BlackH Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei, jeg har et aksesspunkt som har gått dukken. Problemet er at jeg har to like aksesspunkter kjøpt fra to forskjellige steder, så nå vet jeg ikke hvor jeg skal sende returen. Vet webshoppene hvilke serienummer som har blitt solgt av dem? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg ville regnet med at de vet det, har du sjekket tidligere ordre hos nettbutikkene du kan ha kjøpt de hos, kanskje det står der. Lenke til kommentar
coban Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Man registrerer serienummer på et parti. Feks. Butikk kjøper 1000 stk med serienummer fra 1-1001, butikken kan da hvis det er tvil gå tilbake og se om serienummeret ditt stammer fra deres parti. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Jeg ville regnet med at de vet det, har du sjekket tidligere ordre hos nettbutikkene du kan ha kjøpt de hos, kanskje det står der. 6932961[/snapback] huh? Jeg vet når og hvor jeg kjøpte enhetene (og står ikke serienr i orderen). Problemet er at jeg ikke nå vet hvem som kommer fra hvem ettersom jeg kjøpte to identiske enheter fra to forskjellige steder. Man registrerer serienummer på et parti. Feks. Butikk kjøper 1000 stk med serienummer fra 1-1001, butikken kan da hvis det er tvil gå tilbake og se om serienummeret ditt stammer fra deres parti. 6933046[/snapback] Ah, da skal jeg sjekke det, så kan kanskje webshoppene finne ut hvem som har kommet fra hvem. Litt dumt å sende inn enheten til feil webshop. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Hvis du ikke kjøpte dem samtidig kan du å sjekke produsjonsdato. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Vet at mange butikker registrerer serienr på ting som mobiltelefoner, Laptop, PDA og sånne ting som det går mye av i svarte markedet, men masse utstyr, er det bare ikke verdt tida å registrere... Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Hvis du ikke kjøpte dem samtidig kan du å sjekke produsjonsdato. 6933744[/snapback] Jeg kjøpte dem bare med et par ukers mellomrom, og vet ikke hvor lenge enheten har liggi på lager først. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Uh, jeg har da feilet totalt og returnert vare til feil webshop. (Var en defekt mus btw) sendte den inn og fikk ny returnert (Jeg har ordre på begge butikkene for +-30K) jeg kranglet igjennom at det måtte være en feil i systemet, siden ordren ikke var registrert der... Jeg får bare håpe jeg ikke var en stor ekstrautgift for dem... Så jeg tviler på at de har så veldig god kontroll på batchnummer o.l bare de har registrert at du har handlet en tilsvarende vare hos dem. Så får du den nok returnert.. Endret 25. september 2006 av lock-aze Lenke til kommentar
coban Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 De kan hvis de må - hvis det gjelder om store beløp. For en mus så hadde jeg neppe giddet. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 iPod Nano som jeg fikk fra PS Data var forsøkt registrert serienummer via strekkoden på esken, men den kjekke karen på lageret har lest av strekkoden som brukes i butikk når man kjøper produktet i steden for den like ovenfor som indikerer serienummeret. Så de skal vel ha en viss kontroll virker det som... når de treffer riktig strekkode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå