un0kai Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei, da har jeg kjøpt meg en ny liten brukt bærbar maskin. Det er av typen fujitsu p1110, med 8.9" skjerm(ingen dvd-rom).. Problemet jeg har er at jeg kan ikke få noen usb enheter til å fungere med den , xp bare spør meg om å søke etter drivere til enheten. Da jeg aldri har blitt spurt etter drivere i XP før så lurer jeg litt på hva som foregår? (dette skjer med muser, usb minnepinner, og alt annet som kobles i usb porten) Windows identifiserer enheten korrekt, men har altså ikke den rette driveren.. OSet er installert for lenge siden og jeg vet ikke hva som er blitt stillt på der, ser at tweak UI er innstallert, kan forrige eier ha gjort noe her? stillt på noen settings han ikke burde ha gjort? Grunnet mangel på dvd-rom får jeg ikke formatert som jeg vanligvis ville gjort, recovery funksjonen fungerer heller ikke, når jeg prøver å boote inn i dos(recovery) så får jeg bare beskjed om at windows root\system32\hal.ddl mangler..? (men jeg finner dll filen i windows...) Jeg må få dette til å fungere snart da jeg er avhengig av usb porter på skolen til å programmere logiske kretser. Og pcmcia slotten er allerede opptatt med wlan.. Noen som har noe verdifull informasjon til meg? På forhånd takk folkens:) Lenke til kommentar
fose Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Du kan f.eks. forsøke gå inn i BIOS (F2), gå på "advanced" og se om maskinen har aktivert støtte for "plug and play"? Lenke til kommentar
fose Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Bruksanvisning for BIOS finner du her Lenke til kommentar
BenLeiper Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Prøv å oppgradere til en av service pack-ene og etterpå gå inn i Controll panel, System, og inn på maskinvare og trykk oppdater driver på USB-ene. Dette funka til meg. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Siden den er ny kan du vel bare lever den inn? Men pleier ikke USB driver følge med xp cden når du instalerer xp? Prøv å lån en dvd brenner og formater fønker ikke det kan du levere den inn Endret 3. oktober 2006 av Erlend0_o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå