Gå til innhold

Den beste appelsinjuicen

Henrik C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Jeg har selv drukket MYE appelsinjuice gjennom årene, prøvd ut alle varianter, prisklasser mv.

Og for meg, er det kun 1 som ruler over alle; "Tropicana pure premium" http://www.tropicana.com/TRP_TropicanaHist...panyHistory.cfm

tropicana.jpg

Denne er dyrest, og sånn sett skulle man tro at den ikke føles verdt det, men det gjør den sannelig. Den er bare det ypperste man kan få av appelsinjuice, foruten den du presser selv av gode appelsiner. Forøvrig blir prisen rimelig lik om man regner på det og presser den selv.

Img_Train3.jpg

Leser man litt om historien til dette merket, ser man at det ikke er noe hvilket som helst lite skittfirma heller. For hvilket annet juice merke er det som har sitt eget kjølte tankskip for å frakte juicen i, eller som har daglige avganger med tog hvor de fyller rundt 100 kjølte vogner med sin juice? Det er det kun Tropicana som gjør, og grunnen er selvfølgelig - Smaken!

Icn_Boat2.gif

Etter denne kommer svart meierienes, deretter gul. Ønsker man en rimelig juice, så var First price appelsin nektar ganske brukbar i forhold til rpisen (12kr 2L), selvom den kanskje var mer i saft klassen, men har ikke sett denne tilsags i det siste, kun juicen. Selv får jeg store magesmerter med veldig mange av de billigere juicetypene som har for mye syre i seg.

Så ille er det, at selv bare et halvt glass kan være nok til å ødelegge hele dagen. Nærmest som å ha en tidsinstillt bombe i magen. Derfor blir det oftere nektar om det er en billigere sort, men det er ikke til å komme fra at det minner mer om saft enn om ekte juice. Derfor må jeg nesten få meg litt av de skikkelig gode juicene iblant også, og da er det kun Tropicana som er kongen.

Dette har sammenheng med hvordan konsentratene er laget. Problemet er at i Norge har jeg ikke klart å finne noe annet merke enn tropicana som ikke er laget av konsentrat, og det reduserer alltid smaken. Kun Tropicana er IKKE fra konsentrat.

Endret av tilstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...