Gå til innhold

BSD/UnixXGL i FreeBSD

stigfjel

Anbefalte innlegg

De fleste har vel hørt om XGL. En X-server med 3D-look. Ganske fancy. Hittil har det bare vært tilgjengelig i GNU/Linux, men nå har en kyndig BSD-bruker klart å få dette til også i FreeBSD. Her er linken til tråden på bsdforums.net. Post 8 inneholder en del screenshots, post 14 har linken til guiden. Prøver den selv nå, gir tilbakemelding hvis jeg får det til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kompilere screen.c gikk ikke bra. Dette er guiden jeg har fulgt for å få inn xgl/compiz på bsd-boksen. Som dere ser, krever kompilering av compiz en liste med innparametere så lang som et vondt år.

Her er den aktuelle tråden på bsdforums som omhandler dette emnet. Fant ingen ting om problemet mitt på det forumet. Men jeg har tenkt å poste det der. Brukeren funky ser ut til å ha klart det, så tipper han kan gi svar. Det er forresten funky som har skrevet denne how-to'en.

Lenke til kommentar

Å kompilere screen.c gikk ikke bra. Dette er guiden jeg har fulgt for å få inn xgl/compiz på bsd-boksen. Som dere ser, krever kompilering av compiz en liste med innparametere så lang som et vondt år.

Her er den aktuelle tråden på bsdforums som omhandler dette emnet. Fant ingen ting om problemet mitt på det forumet. Men jeg har tenkt å poste det der. Brukeren funky ser ut til å ha klart det, så tipper han kan gi svar. Det er forresten funky som har skrevet denne how-to'en.

Edit: Under ser man hva som gikk galt under kompilering.

display.o(.text+0x4307): In function `addDisplay':
/opt/fdo/SRC/app/compiz/src/display.c:2682: undefined reference to `XineramaQueryExtension'
display.o(.text+0x4803):/opt/fdo/SRC/app/compiz/src/display.c:2687: undefined reference to `XineramaQueryScreens'
screen.o(.text+0x26ea): In function `addScreen':
/opt/fdo/SRC/app/compiz/src/screen.c:1013: undefined reference to `XCompositeGetOverlayWindow'
gmake[2]: *** [compiz] Error 1
gmake[2]: Leaving directory `/usr/opt/fdo/SRC/app/compiz/src'
gmake[1]: *** [all-recursive] Error 1
gmake[1]: Leaving directory `/usr/opt/fdo/SRC/app/compiz'
gmake: *** [all] Error 2

Edit edit: da har jeg også postet dette problemet på bsdforums, i den tråden jeg linket til. Så nå er det bare å vente spent på svar. Og forresten, prøver å installere dette på min laptop, og grafikkontrolleren er av typen Mobility Radeon 9000.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...