Gå til innhold

Hvorfor skal ungdommer herpe barnehagen.

Anbefalte innlegg

Søsteren min måtte på legevakten og sy 12 sting etter hun hadde lekt i sandkassen på skolen. Noen hadde gravd ned knuste ølflasker, nærmest som en felle. Skjønner ikke hva som feiler folk! Uansett hvor full jeg er så vet jeg hva jeg gjør, mulig jeg gjør dumme ting, men jeg ødelegger ikke for andre og knuser hvertfall ikke ølflasker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sånn ca hvor i trondheim?, bydel?

6933689[/snapback]

Som Loeve sier så er det i romolslia.

Var faktisk ved vår banehage for noen år siden.

Men gjorde ikke noe hærverk, er bare det at de har en syk akebakke som var dekket med is og humper den dagen, så vi ville leke jackass på rattkjelke (som var våre egne)

Vil trådstarter annse det og som hærverk? vi gikk jo over porten og inn på barnehageommrådet, men lånte jo bare akebakken..

Kan foresten si at vi dro derifra gule og blå :p lifsfarlig bakke..

6933821[/snapback]

Nei anser ikke det som herværk.

Dere må gjerne "leke der men knusing av flasker, forsøpling og ødeleggelse på utstyret anser jeg som herværk.

Morsomt at det faktisk er noen som har svart på hvorfor ungdommene herjer i barnehagen.

Virket bare tåperlig når jeg var på den alderen.

At jeg er sint på de som bedriver dette skyldes overnevnte grunner.

Nå har det seg slik at jeg kjenner lederen i barnehagen og ut fra det jeg leser her vil jeg anbefale at lyset slukkes på kveldene og eventuelt fjerning av benkene.

Hvem vet kanskje det hjelper.

EDIT:

og det med hjuling, det var et lite stykke ironi.

Som andre skriver så løser ikek vold noen problemer.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Liker ikke sånne mennesker, som ødelegger/forsøpler barnhager. Både farlig og ufarlig søppel har ingenting i en barnehage og gjøre.

På nyttårsaften (overgangen 04 - 05) var jeg hos en venn som bor i et byggefelt. Da var det noen som dreiv å skjøt raketter mot barnahagen! FAEN! HATER sånne folk. De satt en rakett inni dekket på en ronse (huske om du vil) og tente på. "Øæææh! Jævli tøft når det spinner for så å sprenge, åå jævli kult, ass!" tenkte de sikkert.

I tillegg dreiv de å satt sånne fontener (med litt futt i) opp ned så de fløy rundt og skjøt ut små-raketter og gnister mitt i et boligfelt med masse barn som gikk forbi.

Akkurat disse syns jeg kun EN ting om: Jævla drittsekker.

Sterke ord, men jeg syns det passet godt. (moderator får redigere/slette post og gi meg en advarsel om nødvendig)

ÅÅÅ! HATER SÅNNE FOLK!

---

Aaah.. Fikk ut litt aggresjon.. Deilig.

Lenke til kommentar

De jeg skrev om var jo ikke fulle da. Han andre vennen min kjente dem, siden han bor der. De var ikke eldre enn 14 eller no.

De gjorde bare for å være tøffe, eller for å bølle.

Det gjør jo nesten saken verre (at de var helt edru)!

Endret av MobilKnut
Lenke til kommentar

Du har ikke tenkt på alle de tingene du gjorde som ung og syntes det var usannsynlig MORSOMT! Og ikke bare for å bølle og ødelegge? Tror de fleste ungdommer gjør det de gjør fordi de synes det er GØY å så vil de ha det mer GØY, så har man andre som ser på det som BØLLING og bevisst HÆRVERK noe som blir for dumt.

Greit at det faktisk er hærverk, men ikke tro at alle gjør det fordi at de "skal tøffe seg og se kule ut". Det er noe som heter ungdommelig morro og jeg tror sterkt at dette er en del av det og tviler sterkt på at de fleste mener og ødelegge ting

Men det er selvfølgelig ikke noen unnskyldning for at ingen av dem tar ansvar ovenfor ting som kan bli ødelagt osv, noe som er synd siden det er da folk kommer med utsang som:

"De gjorde bare for å være tøffe, eller for å bølle." -det sier meg mer om uvitenheten til den som sier det enn noe annet.

Ingen unnskyldelse eller noe, bare saken sett fra en annen side. Hate it or love it!

Lenke til kommentar
Men man må fortsatt kunne ha det morsomt uten å ødelegge ting...

6937938[/snapback]

Det jeg prøver og si er da at ungdommen tenker ikke alltid over hva som er rett og galt, er ungdom selv men tar avstand fra slike folk og folk som sier at ungdommen bare gjør alt for og tøffe seg.

Lenke til kommentar

Tror problemet er at disse personene som ødelegger fordi det er gøy uansett grunn mangler fundamental respekt for annen mans eiendom, og i dette tilfellet kommunen da det er en kommunal barnehage.

Det ville ikke vært like morsomt om jeg plutselig en lørdagskveld sparker inn ytterdøra deres i fylla bare for morro skyld.

Sier ikke med dette at jeg gjør slikt men jeg kjenner folk som synes slikt er morsomt når promillen blir høy nok.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...