f00b Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei, Jeg lurer på hvordan man kan lage en setup fil (installasjons pakke?), sånn som pakker ut forskjellige filer til forskjellige steder. Når man installerer noe så har man vanligvis èn .exe fil, som pakker alle de andre filene ut til forskjellige plasseringer, det er det jeg mener. Er dere med? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Ja, og bruk google. Det finnes i flere poster fra før på forumet. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Trur du kan lage ei slik fil med WinRAR. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Google NSIS fra Nullsoft. Lenke til kommentar
f00b Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Men er det noen måte å extracte slike filer da? Eller avhenger dette av hvilket program de har brukt til å pakke .exe -pakken med? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Winzip sin kan du enten bruke .exe fila eller Winzip til å hente filer ut. Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Winzip er fint til å lage installasjoner med Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Winzip er fint til å lage installasjoner med 6935587[/snapback] Du kan virkelig ikke mene at du kaller winzip exe-filer for installasjon fil. Google NSIS fra Nullsoft. 6932458[/snapback] NSIS det eneste som er nevnt som man virkelig kan lage installasjons-filer med. NSIS er gratis noe som winzip og winrar ikke er (det koster faktis penger ja). NSIS har også mange mange flere funksjoner. Endret 25. september 2006 av Giddion Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Har da sett flere programmer som blir installert med en Winzip exe fil, men jeg er helt enig i hva du sier, Giddion. Synd Windows Installer ikke følger med express versjoner av Visual Studio, men nsis fungerer utmerket det. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Personlig bruker jeg Inno Setup 5 med ISTool. Fungerer utmerket! Lenke til kommentar
f00b Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 Har da sett flere programmer som blir installert med en Winzip exe fil, men jeg er helt enig i hva du sier, Giddion. 6939337[/snapback] Jeg vet hva du tenker på, dog dette er ikke installeringsfilene. Dette er en .exe fil som pakker ut selve installeringsfilene til en bestemt plassering, og automatisk starter installerings-filene når unzippingen er ferdig. Dette er eksempelvis nyttig om man laster ned drivere, slik at man har en kopi av driverene på hardisken etter de er installert. Uansett, takk for svar folkens! Lenke til kommentar
itfreak Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg var litt usikker med hva du mente der, men jeg kjører cmd og skriver iexpress og lager det derfra, og bruker winrar til og pakke ut med, du kan også velge andre anternativer!! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 <3 Inno Setup Compiler <3 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 ... som sagt... Den er enkel å bruke med IS Tool (linker over). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå