Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaring med Procurve 420 aksesspunkt?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser meg om etter nye aksesspunkt, og lurer på om noen her har erfaring med Procurve 420. Jeg har noen 3com aksesspunkter nå som jeg har vært ganske fornøyd med, men som koster nesten 1/3 av ProC 420.

 

Er ProCurve 420 verdt prisen?

 

Aksesspunktet vil bli brukt på en skole, og vil bli utsatt for trafikk fra rundt 20 bærbare pc'er samtidig, og burde være i stand til å takle 30stk godt, selv med tung trafikk. (Ja, linja blir delt på 30 og det vil gå tregere med mange, men fint om aksesspunktet ikke bryter sammen fordet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi hadde noe dell-skvip her for noen år siden som det bare var problemer med (Hadde maks antall brukere på 16, men klikka ved 10).

 

Bytta så til noen 3com saker

3Com 11g 108 Mbps Aksesspunkt med PoE

 

Disse var myyye bedre (oppført til å takle 64 forbindelser). Men selv disse klikka ved opp mot 20brukere og mye belastning. (Når den klikka falt ALLE ut, og det tok rundt 5min før noen kom på igjen.) Dette skjedde ytterst sjeldent, så var aldri noe stort problem. Men lurer litt på om ProCurve 420 er noe bedre. Den koster over 3000kr mens 3com sin ligger på rundt 1300kr.

 

 

Om noen har forslag til andre trådløse aksesspunkt man bør vurdere, så vil jeg gjerne høre det.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde en Linksys WRT54GL med DD-WRT i dag... den knela ganske fort.. og alle sier det er sinnsykt stabilt også. Nå koster ikke den stort, og jeg forventer vesentlig mer av aksesspunkt til 3000kr og oppover... det jeg lurer på er om jeg faktisk får noe valutta for de ekstra pengene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...