Gå til innhold

Phil Harrison om 1080p support

nacho

Anbefalte innlegg

Må si jeg ble overrasket da jeg kom over denne kommentaren fra Phil Harrison under en sony event:

"On the topic of the PlayStation 3 and 1080p support, Sony corporate director Phil Harrison told us that while 1080p was important, it should only be implemented "when appropriate." He also added that "some games actually look better at 720p.""

http://www.gametrailers.com/viewnews.php?id=3639

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

'When appropriate'

Er jo akkuratt det Microsoft gjer :)

Det er ganske luddig med 1080p no - sidan dei snart lanserar HD-DVD addonen.

In our discussion with Harrison, he described that he wished to avoid "sounding arrogant" --
:ohmy:

He also added that "some games actually look better at 720p.
Dette utsagnet kjem nok fordi at dei har innsett at å lage spel i native 1080p blir ikkje utan betydelege tradeoffs.

PS3 fanboys kan flame meg så mykje dei vil - men eg nektar egentlig å tru noko anna. Mr. Harrison kan ro båten sin so mykje han berre klarar, men faktumet er at 1080p båten hans synk, kjapt.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
PS3 fanboys kan flame meg så mykje dei vil - men eg nektar egentlig å tru noko anna. Mr. Harrison kan ro båten sin so mykje han berre klarar, men faktumet er at 1080p båten hans synk, kjapt.

6934188[/snapback]

Jaja, ingen vits i å diskutere med deg dersom du nektar å tru noko anna. Vi får heller ta opp at diskusjonen når PS3 er ute og der er spel med 1080p-støtte. :)

Angåande 1080p-støtta til Microsoft, fann eg nettop ein artikkel på Joystiq. Dersom dette stemmer, ser det ut som om der er nokon (mindre) begrensningar.

Kay

Lenke til kommentar

6934188[/snapback]

Jaja, ingen vits i å diskutere med deg dersom du nektar å tru noko anna. Vi får heller ta opp at diskusjonen når PS3 er ute og der er spel med 1080p-støtte. :)

Angåande 1080p-støtta til Microsoft, fann eg nettop ein artikkel på Joystiq. Dersom dette stemmer, ser det ut som om der er nokon (mindre) begrensningar.

Kay

6934223[/snapback]

Er vel ikke noen andre begrensninger enn hva man har med hvilkensomhelst annen hd/bluray-spiller, component har ikke lov til å vise høyere enn 1080i. Eneste som er forskjellig er vel at 360 ikke tilbyr hdmi (enda?).

Klart det kommer spill i 1080p til ps3, og sikkert også til 360, men tror at for de fleste er dette mindre viktig. Personlig vil jeg heller ha bedre/flere effekter enn høyere oppløsning.

Endret av nacho
Lenke til kommentar
var det ikke sony som lo av ms og sa at neste generasjon kommer ikke før dem lanserte ps3 med 1080p og at 720p ikke var neste generasjon?  :hmm:

6934447[/snapback]

Eg mistenker at du stokkar korta litt for å tilpasse dei eit bestemt poeng. Dei sa nok at neste generasjon kom med PS3. Men dei sa ikkje at det var 1080p åleine som definerte generasjonen. Og eg trur heller ikkje dei flirte av MS. :)

Var det ikkje MS som karakteriserte 1080p-støtte som tilnærma ubrukeleg, for so stolt å erklære at XBox 360 no skulle klare 1080p? :hmm:

Kay

Lenke til kommentar
@ KayAU, okay, nektar var vel feil ord. He he.

Uansett, eg meinar ganske bastant at dette kjem fordi dei ser at det blir ei større utfordring enn dei først hadde trudd.

6934315[/snapback]

Det kan nok hende, ja :). Men utifrå det som vart vist på TGS, synest eg det blir litt feil å snakke om roing og synkande båtar. Eg er faktisk overraska over at sopass mange tidlege PS3-spel skal bruke 1080p. Det blir spennande å sjå kor bra det blir i praksis.

Kay

Lenke til kommentar
Er vel ikke noen andre begrensninger enn hva man har med hvilkensomhelst annen hd/bluray-spiller, component har ikke lov til å vise høyere enn 1080i. Eneste som er forskjellig er vel at 360 ikke tilbyr hdmi (enda?).

6934244[/snapback]

Nei, som sagt, "mindre" begrensningar. Veit ikkje kva begrensningar som finst på andre HD-DVD- eller Bluray-spelarar. Det einaste eg reagerar litt på er at vanleg DVD ikkje blir oppskalèrt. Men det er neppe noko stor sak for dei fleste.

Kay

Lenke til kommentar

6934244[/snapback]

Nei, som sagt, "mindre" begrensningar. Veit ikkje kva begrensningar som finst på andre HD-DVD- eller Bluray-spelarar. Det einaste eg reagerar litt på er at vanleg DVD ikkje blir oppskalèrt. Men det er neppe noko stor sak for dei fleste.

Kay

6934509[/snapback]

Er jo bare å skaffe seg VGA-kabelen... Da kan man kjøre alt i 1080p vettu.

Lenke til kommentar
Da blir det 299kr ekstra i prisen bare for og kunne se ting i 1080P i tillegg til HD-DVD spillren..

men VGA kabelen er vel kjekk og ha viss du skal spille på pc monitorer og lignende..

6934847[/snapback]

Nei det blir ikke det. For filmer er lagret i 1080P native på HD-DVD platene. Og da går det helt fint. Begrensningene ligger i mulighetene til å oppskalere vanlige DVD-plater. Men dette tar jo TVen seg av uansett.

Lenke til kommentar
Et spill som rendrer i 720p er mindre krevende og kan da bruke kraften til mere grafikk. Rendres spillet i 1080p så blir graikken ikke så bra fordi mere av kraften i maskinen vil bli brukt til denne oppløsningen. Alle som har spilt på PC vet dette her :)

6934183[/snapback]

bra svar :)

Lenke til kommentar
Da blir det 299kr ekstra i prisen bare for og kunne se ting i 1080P i tillegg til HD-DVD spillren..

men VGA kabelen er vel kjekk og ha viss du skal spille på pc monitorer og lignende..

6934847[/snapback]

Nei det blir ikke det. For filmer er lagret i 1080P native på HD-DVD platene. Og da går det helt fint. Begrensningene ligger i mulighetene til å oppskalere vanlige DVD-plater. Men dette tar jo TVen seg av uansett.

6934902[/snapback]

du tar feil!

VGA:

HD DVD - 1080p resolution and all others

DVD - Upscaled as high as 1080p resolution and all others

Games - 720p games upscaled to 1080p, also supports native-1080p games in the future

Component:

HD DVD - 1080i resolution maximum, limited by AACS

DVD - Upscaled to 480p maximum, limited by CSS

Games - 720p games upscaled to 1080p, also supports native-1080p games in the future

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

6934847[/snapback]

Har _du_ råd til en 1080P TV er 299 kr en fjert i havet

6934861[/snapback]

Og har du 1080p TV så kjører du 1080i overføring via din nåværende komponentkabel av HD-DVD filmen og lar heller TV'n gjøre de-interlacingen til 1080p i stedet for 360'n. Du får like perfekt 1080p bilde på TV'n av HD-DVD film likevel fordi kildematrialet er 1080p.

Så ingenvits å invistere i den VGA kabelen hvis det er HD-DVD film du skal se på 1080p tv'n din.

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...