Gå til innhold

Hva bør jeg velge, WoW eller Galaxies?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kjøpe meg et MMORPG spill, og lurer veldig på hva jeg bør velge. Har hørt mye positivt om både WoW og Galaxies. Har derfor ett par spørsmål jeg håper noen kan svare på. Trenger info.

- Hvor god maskina behøver å være.

- Månedspris.

- Eventuelle expansions, og om de er nødvendige.

- Spillet går ut på (aldri spillt MOM før).

- Egne erfaringer.

- +++

Takker for svar!

Endret av Are..........
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har tenkt å starte med mmo spill så vil jeg anbefale Wow.

For å kjøre Wow trenger du ikke så bra maskin. Bare ha 1gb ram+. SWG har ganske høye system krav, og nok av ram er også anbefalt hvis jeg ikke husker feil.

Tror prisen er nokså like på begge.

Wow får sin første nå i vinter. SWG har vel 3 nå.

Begge er rpg spill over internett (Short). Du spiller sammen med andre folk.

Jeg personlig likte Wow best. Blant annet fordi jeg hater SW over alt. Fantasy er mer min greie. Skal det være science fiction så må det være noe mørk og dystert, og ikke happy cliche fylt dritt som SW. Men, men nok om det :D

SWG var et ganske kult spill tidligere, hvis du ser bort fra at det er SW, men etter at SOE så at Wow var en suksess prøvde de å "dumme ned" spillet for å få flere kunder. Spillet ble forandret drastisk 2 ganger på kort tid. Førte til massiv kritikk og mange forlot spillet. Jeg ville ikke ha spilt SWg etter forandringene.

Wow. Vel ta å finn en review av spillet og du får vite det meste. Jeg liker det godt. Bra kvalitet over hele spillet, og artig.

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar

Hiver meg på dem som prøver å advare deg mot wow! Jeg har selv vært der. Det var et fantastisk morsomt spill, altfor bra i grunn. Det spiser sakte men sikkert opp det sosial og skole/jobb. Kjenner drøssevis av eksempler. Til slutt måtte jeg bare slette det og aldri se meg tilbake! Og nå tar jeg straffen for å ha spilt det så mye, jeg måtte ta opp et helt semester på universitetet! :cry:

Lenke til kommentar
Hiver meg på dem som prøver å advare deg mot wow! Jeg har selv vært der. Det var et fantastisk morsomt spill, altfor bra i grunn. Det spiser sakte men sikkert opp det sosial og skole/jobb. Kjenner drøssevis av eksempler. Til slutt måtte jeg bare slette det og aldri se meg tilbake! Og nå tar jeg straffen for å ha spilt det så mye, jeg måtte ta opp et helt semester på universitetet!  :cry:

6967053[/snapback]

Tull og tøys. Det kommer helt an på holdningen til spillet. Så lenge man har et sunt forhold til spill generellt går det helt an og spille WoW. Synes det er litt svakt av folk å la seg rive med så inderlig av et spill slik at de ikke får gjort det som de skal. Det handler bare om prioritering. Om man kommer til den slutningen at man skal prioritere WoW over alt annet, er man solgt. Du kan trygt spille WoW uten å miste fatningen.

Lenke til kommentar

Spillavhengighet er variabelt for de fleste.

Har støtt på de som spiller 24/7 og dropper ut av alt, men dette er noe som ligger latent hos de folka. Men også de som klarer å balansere det til 1-2 timer (eller sjeldnere) daglig.

Eneste som kan være kjipt med tidsbruk i WoW er at ved lvl 60 er det mye raiding i dungeons for å skaffe seg stæsj, og det tar ofte mange timer, det er som regel raiding og battlegrounds som fører til at folk sitter i mange, mange timer i uka. Dette er for øvrig noe Blizzard sier de skal fikse med ekspansjonspakken, ved å legge til mange mindre dungeons og quests som kan utføres på relativt kort tid med små grupper.

Tok selv en lengre pause (7-8 måndeder) fra WoW fordi jeg følte jeg spilte det for mye, nå har jeg begynt igjen, og satte på "Parental Control" slik at jeg feks ikke kan spille på hverdager mellom 0200-1700. Skal gi passordet til en kamerat, slik at jeg ikke kan drive å oppheve det selv. Dette for at jeg skal kunne fokusere fullt på studiene på dagtid.

Er vel egenlig unødvendig, men en fin måte å kontrollere seg selv, dersom man føler seg litt svak iblant ;)

Eneste jeg kan advare mot er at MMOer er meget komplekse spill, og at mange folk bruker nesten like lang tid på å lese forum og på å finne, installere, teste og oppdatere Mods, som de bruker på å spille spillene. Det kan bli en god del tid i uka det...

Lenke til kommentar

Guild Wars!

+Ingen månedspris

+Stor verden

+Hyggelige folk (nesten alltid. Untatt nerder som bare vil ha med max level folk på laget. Men så har vi slike som mej som tar med lvl 20 til de første missiona og assisterer de andre! :p ). Guilder tar gjerne imot dej og hjelper deg!

+Mye å gjøre!

+Expansjonspakker og store oppdateringer hele tiden! Expansjoner hvert halvår. Større oppdateringer minst en gang i måneden.

+Mye prewiev events. Altså du får en forsmak på expansjonene GRATIS

+God PVP del (meget god! Vanskelig i begynnelsen, men det blir fantastisk etterhvert om du spiller med guilden)

+Enkelt å si: Nei, nå vil jeg ta mej en pause. Untatt om du er guildleder da

-Du kan bli lei av det etter 5 måneder.. men så kommer ekspansjonene og spillinga begynner på igjen etter en måneds pause

Spillet er fantastisk!

Det krever heller ikke et beist av en maskin. Kjørte på 1.3 GHz amd athlon CPU og 512 Mb minne helt til jeg oppgraderte til 768 Mb minne

Lenke til kommentar

Er vel litt off topic å nevne Guild Wars her siden du ikke spør om det spillet, men du burde være ops på at dette er et fullverdig alternativ til de to andre.Har ikke spilt SW, men personelig synes jeg GW er mye bedre en WoW. Spilte WoW en mnd før jeg var lei, mulig dette er for lite spilling for å bli hekta men jeg klarte ikke mer. Så nå spiller jeg heller Guild Wars. Liker grafikken og skill systemet bedre. Føler det blir mer taktisk når du kun kan bruke 8 skills til en hver tid. Blir en stor utfordring i utvikling av builds. Skal sies at GW ikke er helt like "MMO" som WoW. Da det er kun i byer man menger seg med "alle" som spiller spillet og når man er ute i skog og mark er det kun de på laget/gruppen din som er med. Blir vel samme med instance systemet på WoW? (Rett meg hvis jeg er helt på jordet). Grafikken er derimot mye penere på GW og spillet er generelt mer lettkjørt enn WoW har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar
Hiver meg på dem som prøver å advare deg mot wow! Jeg har selv vært der. Det var et fantastisk morsomt spill, altfor bra i grunn. Det spiser sakte men sikkert opp det sosial og skole/jobb. Kjenner drøssevis av eksempler. Til slutt måtte jeg bare slette det og aldri se meg tilbake! Og nå tar jeg straffen for å ha spilt det så mye, jeg måtte ta opp et helt semester på universitetet!  :cry:

6967053[/snapback]

Tull og tøys. Det kommer helt an på holdningen til spillet. Så lenge man har et sunt forhold til spill generellt går det helt an og spille WoW. Synes det er litt svakt av folk å la seg rive med så inderlig av et spill slik at de ikke får gjort det som de skal. Det handler bare om prioritering. Om man kommer til den slutningen at man skal prioritere WoW over alt annet, er man solgt. Du kan trygt spille WoW uten å miste fatningen.

6967176[/snapback]

"Tull og tøys" sier du? Javel? Du vet vel like godt som meg at det ikke er en myte at folk spiller seg i hjel av wow! Selvfølgelig blir ikke alle like avhengig, men det som er skummelt er at helt vanlige folk, som ikke nødvendigvis spiller mye data ellers, kan bli helt oppslukt i dette spillet. Det går veldig fint i begynnelsen, men når du nærmer deg "de 60" og etter 60 så tar det MYE tid hvis man skal "henge med".

Grunnen til at jeg har fått litt skrekken, er at til og med jeg (hehe :innocent: ) ble så sinnsykt avhengig av dette. Og jeg spiller overhodet ikke mye data, har masse venner og kjæreste. Men det skal sies at jeg "møtte" wow på et "gunstig" tidspunkt, da jeg var rimelig skolelei en periode.. :roll:

Men uansett, det er utrolig artig spill, men vær forsiktig! ;)

Lenke til kommentar

Galaxies er helt dødt. WoW krever at du spiller det døgnet rundt for å hevde deg. Det vil stjele utrolig mange dager av ditt liv bare så det er sagt. MMORPGs kan du egentlig holde deg unna til Age of Conan kommer. Realtime mmorpg blir mye gøyere og man slipper all grindinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...