RamGuy Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Jeg har noen veldig store problemer med nettverket vårt her hjemme.. Problemet: Problemet er at, når jeg bruker WLM8.0 og/elller World of Warcraft (som egentlig er det eneste jeg burker) så klikker nettverket.. Eller om det klikker, kaster meg av eller whatever veit jeg ikke helt.. Men disconnecta blei jeg hvertfall.. Jeg bruker til vanlig en WUSB54G som trådløs forbindelse fra PC-en min, og vi bruker en Linksys WRT54G router med full sikkerhet, og sperre.. Men problemet er at det klikker vært 5min jeg bruker WLM eller WoW, surfer jeg vanlig med FireFox.. Da er det ikke noe problem.. Så jeg kobler meg til naboen sitt trådløse nettverk.. Og der funker alt helt fint, problem er jo utrolig svakt signal.. Men blir aldri kastet ut på noen måte.. Så prøver jeg med kabel hjemme, altså da uten å bruke WRT54G, da funker alt helt supert.. Det er helt klart at problemet ligger i WRT54G.. Men hva er problemet? Og kan det fikses.. Har også nå fått åpnet en DMZ til IP-en min.. Så det er ikke problemet.. Endret 27. september 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
Gjest member-1768784 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) - Endret 10. april 2017 av member-1768784 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Kan også være en løsning å sette opp statisk IP på din maskin. Vet om flere som har løst problemene pga det. Problemet var helt likt ditt. Oppgradering av firmware anbefales også, og DD-WRT er veldig bra. (Tredjeparts firmware) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Anbefaler DD-WRT eller HyperWRT. Ikke bruk firmwaren fra Linksys det ble linket til over. Den var for det første amerikansk og trolig for WRT54G v5 & 6 med VXworks. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Kan dere komme med download link til DD-WRT firmwaren, og til en guide om hvordan jeg setter opp en statisk IP? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Ingen som kan? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Et lite søk på Google gjør underverker. http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/downloads.php Så velger du DD-WRT 23 SP2, og velger mini. Den må flashes først, og du kan eventuelt oppgradere til Standard hvis du ønsker det senere. Statisk IP kan settes på i routeren, eller i OS. I Windows må du finne nettverkstilkoblingen, høyreklikke, gå inn på egenskaper, velge Internett-protokoll/TCP/IP-protokoll, og huke av for "Bruk disse instillingene:" Der skriver du en ubrukt IP, default gateway og nettverksmaske. Du kan finne dette ved å skrive ipconfig i Start » kjør » cmd Et lite tips kan være å sette DHCP-serveren til å starte på f.eks 192.168.1.110, og så velger du manuelt 192.168.1.101-9 I Linux må du endre i /etc/network/interfaces I Mac OS X må du på systemvalg » nettverk » velge airport eller innebygd ethernet og trykke konfigurer » TCP/IP » Konfigurer IPv4 og velge DHCP med manuell adresse, eller manuelt. Anbefaler førstnevnte, da du får alt annet automatisk. Du kan finne gateway og nettverksmaske med ifconfig i både Linux og OS X. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Stefaren min er usikker på et tredje parts firmware.. Er det ikke noe annet jeg kan gjøre? Hvorfor klikker nettet vært 5min når jeg kjører WoW? Må jo være en grunn.. Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Stefaren min er usikker på et tredje parts firmware.. Du kan ikke legge in 3 d part firmware på en V5 router .. ikke linux men vx works den Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Stefaren min er usikker på et tredje parts firmware.. Du kan ikke legge in 3 d part firmware på en V5 router .. ikke linux men vx works den 6954387[/snapback] Joda kan visst flashe mini utgaven inn, står det på DD-WRT sine sider.. Men ser ikke ut som noe alternativ uansett Endret 27. september 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 3'e parts firmware kan være en løsning. Det som ikke kommer frem i postene her er at man mister garanti om man benytter 3'e parts firmware. Men dette er en router til ca 400kr så det er ikke verdens undergang. jeg kan ikke se i noen av postene hvilken versjon det er du har, men du kan godt bruke amerikansk firmware. "orginal". ja,det er sikkert en grunn til at det klikker hvert 5min, men det løser seg om du oppdaterer firmware. og tar en reset på enheten etterpå. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Men han nekter jo å gjøre det, så tror han ikke det kommer til og hjelpe i det heletatt.. Så det er altså ingen annen måte? Dere har ingen linker til noen overbevisende artikkler om at vi burde bytte til DD-WRT.. Og at den orginale firmwaren har skylden? Ville satt stor, stor pris på det.. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Let opp innelgg her på forumet om dd-wrt fw, og få stefaren din til lese de og bli overbevist, samt finne innlegg om de problemene du har, som andre har hatt og som er løst. Så blir han vel overbevist skal du se Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Når du oppgrader til Tredjeparts firmware so mister du garentien til ruteren so det e sagt Lenke til kommentar
deleder Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Når du oppgrader til Tredjeparts firmware so mister du garentien til ruteren so det e sagt 6957143[/snapback] Ja, men da får man den til å fungere og Kjørt DD-WRT siden jeg skaffa Linksysen i hus. Du får ikke en bedre nettverksdings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå