Gå til innhold

Min egen disk er låst mot meg.

iStephano

Anbefalte innlegg

Hei dere. Jeg har fått et stort problem her med min ene harddisk. Historien er at jeg nå har lagt inn windows på nytt som ligger på en annen harddisk. Pågrunn av noe feil som skjedde i stad angående skjermkortet.

Det gjorde at jeg måtte legge inn windows på nytt noe som er helt ok. Men nå som jeg skulle inn igjen på den andre harddisken så får jeg beskjed om at jeg ikke har tillgang til den. Min egen disk, der jeg er Admin. Den er lukket fordi jeg hadde huket av "To make this folder private". Slettet windows og glemte og huke denne vekk først. Så nå tror pc`en at jeg er en annen bruker.. Noe som er totaltkrise for på den disken har jeg masse bilder, familie bilder, musikk og andre dokumenter jeg absolutt ikke vil miste.

Disken i seg selv er i topp stand, jeg ser at alt forsatt ligger inne der når jeg sjekker hvor mye plass som er tatt ab disken. Hva kan jeg gjøre for og redde min verdifulle info som ligger på disken?? Jeg er vel ikke kjørt? Jeg trenger sårt hjelp av dere fort som mulig. Jeg hadde ikke trodd at dette skulle skje når jeg gjorde det..

Går inn i sikkerehets modus men kommer forsatt ikke inn. Går det ann og overstyre dette?

Takker for all hjelp og rask svar :)

Edit: Beklager, dårlig formulert av meg. Det er så klart mappen til mine dokumenter der jeg har alt sammen som er låst. Selve disken kan jeg bruke til andre ting men ikke mine dokumenter. Som er alt jeg har på maskinen.

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De filene er nå krypterte så det er ikke bare å "hente de ut" sånn uten videre. Jeg slet med akkurat det samme selv en gang. Så ut som det kunne være mulig, men var så utrolig mye knot med uthenting av diverse filer, redigering og greier at jeg gav opp. Om du klarer å fikse den gamle windows-installasjonen så du kan boote fra den så burde du kunne redde filene.

Lenke til kommentar
Tviler nå sterkt på at Windows faktiskt krypterer disse filene - er vel samme mekanismen som hindrer tilgang mellom forskjellige brukerkontoer's mapper under Documents and Settings, som i alle fall ikke krypterer noe som helst.

6933725[/snapback]

De ER kryptert! Og det vil ikke funke å bare installere over med samme brukernavn. Det prøvde jeg selv.

Lenke til kommentar

miniPE XT klarer denne biffen uten problemer. Jeg tror dessverre denne live-CDen har en del programmer som ikke akkurat er velsignet programvareprodusenten å skulle ligge der, men det er et fantastisk verktøy i forbindelse med mange dataproblemer.

Har man miniPE XT, eller kanskje en eller annen Live-Linux-CD, er det bare å boote maskinen fra CD-platen, og kjøre et eller annet Utforsker-program som ikke bryr seg om rettighetene innenfor Documents and Settings.

Har flere ganger før brukt miniPE XT til akkurat det problemer trådstarter beskriver, og det har ikke vært noe problem.

PS! Utforskerprogrammene som ligger på miniPE XT og som trådstarter i dette tilfellet trenger er 99,9994% sikkert freeware, og bryter ingen retningslinjer ved at miniPE XT er fritt tilgjengelig på Internett. Det er derimot (dessverre/heldigvis) andre programmer på denne CD-platen som fra programvareprodusentenes side må kjøpes for å kunne brukes.

Lenke til kommentar

Prøver meg med en løsning.

Høyreklikk - egenskaper - sikkerhet - gi brukeren "ALLE" alle tillatelser.

Hvis du ikke får opp "sikkerhet" når du velger egenskaper, må du slå av fildeling i windows.

Min datamaskin - verktøy - mappealternativer - vis - huk av "bruk enkel fildeling".

Aner ikke om dette vil fungere, men det skader jo ikke å prøve.

Håper du får det til på et vis!

Lenke til kommentar

Prøv å finne ut om filene faktisk er kryptert. Hvis de skulle vise seg å ikke være det så SKAL det være mulig å få de ut uten alt for mye stress. Hvis de ER kryptert så kan du få ut filene hvis passordfiler og no greier fremdeles er mulig å få tak i fra den gamle windows-installasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...