaaaaaaa...den skalerar opp i den forstand at biletet fyller heile skjermen. Men der er nok ein viss skilnad på biletekvaliteten du får frå ein brukbar oppskalerande DVD-spelar, og det du får når du let TV-en ta seg av jobben sjølv. Kay 6935075[/snapback] Hvis ikke en ny HD-TV har DVI eller VGA, så er den ganske stakkarslig utstyrt... Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Er jo bare å skaffe seg VGA-kabelen... Da kan man kjøre alt i 1080p vettu. 6934811[/snapback] Jau, gitt at TV-en din har VGA-inngong. Men dette tar jo TVen seg av uansett. Njaaaaaaaa...den skalerar opp i den forstand at biletet fyller heile skjermen. Men der er nok ein viss skilnad på biletekvaliteten du får frå ein brukbar oppskalerande DVD-spelar, og det du får når du let TV-en ta seg av jobben sjølv. Kay 6935075[/snapback] Hvis ikke en ny HD-TV har DVI eller VGA, så er den ganske stakkarslig utstyrt... 6935084[/snapback] Tro meg - det finnes sikkert en eller anna obskur modell som mangler dette slik at noen her på forumet kan klage på en funksjon de neppe kommer til å savne så veldig alikevel. HDMI og komponent er et krav for HD-Ready. Da får man full utbyte av HD-DVD/BlueRay filmene dine uansett. Spill til 360 i 1080p? Fri meg fra det onde... først får de få 720p titlene til å gå smooth.. Så - hva er greia egentlig her? Mer enn hva jeg skjønner. Dr Peedee Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Spill til 360 i 1080p? Fri meg fra det onde... først får de få 720p titlene til å gå smooth.. Så - hva er greia egentlig her? Mer enn hva jeg skjønner. Dr Peedee 6935115[/snapback] Samme sier jeg Hvorfor alt det styret om spille i 1080i eller 1080p? Alle spill burde rendres i 720p slik at maskinen ikke bruker opp kraften sin til selve oppløsningen. Mindre oppløsning=bedre grafikk på skjermen. Sånn er det bare. For de som trur at spill som er i 1080p får like bra grafik som 720p vet bare ikke hva de snakker om. Film i 1080p? Greit nok, men jeg vil ha spillene i 720p Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Enig, 1280x720 holder for meg, vant til 1280x1024 fra PC og syns det er en fin-fin oppløsning, greit med 1080i(p) til strategispill og sånt kanskje. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Spill til 360 i 1080p? Fri meg fra det onde... først får de få 720p titlene til å gå smooth.. Så - hva er greia egentlig her? Mer enn hva jeg skjønner. Dr Peedee 6935115[/snapback] Samme sier jeg Hvorfor alt det styret om spille i 1080i eller 1080p? Alle spill burde rendres i 720p slik at maskinen ikke bruker opp kraften sin til selve oppløsningen. Mindre oppløsning=bedre grafikk på skjermen. Sånn er det bare. For de som trur at spill som er i 1080p får like bra grafik som 720p vet bare ikke hva de snakker om. Film i 1080p? Greit nok, men jeg vil ha spillene i 720p 6935141[/snapback] Tror det er realiteten med dagens hardware- i hvert fall for Xbox 360. En viss flyt må det være, nok animasjoner, og noen cpu cycles for AI og fysikk også. Så får vi se hva PS3 greier når den kommer. Men blir en stund til det blir 1080p skjerm for meg alikevel. Dr Peedee Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Kort som ATI's X1900 XTX klarer jo 90 FPS (gjennomsnitt) i f.eks Battlefield 2, i 1920x1400, men det er ikke akkurat next-gen grafikk på BF2... Nå veit jeg ikke hvor sammenlignbart X1900 XTX er med GPU som sitter i PS3/360 heller. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Da blir det 299kr ekstra i prisen bare for og kunne se ting i 1080P i tillegg til HD-DVD spillren.. men VGA kabelen er vel kjekk og ha viss du skal spille på pc monitorer og lignende.. 6934847[/snapback] Nei det blir ikke det. For filmer er lagret i 1080P native på HD-DVD platene. Og da går det helt fint. Begrensningene ligger i mulighetene til å oppskalere vanlige DVD-plater. Men dette tar jo TVen seg av uansett. 6934902[/snapback] du tar feil! SNIP Component: HD DVD - 1080i resolution maximum, limited by AACS SNIP Min utheving... AACS er ikke lagt inn i noen titler i dag og det er heller ikke ventet med det første. Ergo så får du 1080i overføring via komponentkabel av hele 1080p matrialet fra HD-DVD plata til 1080p-TV'n som feilfritt fletter linjene det sammen til det orginale 1080p matriale. Ser akkurat ut som det skal. (Faktisk så lager de første BlueRay spillerne 1080i signal som så går via en Faroudja linjedobler for å lage det berømt 1080p signalet som så overføres via HDMI. hehe. Faroudja kretsen finnes jo i mange projektorer/(TV'er) også så man kunne like gjerne gjort linjeflettingen der. Dr Peedee 6935053[/snapback] Arrester meg om jeg tar feil, men AACS er vel beskyttelsen for at filmer ikke skal bli pirat kopiert. det er vel ICT som avgjør oppløsningen, at den ikke er i bruk enda, som gjør at det fint kan brukes ANALOG signal og likvel få HD oppløsning Endret 25. september 2006 av kewell79 Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Tro meg - det finnes sikkert en eller anna obskur modell som mangler dette slik at noen her på forumet kan klage på en funksjon de neppe kommer til å savne så veldig alikevel. HDMI og komponent er et krav for HD-Ready. Da får man full utbyte av HD-DVD/BlueRay filmene dine uansett. Spill til 360 i 1080p? Fri meg fra det onde... først får de få 720p titlene til å gå smooth.. Så - hva er greia egentlig her? Mer enn hva jeg skjønner. Dr Peedee 6935115[/snapback] HDMI eller DVI skal det vel være... Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Tro meg - det finnes sikkert en eller anna obskur modell som mangler dette slik at noen her på forumet kan klage på en funksjon de neppe kommer til å savne så veldig alikevel. HDMI og komponent er et krav for HD-Ready. Da får man full utbyte av HD-DVD/BlueRay filmene dine uansett. Spill til 360 i 1080p? Fri meg fra det onde... først får de få 720p titlene til å gå smooth.. Så - hva er greia egentlig her? Mer enn hva jeg skjønner. Dr Peedee 6935115[/snapback] HDMI eller DVI skal det vel være... 6935238[/snapback] jeppers, - eller DVI m/HDCP støtte var det ja Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Da blir det 299kr ekstra i prisen bare for og kunne se ting i 1080P i tillegg til HD-DVD spillren.. men VGA kabelen er vel kjekk og ha viss du skal spille på pc monitorer og lignende.. 6934847[/snapback] Nei det blir ikke det. For filmer er lagret i 1080P native på HD-DVD platene. Og da går det helt fint. Begrensningene ligger i mulighetene til å oppskalere vanlige DVD-plater. Men dette tar jo TVen seg av uansett. 6934902[/snapback] du tar feil! SNIP Component: HD DVD - 1080i resolution maximum, limited by AACS SNIP Min utheving... AACS er ikke lagt inn i noen titler i dag og det er heller ikke ventet med det første. Ergo så får du 1080i overføring via komponentkabel av hele 1080p matrialet fra HD-DVD plata til 1080p-TV'n som feilfritt fletter linjene det sammen til det orginale 1080p matriale. Ser akkurat ut som det skal. (Faktisk så lager de første BlueRay spillerne 1080i signal som så går via en Faroudja linjedobler for å lage det berømt 1080p signalet som så overføres via HDMI. hehe. Faroudja kretsen finnes jo i mange projektorer/(TV'er) også så man kunne like gjerne gjort linjeflettingen der. Dr Peedee 6935053[/snapback] Arrester meg om jeg tar feil, men AACS er vel beskyttelsen for at filmer ikke skal bli pirat kopiert. det er vel ICT som avgjør oppløsningen, at den ikke er i bruk enda, som gjør at det fint kan brukes ANALOG signal og likvel få HD oppløsning 6935227[/snapback] Var kanskje litt kjapp på avtrekkeren, ja. .. Åkke som, ICT er en del av AACS som er valgfri, og filmstudioene har ikke tatt det i bruk. Og det er heller ikke ventet på flere år ennå. Jeg kan sitere Microsoft fordi de skriver det bedre: The image constraint token feature of AACS is an optional flag for the [motion picture] studios and several have publicly stated they have no plans to invoke [the copy-protection flags]. Therefore, the copy protection scheme is fully implemented in both HD DVD and Blu-ray today. We do not see the absence of HDMI/HDCP as an issue over the lifetime of this generation of [the X360] console. HDMI/HDCP is still a very new interface and until it is supported broadly across the CE and PC industries and by consumers on a wide enough scale to be considered a standard, we don't expect anyone to impede content flow over non-HDMI devices (re: invoke the ICT). Dr Peedee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå