endrebjo Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 44 grader ligger jævelprosessoren på nå. 6949758[/snapback] Det ser ikke sånn ut på den screenshot'en du postet. Det ser ut som at hovedkortet ligger på 74°C, og prosessoren på 128°C.Er kjøleribben fremdeles like varm når du tar på den (etter at du installerte ny kabinettvifte). Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Et siste alternativ er jo at temperaturmåleren måler feil temperatur og dermed utløser throttlingen, selv om temperaturen er langt under kritiske nivåer. Da vil en BIOS-oppdatering mest sannsynelig korrigeren temperaturavleseren. 6936174[/snapback] Fått oppdatert BIOS'en da, slik som jeg nevner tidligere? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 (endret) 44 grader ligger jævelprosessoren på nå. 6949758[/snapback] Det ser ikke sånn ut på den screenshot'en du postet. Det ser ut som at hovedkortet ligger på 74°C, og prosessoren på 128°C.Er kjøleribben fremdeles like varm når du tar på den (etter at du installerte ny kabinettvifte). 6949890[/snapback] Tja, ikke like varm. 128c? REDIGERT aha, ja. Nei, drit i den - den måleren står på 128 hele tiden, men temp. for HK er korrekt. Et siste alternativ er jo at temperaturmåleren måler feil temperatur og dermed utløser throttlingen, selv om temperaturen er langt under kritiske nivåer. Da vil en BIOS-oppdatering mest sannsynelig korrigeren temperaturavleseren. 6936174[/snapback] Fått oppdatert BIOS'en da, slik som jeg nevner tidligere? 6950035[/snapback] Jeg prøvde, men hadde nyeste versjon. (Vil jeg tro) Har desverre liten erfaring på det området. Hva er sjansene for at det er temperaturmåleren som er teit? Tusen takk for hjelp, dere. Bare et lite tips, overskriften din er allerede ugyldig i det jeg skriver dette innlegget Det er ikke så lurt å henvise til siste post når nye poster kommer hele tiden. AtW 6949821[/snapback] Arr, arr Endret 27. september 2006 av meinhold Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Tenker på å kjøpe (få ) en sånn i morgen på den lokale sjappa:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312473 vil det bedre det, tror dere? 6940175[/snapback] jeg anbefaler den vifta på det sterkeste! den holder iverfall min cpu (se signatur) på 25 grader idle og 32 grader load på lavest viftehastighet! og da er den helt lydløs! viss du har dårlig luftgjennomstrømning i kabbiset ditt så kunne du jo tenkt på å kjøpe ett nytt kabbis... anbefaler dette : https://prisguiden.no/product.php?productId=45374 Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Okay, liten oppdatering: Jeg bytta om på skjermkortviften og CPUviften, og da ble ting .. annerledes. CPUviften styrer sev selv mer, nå, liksom - den ble *mye* stillere. Jeg renska også hele driten for all kjølepastaen og påførte ny, smørte utover som beskrevet tidligere. Så stressa jeg CPU til 100% ca 6 min. ; INGEN THROTTLING. Nå gjør jeg det igjen, og skal la den kjøre i ca. 10 min, så får vi se .. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Etter overstående beskrivelse og 10 min. med 100% CPU-load ser statistikken slik ut: Temp lå på 49-50, og nå er den på 47. Hvordan ser dette ut? Endret 27. september 2006 av meinhold Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 68 grader på HK er fortsatt mye. Enten er temperatursensorene håpløse, eller så er er det en eller annen ting som gjør at cpu er skrekkelig varm. Mystisk. prøv forskjellige bios, og søk på andre forums ang. temp-trøbbel på hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Nå er det slik at Everest på ingen måte er ufeilbarlig. Ikke sjelden viser den temp for MB som egentlig er temp for CPU (som her). 128 er en feil/bug.. x'80', dvs. en verdi lest av i ett register. Mulig det skal indikere "no-value".. elns... På mitt Gigabyte GA-965P-DS4 vises CPU som MB og MB som Aux.. PS. Hvor får du temp på ca. 50 grader fra? Ikke fra de "screenies" du poster..Høres mer ut som temp på skjermkortet. Endret 27. september 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå