Overklokk Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Slapps.com har testet et P4 hovedkort fra MSI med navnet: MSI 845PE MAX2 Hele testen kan du lese her: http://www.slapps.com/review/msi_845pe_max2_fir.htm Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Meget bra test,takk til Byggern. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Takk, det er hyggelig med tilbakemeldinger. Jeg får forhåpentligvis fingrene i en 2.66GHz C1 prosessor de nærmeste dagene, og skal se om ikke det er mulig å straffe denne opp i interessante hastigheter :smile: Dersom det resulterer i gode resultater, så oppdaterer jeg testen. Når jeg leser gjennom testen så ser jeg at vi har svært lite info om oppnådde resultater ved overklokking, det har rett og slett ikke vært tid. Det skal jeg se om ikke kan rettes på. Lenke til kommentar
Omega Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 *Byggern... Jeg tenkte att jeg skulle spørre litt pent etter noe overklokkings resultater ? Har litt lust på dette kort nemlig:) Men som jeg har forstått så egner dette kort seg best med 533MHz frontbus om man vill bruke ddr333 ? Hva med dette opsett...Msi hk, 2.266mgz p4, corsair3500xms ? Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Byggeren, har du en link til nyeste versjon eller anbefalt versjon av "Intel INF Update Utility"? Regner med at dette ikke er det samme som "Intel Inf. Chipset Driver"? Hva slags driver er egentlig dette (update ut.)? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Omega, når det kommer til overklokking med dette kortet så er har det vært litt begrenset med tid til å teste dette. Men det jeg har testet har resultert i bra resulteter. Muligheten for å klokke inne i windows ved hjelp av fyzzy logic har vært virkelig artig. Med luftkjøling kjørte jeg faktisk 2.53GHz prosessoren over 3.2GHz før maskinen stoppet. Jeg kjørte da minnet synkront med FSB hastigheten. Jeg har også kjørt maskinen med DDR200 hastighet, og FSB på 160MHz. Men jeg har ikke testet dette lenge nok til å finne ut om det er stabilt, derfor teller ikke dette 100% :smile: Snekker'n har klokket en del med dette kortet, og har delt en del av erfaringene her på forumet. Du finner sikkert litt mer informasjon under noen av trådene han har svart på. RansoM, "Intel INF Update Utility" er det samme som "Intel Inf. Chipset Driver". Kjært barn har samme navn. Faktisk burde Intel ha lært noe av VIA, der heter alt du trenger "VIA 4in1" enkelt og greit. For å gjøre forvirringen om navnet på disse komplett, så har Intel endret navnet også. Nå står det: "Intel® Chipset Software Installation Utility, Formerly the Intel® Chipset INF Utility Poenget med disse driverene er å "informere" windows hva det skal gjøre for å utnytte brikkesettet på hovedkortet best mulig. Nyeste offisielle versjon finner du på supportsidene til Intel. Jeg vil anbefale deg å hente de siste fra deres side. Du finner dem på denne linken I skrivende stund er den siste versjonen versjon 4.04.1007, den er på ca. 1.5MB. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Hei, Jeg vil bare informere om at vi nå har oppdatert testen av MSI kortet til å inkludere et interessant overklokkingsresultat. Vi har klokket en 2.66GHz prosessor opp til 3.4GHz fortsatt luftkjølt. Maskinen er ikke stabil på den hastigheten, men det gir en indikasjon på hva som kan oppnås med bedre kjøling :smile: Test av MSI 845PE FIR _________________ Byggeren slapps.com [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-11-24 13:24 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå