theck1 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Hei! Jeg satt og spillte BF2 da pcen min plustelig hang seg/frøys og lyden hakket på samme sporet og det var ikke muligheter til å gjøre noen ting. Trykket på reset knappen i håp om at dette ikke var noen sak. Det virker som pcen booter normalt, men skjermen får fortsatt ikke signaler. Jeg har prøvd det meste, alt fra forskjellige minnebrikker, med/uten harddisker, 1 og 1 skjemkort, resatt bios opptil flere ganger. Greia er at jeg har fått bilde 2 ganger. Den ene gangen kom jeg inn i bios, kikket litt rundt og alt så ut til å være greit, lave temperaturer og bare velstand. Lagret og exita, og tilbake til scratch. Null bilde på skjerm. Jeg begynner å bli ganske rådløs. Sikker på at skjermen er i orden, iogmed at den fikk bilde til tider. Har koblet til min bærbare pc til skjærmen, og får bilde da. Mine antagelser jeg står igjen med da, må være power supplyet. Dette virker litt rart siden alle komponentene tilsynelatende får strøm. Alle lys som skal lyse, lyser grønt og ingen feilmeldinger i form av lys eller lyd. Noen som har peiling på hva dette kan være, og hva som er galt? Maskinvare: amd fx-55 asus a8n sli deluxe kingston hyperx 512x4 (2gb) 2x geforce 6800 ultra i sli creative audigy 2zs WD raptor 150x 2x seagate 250 gb 7200.9 nec 1970gx Noe mer dere trenger å vite, så bare spør ivei. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får bilde på skjermen! All hjelp taes imot med takk ! mvh theck1 Endret 24. september 2006 av theck1 Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Tror skjermkortet ditt tok kvelden. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Tror skjermkortet ditt tok kvelden. 6933270[/snapback] Da må isåfall begge skjermkortene ha gjort det, for har testet begge to separat, uten hell. I tillegg har jeg jo fått bilde 2 ganger... Har prøvd å snu over det kortet mellom skjermkortene til single card, og prøvd ett og ett skjermkort i øverste pci-e slot. Fortsatt ikke bilde. Prøvd med 1 ram brikker(forskjellige), 2 brikker og 4 brikker. Føler jeg har prøvd alt her nå, skal prøve en annen strømforsyning imorgen, men inntill da setter jeg kjempe pris på tips! Endret 24. september 2006 av theck1 Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Tror skjermkortet ditt tok kvelden. 6933270[/snapback] Da må isåfall begge skjermkortene ha gjort det, for har testet begge to separat, uten hell. I tillegg har jeg jo fått bilde 2 ganger... Har prøvd å snu over det kortet mellom skjermkortene til single card, og prøvd ett og ett skjermkort i øverste pci-e slot. Fortsatt ikke bilde. Prøvd med 1 ram brikker(forskjellige), 2 brikker og 4 brikker. Føler jeg har prøvd alt her nå, skal prøve en annen strømforsyning imorgen, men inntill da setter jeg kjempe pris på tips! 6933305[/snapback] Høres da mer ut som hovedkortet for min del. Eller i verste fall cpu'en. Om du har mulighet for å få lånt en cpu du kan prøve å hk'et så ser du jo om den starter opp eller ikke. lykke til, veit hvor dritt d der er Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Takk for tips. Skal prøve en annen cpu imorgen. Jepp, gøy om amd fx'en har gått at skogen, den er jo så "billig" Men merkelig at en komponent bare plutselig skal ta kvelden? Temperaturer har alltid vært stabile, alt er vannkjølt. Hva med resetting av bios? Leste i manualen til hovedkortet at man kan resette bios, men også resette noe annet. Ta ut batteriet, flytte over dippedutten mens pcen av av en stund. Hva er dette godt for? Flere tips? mvh theck1 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hvis noe har tatt kvelden så har du vel garanti, spesielt den "billige" FXen Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Nå fikk jeg plutselig bilde igjen. Tok cpuen ut av sokkelen og satt den i igjen. Vet ikke om dette var den avgjørende faktoren.Er inne i windows installasjonen for å fikse bootinga nå, så får vi se hvor lenge maskina holder... Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Da er jeg inne i windows, og alt virker tilsynelatende som det skal. Temperaturer og spenninger er i orden, hører på musikk og alt er bare velstand. Dette får meg til å tenke litt: Hva pokker skjedde? Hva skyldtes denne rebelske handlingen av pcen? Vel vel, har restartet og skrudd maskinen av og på flere ganger nå, uten problemer, bildet dukker opp hver gang nå. Merkelig? Jepp! Digg at det funker igjen? Jepp! Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Her kan du lese mer om dette kortet og erfaringer andre har med det Den store ASUS A8N tråden Endret 25. september 2006 av Fumle Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Her kan du lese mer om dette kortet og erfaringer andre har med detDen store ASUS A8N tråden 6933703[/snapback] Jøss, lever den tråden enda Takk for tipset, men står det om noen lignende tilfeller der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå