Invert Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hallo, jeg har en gammel Intel Pentium 133mhz cpu på et hk som er intel chipsett på... Det som er problemet mitt er at jeg innstallerte linux på den og så win98 og så skulle jeg tilbake til linux, men så sier linuxen at det er en ødelagt bios der, da må jeg vel flashe bios, det har jeg aldri gjort og jeg vet ikke åssen hk det er, hvor står det? og hvordan flasher jeg? Maskinen kan ikke innstallere annen windows på nytt heller så noe galt er det. Maskinens specs: 64mb edo ram 52x cdrom 10mbit nettverkskort SMC intel pentium 133mhz (socket 7) intel chipsett på hket 1mb skjermkort * 2 gammel type tastatur tilkobling stor rund mus er com port mus 2gb hd Tror det meste er originalt fra Hyundai P5000M modellen...det står ivertfall på kabinettet at det er Hyndai p5000m... Noe mer som trengs i specs så si ifra...jeg trenger ivertfall hjelp til denne pcen. (og si hvordan jeg kan finne ut åssen hk det er) På forhånd takk :smile: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Se på hovedkortet om du finner et navn... Lenke til kommentar
Invert Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 AMIBIOS® 586©1985-95 AMERICAN MEGATRENDS d764670 -------står det på det jeg tror er bios MS5129 VER:1 <---står det ved pci portene chipsett: INTEL PCIset SB82437vx l6335105 su116 INTEL©95 Ellers står det ikke noe spesielt, den er bygget av Hyundai, P5000M er versions navnet,edo ram og socket a cpu fra intel....bare pci porter og et par isa porter...hmmm hjelper dette no? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Litt av problemet er vel at Win, med vilje, ødelegger master boot record ved installasjon. Man installerer først M$, så Linux. Du må reparere mbr tenker jeg (man mbr) ????? (Linux-boxen min er ikke tilgjengelig) Søk dualboot + linux Lenke til kommentar
Invert Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Skal ikke innstallere dualboot, jeg innstallerte først redhat for å se at det funket så formaterte jeg og testet med win98 og så testet jeg redhat igjen, altså jeg skulle bare ha redhat, det er noe feil med harddisken tror jeg for den er litt ustabil så jeg bruker en annen og da funker bios og alt Men ellers takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå