Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Frøys,restart,svart skjerm siden.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg satt og spillte BF2 da pcen min plustelig hang seg/frøys og lyden hakket på samme sporet og det var ikke muligheter til å gjøre noen ting. Trykket på reset knappen i håp om at dette ikke var noen sak.

Det virker som pcen booter normalt, men skjermen får fortsatt ikke signaler. Jeg har prøvd det meste, alt fra forskjellige minnebrikker, med/uten harddisker, 1 og 1 skjemkort, resatt bios opptil flere ganger.

Greia er at jeg har fått bilde 2 ganger. Den ene gangen kom jeg inn i bios, kikket litt rundt og alt så ut til å være greit, lave temperaturer og bare velstand. Lagret og exita, og tilbake til scratch. Null bilde på skjerm. Jeg begynner å bli ganske rådløs. Sikker på at skjermen er i orden, iogmed at den fikk bilde til tider. Har koblet til min bærbare pc til skjærmen, og får bilde da. Mine antagelser jeg står igjen med da, må være power supplyet. Dette virker litt rart siden alle komponentene tilsynelatende får strøm. Alle lys som skal lyse, lyser grønt og ingen feilmeldinger i form av lys eller lyd. Noen som har peiling på hva dette kan være, og hva som er galt?

Maskinvare:

amd fx-55

asus a8n sli deluxe

kingston hyperx 512x4 (2gb)

2x geforce 6800 ultra i sli

creative audigy 2zs

WD raptor 150x

2x seagate 250 gb 7200.9

nec 1970gx

Noe mer dere trenger å vite, så bare spør ivei. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får bilde på skjermen!

All hjelp taes imot med takk !

mvh

theck1 :)

Endret av theck1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror skjermkortet ditt tok kvelden.

6933270[/snapback]

Da må isåfall begge skjermkortene ha gjort det, for har testet begge to separat, uten hell. I tillegg har jeg jo fått bilde 2 ganger... :hmm:

Har prøvd å snu over det kortet mellom skjermkortene til single card, og prøvd ett og ett skjermkort i øverste pci-e slot. Fortsatt ikke bilde. Prøvd med 1 ram brikker(forskjellige), 2 brikker og 4 brikker. Føler jeg har prøvd alt her nå, skal prøve en annen strømforsyning imorgen, men inntill da setter jeg kjempe pris på tips!

Endret av theck1
Lenke til kommentar
Tror skjermkortet ditt tok kvelden.

6933270[/snapback]

Da må isåfall begge skjermkortene ha gjort det, for har testet begge to separat, uten hell. I tillegg har jeg jo fått bilde 2 ganger... :hmm:

Har prøvd å snu over det kortet mellom skjermkortene til single card, og prøvd ett og ett skjermkort i øverste pci-e slot. Fortsatt ikke bilde. Prøvd med 1 ram brikker(forskjellige), 2 brikker og 4 brikker. Føler jeg har prøvd alt her nå, skal prøve en annen strømforsyning imorgen, men inntill da setter jeg kjempe pris på tips!

6933305[/snapback]

Høres da mer ut som hovedkortet for min del. Eller i verste fall cpu'en. Om du har mulighet for å få lånt en cpu du kan prøve å hk'et så ser du jo om den starter opp eller ikke. lykke til, veit hvor dritt d der er ;)

Lenke til kommentar

Takk for tips. Skal prøve en annen cpu imorgen. Jepp, gøy om amd fx'en har gått at skogen, den er jo så "billig" :hrm: Men merkelig at en komponent bare plutselig skal ta kvelden? Temperaturer har alltid vært stabile, alt er vannkjølt.

Hva med resetting av bios? Leste i manualen til hovedkortet at man kan resette bios, men også resette noe annet. Ta ut batteriet, flytte over dippedutten mens pcen av av en stund. Hva er dette godt for?

Flere tips?

mvh

theck1

Lenke til kommentar

Da er jeg inne i windows, og alt virker tilsynelatende som det skal. Temperaturer og spenninger er i orden, hører på musikk og alt er bare velstand. Dette får meg til å tenke litt:

Hva pokker skjedde? Hva skyldtes denne rebelske handlingen av pcen? :hmm:

Vel vel, har restartet og skrudd maskinen av og på flere ganger nå, uten problemer, bildet dukker opp hver gang nå. Merkelig? Jepp! Digg at det funker igjen? Jepp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...